Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

Order Newsletter: 2019 Position: (oferta nr 3532054)

Client
Ośrodek Pomocy Społecznej
State
wielkopolskie
Address
64-600 Oborniki, ul. Piłsudskiego 76 76
Phone
61 2962737
Fax
61 2962737
E-Mail
opsoborniki@poczta.onet.pl
Created
2019-12-06

Ośrodek Pomocy Społecznej

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Piłsudskiego 76 76 64-600 Oborniki wielkopolskie tel. 61 2962737 fax. 61 2962737 REGON 63200180000000

I.2) Type of contracting: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na dowozie osób niepełnosprawnych ruchowo i intelektualnie (w tym 2 osób poruszających się na wózkach inwalidzkich) z terenu Gminy Oborniki do Środowiskowego Domu Samopomocy w Rogoźnie (ŚDS w Rogoźnie), ul. Mała Poznańska 33, 64-610 Rogoźno, wraz z zapewnieniem opieki podczas dowozu. Usługa realizowana będzie w okresie od dnia podpisania umowy (nie wcześniej jednak niż od dnia 02 stycznia 2020 r.) do dnia 31 grudnia 2020 r. we wszystkie dni z wyjątkiem sobót, niedziel i dni ustawowo wolnych od pracy oraz dni przerwy w funkcjonowaniu ŚDS Rogoźno (przerwy wakacyjne i techniczne). 2. Zakres zamówienia: TRASA: Oszacowana przez Zamawiającego długość trasy wynosi ok. 130 kilometrów dziennie i obejmuje odbiór każdego z uczestników transportu z jego miejsca zamieszkania i przejazd do ŚDS w Rogoźnie oraz odbiór uczestników transportu z ŚDS w Rogoźnie i powrót do miejsca zamieszkania każdego z uczestników. Łączna liczba kilometrów w ramach zamówienia, wynikająca z oszacowania trasy przez zamawiającego wynosi na dzień ogłoszenia o zamówieniu: 238 dni roboczych w 2020 r. x 130 km dziennie = 30 940 km w okresie realizacji umowy. Wskazana liczba kilometrów jest wartością maksymalną uwzględniającą prawo opcji. Zamówienie podstawowe stanowi 60% ilości kilometrów w okresie realizacji umowy wskazanych powyżej, pozostałe 40% będzie realizowane jako zamówienie opcjonalne w przypadku przekroczenia ilości wynikającej z zamówienia podstawowego. Kilometry dojazdowe i zjazdowe (bez uczestników transportu) wykonywane będą na koszt wykonawcy. OPIEKA: Wykonawca w czasie realizacji usługi transportu zobowiązany będzie do zapewnienia uczestnikom transportu opieki. Opieka polegać będzie na: 1) pomocy w czasie zajmowania miejsca w pojeździe; 2) obecności w pojeździe i pomocy w czasie realizacji usługi transportu; 3) pomocy w czasie wysiadania z pojazdu; 4) w przypadku gdy uczestnikami transportu będą osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych opieka polegała będzie – po dotarciu do miejsca zamieszkania - na przekazaniu uczestników transportu pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub osób wskazanych przez rodziców/opiekunów prawnych. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza by funkcję opiekuna uczestników transportu pełnił kierowca pojazdu realizującego usługę transportu. Osoba sprawująca opiekę nad uczestnikami transportu powinna posiadać dokument (zaświadczenie) potwierdzający co najmniej odbycie szkolenia w zakresie udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. POJAZD: Pojazd skierowany przez Wykonawcę do realizacji usługi spełniać winien następujące wymagania: 1) posiada aktualny przegląd techniczny, polisę OC oraz NNW oraz niezbędne wyposażenie wymagane przepisami regulującymi kwestie obowiązkowego wyposażenia pojazdów mechanicznych poruszających się po drogach publicznych, 2) oznakowany tablicą do oznaczania pojazdów konstrukcyjnie przeznaczonych do przewozu osób niepełnosprawnych, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury I Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017, poz. 2355, ze zm.), 3) zapewnia możliwość jednoczesnego przewozu przynajmniej 2 pasażerów na wózkach inwalidzkich w jednym pojeździe wraz z możliwością jednoczesnego przewozu przynajmniej 7 innych osób (w tę liczbę 7 innych osób nie jest wliczony kierowca pojazdu i opiekun uczestników dowozu). 4) ogrzewany i klimatyzowany, 5) posiada sprzęt ułatwiający wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózku w postaci: wind lub najazdów dla wózków inwalidzkich oraz odpowiednie zabezpieczenia dla przewozu wózków w tym: szyny mocujące wózki w podłodze pojazdu, komplety pasów do mocowania wózków inwalidzkich do szyn, pasy zabezpieczające osobę niepełnosprawną na wózku inwalidzkim w tym uchwyty i pasy bezpieczeństwa biodrowo – barkowe do przypinania osób znajdujących się na wózkach, najazdy teleskopowe z powłoką antypoślizgową umożliwiającą wprowadzanie wózków do pojazdu lub inne specjalistyczne pochylnie. