Zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2022/2023 na terenie Gminy Kleszczewo

Order Newsletter: 464947 Position: (oferta nr 3637777)

Client
Gmina Kleszczewo
State
wielkopolskie
Address
63-005 Kleszczewo, Poznańska 4
E-Mail
urzad@kleszczewo.pl
Created
2022-11-29

Gmina Kleszczewo

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Kleszczewo Poznańska 4 63-005 Kleszczewo wielkopolskie REGON 631258715

I.2) Type of contracting: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2022/2023 na terenie Gminy Kleszczewo

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg w sezonie 2022/2023, na terenie Gminy Kleszczewo. Zimowe utrzymanie jezdni to usuwanie śniegu, zapobieganie oraz likwidowanie śliskości zimowej w celu zapewnienia przejezdności oraz ograniczenia zakłóceń płynności ruchu drogowego na drogach i ulicach Gminy Kleszczewo.2. Szczegółowy zakres usług został określony w Planie zimowego utrzymania dróg – opis standardów, zwanym dalej PZUD - stanowiącym załącznik nr 10 do SWZ.3. Na terenie objętym zamówieniem zostały określone trzy kolejności i standardy odśnieżania dróg i ulic.4. Łączna długość dróg objętych zimowym utrzymaniem – 55,52 km5. UWAGA:W przypadku wystąpienia szczególnych okoliczności może wystąpić konieczność odśnieżania innych dróg będących we władaniu Zamawiającego, a nie wymienionych w zamówieniu.Zamawiający zastrzega sobie prawo do określenia kolejności odśnieżania dróg będących przedmiotem zamówienia w momencie wystąpienia szczególnych okoliczności.6. Sposób wyceny:W kalkulacji ceny należy uwzględnić ryczałtowe ceny jednostkowe1) koszt jednokrotnego odśnieżenia 1 km drogi,2) koszt jednokrotnego posypywania 1 km drogi – mieszanką 25% soli i piasku 75%, 3) koszt jednokrotnego łącznie odśnieżania i posypywania 1 km drogi – mieszanka 25% soli i piasku 75%,4) koszt jednokrotnego posypywania dróg w całym obwodzie (nawierzchnia: gruz, tłuczeń, grunt) – NA WSKAZANIE ZAMAWIAJĄCEGO – mieszanka 25% soli i 75% piasku,5) koszt jednokrotnego odśnieżenia 1 km drogi – sprzętem typu ciężkiego, zgodnie z wykazem w warunkach określonych przez Zamawiającego,6) jednokrotne usuwanie śliskości 1 km drogi – mieszanką 50% soli i piasku 50%.Zamawiający nie przewiduje finansowania dojazdów do dróg będących przedmiotem zamówienia. Koszty te należy uwzględnić w wycenie odśnieżania, odśnieżana z posypywaniem oraz posypywania.7. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) prowadzenia akcji zimowej w dzień i w nocy, w dni robocze i święta w różnych warunkach atmosferycznych (opady śniegu, marznący deszcz, zawieje, zamiecie śnieżne, niskie temperatury),2) zapewnienia niezbędnego sprzętu umożliwiającego realizację przedmiotu umowy w sposób należyty i staranny,3) utrzymania w pełnej gotowości technicznej i eksploatacji sprzętu do odśnieżania,4) przedstawienia przed podpisaniem umowy polisy ubezpieczenia Odpowiedzialności Cywilnej na wypadek wyrządzenia szkody osobom trzecim podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany zakresu usług określonych w niniejszej SWZ w zależności od potrzeb Zamawiającego w ramach oferowanego wynagrodzenia. Wynagrodzenie płatne będzie w cyklach miesięcznych, wyłącznie za kompleksowo wykonane usługi na terenie całej Gminy i rozliczone w oparciu o oferowane ceny jednostkowe. Potwierdzenie wykonania usług następować będzie przez podpisanie kart drogowych Wykonawcy (upoważniona osoba przez Zamawiającego), pod warunkiem wykonania usługi na terenie całej Gminy według wyznaczonych standardów. Wykonawca jest zobowiązany do pełnej i natychmiastowej gotowości w razie wystąpienia opadów śniegu lub gołoledzi. 9. Wykonawca zamówienia we własnym zakresie i na swój koszt zakupi wszystkie niezbędne do realizacji zamówienia materiały (piasek, sól) oraz sporządzi właściwe mieszanki również solanek. Wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia Wykonawca jest zobowiązany ująć w cenie ofertowej.10. Poszczególne zadania zostały zawarte we wzorze kalkulacji ofertowej – załącznik nr 13. 11. Do obliczenia ceny ofertowej brutto Wykonawca przyjmuje stawkę podatku VAT 8% - dla usług.12. Wykonawca realizuje działania w ramach zadania bez poleceń Zarządcy w przypadku I i II standardu. Zamawiający może zażądać uzgadniania działań przed ich realizacją z osobą wyznaczoną przez Zamawiającego. W przypadku intensywnych opadów śniegu uniemożliwiających utrzymanie wymaganych standardów lub zamieci powodujących powstawanie zasp Zamawiający może zażądać od wykonawcy użycia ciężkiego sprzętu do wykonania działania na drogach objętych I i II standardem zimowego utrzymania. Użycie ciężkiego sprzętu bez zgody Zamawiającego będzie podstawą do odmowy zapłaty za wykonane działanie. 