Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 433 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu.

Order Newsletter: 2020 Position: (oferta nr 3598374)

Client
Gmina Krzymów
State
wielkopolskie
Address
62-513 Krzymów, ul. Kościelna 2
Phone
632 413 280
Fax
632 413 091
www
www.krzymow.pl oraz http://www.bip.krzymow.nowoczesnagmina.pl/?c=179
E-Mail
krzymow@op.pl
Created
2020-11-27

Gmina Krzymów

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Krzymów ul. Kościelna 2 62-513 Krzymów wielkopolskie tel. 632 413 280 fax. 632 413 091 REGON 31101918300000 www.krzymow.pl oraz http://www.bip.krzymow.nowoczesnagmina.pl/?c=179

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2 433 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu.

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1.1 Przedmiotem niniejszego zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu złotowego długoterminowego, w kwocie 2 433 000,00 zł (słownie: dwa miliony czterysta trzydzieści trzy tysiące złotych) na okres od dnia zawarcia umowy do 30 września 2028 roku. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 21.12.2020 r. 1.2 Kredyt przeznaczony jest na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy. Termin uruchomienia kredytu nastąpi w transzach, które zostaną ustalone przy podpisaniu umowy, w ciągu maksymalnie 4 dni od daty złożenia Wykonawcy przez Zamawiającego pisemnej dyspozycji o uruchomienie kredytu za pośrednictwem faksu lub drogą elektroniczną. Uwaga: dla celów porównania ofert do obliczenia ceny oferty należy przyjąć, że kredyt zostanie uruchomiony w pełnej wysokości w dniu 17.12.2020 r. 1.3 Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z części kredytu, niewykorzystania przyznanego kredytu w pełnej wysokości oraz prawo do wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 1.4 W przypadku zmniejszenia kwoty kredytu, będącego następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, sporządzony zostanie aneks do umowy kredytowej. 1.5 Spłata kapitału w 27 ratach miesięcznych, w następujących terminach i kwotach: a) 2021 - okres karencji, b) 2022 - 4 raty kwartalne (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień) po 7.200 zł, c) 2023 – 4 raty kwartalne (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień) po 7.200 zł, d) 2024 – 4 raty kwartalne (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień) po 7.200 zł, e) 2025 – 4 raty kwartalne (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień) po 49.700 zł, f) 2026 – 4 raty kwartalne (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień) po 40.450 zł, g) 2027 – 4 raty kwartalne (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień) po 315.000 zł, h) 2028 – 3 raty kwartalne (marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień) po 242.000 zł, i) rozpoczęcie spłaty: 31.03.2022 r., j) zakończenie: 30.09.2028 r., k) zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga jej wypowiedzenia czy zmiany, 1.6 Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych, bez karencji. Odsetki naliczane będą od kwoty rzeczywistego zadłużenia w trakcie miesiąca – na ostatni dzień miesiąca. Bank każdorazowo powiadomi Zamawiającego o wysokości naliczonych odsetek najpóźniej na 3 dni robocze przed datą spłaty odsetek. 1.7 Spłata kredytu oraz odsetek może wypadać wyłącznie w dzień roboczy dla Banku. W przypadku kiedy termin spłaty przypadać będzie na dzień wolny od pracy należy przyjąć ostatni dzień roboczy przed tym dniem. 1.8 Forma kredytu: kredyt udostępniony poprzez przelanie na rachunek bieżący, tj.: Bank Spółdzielczy w Koninie nr konta 88 8530 0000 0000 5151 2000 0001 1.9 Do obliczenia ceny, prosimy o przyjęcie stawki WIBOR 3M z 20.11.2020 r. tj. 0,22% 1.10 Spłata kredytu będzie zabezpieczona w następujący sposób: Weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. 1.11 Kredyt nie może być obciążony innymi kosztami niż wymienione w SIWZ. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek dodatkowych opłat i prowizji, za wyjątkiem opłat i prowizji, które będą ustalone w umowie. 1.12 Zamawiający informuje, że wykonawcy powinni przyjąć do obliczenia ceny udzielenia kredytu rzeczywista liczbę dni występujących w danym roku (365 – 366). 1.13 Zamawiający potwierdza zgodę w postaci kontrasygnaty Skarbnika Gminy pod treścią umowy kredytowej. 1.14 Zamawiającemu przysługuje prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów, w terminie przez niego wskazanym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, które zostanie doręczone osobiście lub za pośrednictwem poczty elektronicznej lub faksem nie później niż na 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu. 1.15 W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek za okres obrachunkowy, w którym nastąpiła spłata i poinformuje pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek za bieżący okres obrachunkowy w ciągu dwóch dni od daty otrzymania przez Wykonawcę pisemnego powiadomienia o wcześniejszej spłacie. 1.16 W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 1.17 Zamawiającemu przysługuje prawo do zmiany terminu spłaty kredytu na podstawie pisemnej informacji i przedstawieniu nowego harmonogramu spłat, bez dodatkowych opłat i prowizji, z zastrzeżeniem, że nie może zostać przekroczony ostateczny termin spłaty kredytu. 1.18 Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. 1.19 Zamawiający zastrzega sobie prawo zrefundowania z kredytu wydatków poniesionych przed zawarciem umowy kredytowej.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 66113000-5

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information