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego podstawienia zastępczego środka transportu o równorzędnym standardzie jak wskazany w punktach 1) - 5) i nie starszego niż wskazany w złożonej przez niego ofercie. UPRAWNIENIA KIEROWCY I LICENCJA: Do realizacji usługi Wykonawca zapewni każdorazowo kierowcę, posiadającego uprawnienia do prowadzenia pojazdów mechanicznych i przewozu osób na terenie kraju, posiadającego aktualne prawo jazdy uprawniające do kierowania pojazdem będącym w dyspozycji Wykonawcy przy wykonywaniu zamówienia, o oznaczonej ilości miejsc dla pasażerów, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym. Wykonawca powinien posiadać aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego - zgodnie z wymogami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 58 ze zm.). Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli świadczonych usług oraz uzyskiwania niezbędnych informacji o świadczonych usługach, a także dostępu do dokumentacji potwierdzającej warunki realizacji usług zgodnie z ofertą. Wykonawca ponosi wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku z realizacją usługi. W szczególności Wykonawca bierze na siebie wyłączną odpowiedzialność za zrekompensowanie szkód wynikających z wypadków lub wszelkiego rodzaju zdarzeń wynikłych w czasie wykonywania usługi. ROZLICZENIE UMOWY: Wykonawca po podpisaniu umowy ustali z zamawiającym szczegółowy rozkład jazdy (godziny) z zastrzeżeniem, że przybycie uczestników transportu do ŚDS w Rogoźnie nie może nastąpić później niż 10 minut przed rozpoczęciem zajęć w ŚDS w Rogoźnie (na dzień ogłoszenia o zamówieniu jest to godzina 8.30). Odbiór uczestników transportu w ŚDS w Rogoźnie następował będzie o godzinie 15.30 (godzina zakończenia zajęć w ŚDS w Rogoźnie na dzień ogłoszenia o zamówieniu). Podstawą wystawienia faktury przez Wykonawcę będzie udokumentowana (karta transportu) ilość faktycznie przebytych kilometrów w związku z realizacją usługi. Zastrzeżenie niniejsze dotyczy sytuacji, w których oszacowana przez Zamawiającego trasa dzienna ulegnie skróceniu ze względu na zdarzenia losowe, skutkujące np. czasowym ograniczeniem liczby uczestników transportu (np. choroba lub inne okoliczności skutkujące zwolnieniem z uczestnictwa w zajęciach w ŚDS w Rogoźnie a przez to brakiem konieczności odbioru i przywozu tego uczestnika z miejsca zamieszkania) lub wydłużeniu (np. ze względu na remont drogi, zmianę zasad ruchu na drodze, zdarzenie drogowe skutkujące wyznaczeniem objazdu, zamknięcie określonego odcinka drogi, dojazd do nowych osób zakwalifikowanych do ŚDS w Rogoźnie, zmiana miejsca zamieszkania uczestnika transportu). Rozliczenie za świadczone usługi odbywać się będzie w okresie rozliczeniowym od 1-go do ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Za dzień sprzedaży uznawany będzie ostatni dzień okresu rozliczeniowego. Wskazane w ofercie wynagrodzenie wykonawcy obejmuje wszystkie koszty i składniki związane z wykonywaniem usługi przez wykonawcę, w szczególności: koszt zaangażowania kierowcy, koszt zaangażowania opiekuna dowozu, koszt ubezpieczenia pojazdu, koszty związane z bieżącą eksploatacją i serwisem pojazdu, koszty paliwa, opłat drogowych i przeglądów technicznych. Wynagrodzenie wykonawcy za miesiąc kalendarzowy świadczenia usługi transportu określone zostanie jako iloczyn kilometrów przebytych przy realizacji usługi oraz stawki brutto za 1 kilometr, wskazanej w ofercie wykonawcy. Podstawą obliczeń będzie karta transportu, sporządzana przez Wykonawcę w ujęciu miesięcznym. Wykonawca będzie wystawiał faktury dla Zamawiającego po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego. Wypłata wynagrodzenia nastąpi w formie przelewu na rachunek Wykonawcy wskazany na fakturze VAT, w terminie do 14 dni od daty jej prawidłowego wystawienia. Wykonawca zobowiązany jest każdorazowo podawać w treści wystawianej faktury VAT termin płatności. Wykonawca zobowiązany jest do doręczenia Zamawiającemu faktury VAT w terminie do 3 dni od dnia jej wystawienia, a w razie niezachowania tego terminu, termin płatności wskazany w fakturze VAT zostanie automatycznie przedłużony o czas opóźnienia doręczenia faktury VAT. Jednocześnie zamawiający wyraża zgodę na wystawianie faktur w formie elektronicznej. W przypadku przedstawienia przez wykonawcę nieprawidłowo – w rozumieniu zawartej między stronami umowy i/lub ustawy o VAT - wystawionej faktury VAT, zamawiający po przeprowadzonej procedurze reklamacyjnej ma prawo odmówić jej przyjęcia bez negatywnych dla siebie konsekwencji. W takim wypadku objęta fakturą należność nie będzie traktowana jako wymagalna i nie będzie pociągać za sobą obciążenia Zamawiającego ewentualnymi odsetkami za opóźnienie w płatności. Faktura wystawiona przez wykonawcę zawierać będzie następujące informacje: Nabywca: GMINA OBORNIKI, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki, NIP 606-008-19-62, Odbiorca: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ w Obornikach, ul. Marsz. J. Piłsudskiego 76, 64-600 Oborniki.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 60100000-9

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information