13. Zimowe utrzymanie dróg zaliczonych do standardu III określonego w PZUD realizowane jest wyłącznie na polecenie osoby wyznaczonej przez Zamawiającego.14. Dla właściwej obsługi zimowego utrzymania dróg gminnych Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania: 1) bazą materiałowo-sprzętową zlokalizowaną w odległości maksymalnej 25 km od granicy obszaru objętego prowadzeniem usługi, umożliwiającej wykonanie zadania w przewidzianym standardami utrzymania czasie – wg załącznika nr 10 (PZUD) 2) wystarczającą ilością sprzętu, 3) kwalifikowanym personelem, 4) zapasem soli i piasku,5) sprawnie działającą łącznością telefoniczną. 15. W ciągu 7 dni licząc od dnia podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest zgromadzić zapas materiałów - soli i piasku, w ilości umożliwiającej co najmniej 5- krotne posypanie dróg objętych przetargiem. 16. Cena ofertowa powinna uwzględniać: 1) zakup potrzebnych materiałów: soli i piasku, 2) produkcję mieszanek: piasku i soli, 3) załadunek materiałów, 4) posypywanie dróg na całej szerokości, 5) odśnieżanie dróg na całej szerokości, 6) odśnieżanie gruntowego pobocza, 7) użycie ciężkiego sprzętu do odśnieżania dróg oraz poboczy, 8) składanie meldunków z wykonanych zadań. 17. Sprzęt użyty w akcji zimowego utrzymania 2022/2023 winien być wyposażony w urządzenie GPS przystosowane do monitoringu pojazdów i sprzętu zimowego utrzymania dróg. Monitorowanie pracy pługa czy posypywarki, powiązanie danych z informacjami z odbiornika GPS czas pozycja prędkość pozwali na szczegółowe zweryfikowanie godzin przejazdu, czas reakcji, rozliczenie kilometrów, czy czasu jazdy.18. Uwagi końcowe do ogólnego opisu zakresu zadania:1) Całość prac wykonać należy zgodnie z załączoną dokumentacją PZUD, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, zapisów zawartych w projektowanych postanowieniach umowy oraz w myśl obowiązujących przepisów dotyczących przedmiotowego zamówienia.2) Szczegółowe ustalenia zawarto w Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz w załączonych projektowanych postanowieniach umowy (załącznik nr 6), a także w: a) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - załącznik nr 9,b) PZUD - opis standardów - załącznik nr 10, c) wykazie dróg i ulic objętych PZUD - załącznik nr 11, d) mapach zimowego utrzymania 2022/2023- załącznik nr 12, e) kalkulacji ofertowej - załącznik nr 13. 3) Cena winna zawierać całkowity koszt kompletnego wykonania zadania i być zgodna z załączoną kalkulacją ofertową opracowaną na podstawie przedstawionych cen jednostkowych.4) Na etapie realizacji zamówienia Zamawiający może wymagać od Wykonawcy: a) próbek mieszanki piaskowo-solnej,b) zaświadczenia podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że materiały odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym; 5) W przypadku zaistnienia konieczności (w trakcie trwania realizacji usługi) zastosowania usług zamiennych i dodatkowych w sytuacjach uzasadnionych w protokole konieczności (na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy) i za obustronną zgodą, wycena może być dokonana wyłącznie na podstawie cen i stawek określonych w ofercie, a w przypadku ich braku w oparciu o analizę i wycenę własną z zachowaniem stawek określonych w ofercie przy uwzględnieniu cen zawartych w powszechnie stosowanych katalogach cen usług, jeżeli określone stawki nie zostały wskazane w ofercie. Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania rabatu.6) Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania Wykonawcy realizującemu zamówienie, zaliczek na poczet wykonania zamówienia.19. Zamawiający nie wymaga złożenia oferty po odbyciu wizji lokalnej lub sprawdzeniu innych, niż udostępnione w ramach postępowania, dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia.20. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę któregokolwiek z kluczowych zadań dotyczących zamówień na usługi stanowiące przedmiot zamówienia. W przypadku powierzenia części zadania podwykonawcy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał w ofercie powierzane części zamówienia oraz nazwę podwykonawcy.21. Zgodnie z art. 95 ustawy pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie umowy o pracę – jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Wymóg ten dotyczy osób, które przy realizacji przedmiotowego zadania będą wykonywać czynności w zakresie obsługi pojazdów mechanicznych przy zimowym mechanicznym utrzymaniu dróg i ulic.22. Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia powyższych wymagań zostały zawarte w §7 pkt 2-6 projektowanych postanowień umowy – Załącznik nr 6 do SWZ.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 90620000-9

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information