Wykonywanie przeglądów aparatury medycznej i sprzętu.

Order Newsletter: 2019 Position: (oferta nr 3519153)

Client
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Siedlcach Sp. z o.o.
State
mazowieckie
Address
08-110 Siedlce, ul. Poniatowskiego 26 26
Phone
25 64 03 299
Fax
25 64 03 263
E-Mail
ozp@szpital.siedlce.pl
Created
2019-10-18

Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Siedlcach Sp. z o.o.

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Siedlcach Sp. z o.o. ul. Poniatowskiego 26 26 08-110 Siedlce mazowieckie tel. 25 64 03 299 fax. 25 64 03 263 REGON 14194475000000

I.2) Type of contracting: Podmiot prawa publicznego

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Wykonywanie przeglądów aparatury medycznej i sprzętu.

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie pogwarancyjnych i przeglądów i konserwacji urządzeń medycznych posiadanych przez Zamawiającego w lokalizacjach: Siedlce, ul. Poniatowskiego 26 oraz Rudka, ul. T. Dunina 1, wraz z wymianą materiałów eksploatacyjnych przewidzianych do wymiany w ramach przeglądów i konserwacji przez producenta sprzętu, w celu dopuszczenia sprzętu medycznego do dalszego użytkowania. Przedmiot zamówienia Zamawiający podzielił na 147 pakietów-zadań, uwzględniając rodzaj sprzętu oraz producenta. Przez przegląd należy rozumieć kontrolę stanu technicznego oraz bezpieczeństwa wyrobu medycznego, polegającą na oględzinach wyrobu, gromadzeniu informacji o zaobserwowanych przez użytkownika usterkach wyrobu, sprawdzeniu instalacji i sprawności jego działania. W skład przeglądów i konserwacji wchodzą w szczególności n/w czynności: - dokonywanie kontroli stanu technicznego i kontroli bezpieczeństwa aparatury, - wykonywanie okresowych konserwacji, czyszczenia elementów aparatury i urządzeń, - sporządzanie orzeczeń o stanie urządzeń nie nadających się do naprawy, - przeprowadzanie testów bezpieczeństwa elektrycznego, - legalizacji urządzeń. Wyżej wymienione czynności należy wykonać zgodnie z dokumentacją techniczną, instrukcją obsługi aparatu i instrukcją serwisową, stosownie do zaleceń producenta oraz zgodnie z obowiązującymi normami, w szczególności z normą PN-EN 60601-1 lub PNEN 62353. Przez konserwację rozumieć należy poprzedzające przegląd techniczny czyszczenie elementów aparatury, urządzeń i systemów wyrobu medycznego, wymianę materiałów eksploatacyjnych bądź części zużywalnych (np. filtrów, czujników, uszczelek, elektrod, baterii, głowic, bezpieczników itp.), zgodnie z dokumentacją techniczną, instrukcją obsługi aparatu i instrukcją serwisową, regulację (przywracanie), wymaganych przez producenta parametrów, jak również aktualizację oprogramowania, jeżeli dotyczy ono danego sprzętu medycznego. W ramach przeglądu technicznego Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzenia poprawności działania sprzętu, przeprowadzenia konserwacji, ewentualnych kalibracji oraz wymiany części zużywalnych z potwierdzeniem wykonania tych czynności wpisem do paszportu technicznego oraz wystawieniem raportu serwisowego. Wpis powinien zawierać następujące informacje: datę wykonania przeglądu, informacje o stanie technicznym aparatu, (aparat jest sprawny i nadaje się do dalszej eksploatacji, aparat niesprawny, aparat dopuszczony warunkowo do użytkowania), datę następnego przeglądu. Dodatkowo Wykonawca zobowiązany jest do potwierdzenia wykonania prac w karcie pracy (raporcie serwisowym), gdzie należy umieścić następujące informacje: datę wykonania, imię i nazwisko osoby wykonującej, nazwę aparatu, model, nr seryjny, lokalizację (nazwa oddziału /zakładu), szczegółowy opis wykonanych czynności, wykaz wymienionych podczas przeglądu materiałów zużywalnych zalecanych przez producenta przewidzianych w dokumentacji technicznej aparatu, informacje o stanie technicznym aparatu (aparat sprawny, niesprawny, dopuszczony warunkowo do dalszej eksploatacji). Kartę Pracy (raport serwisowy) Wykonawca przekazuje do Działu Aparatury Medycznej. Koszty robocizny i materiałów pokrywa Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest do natychmiastowego, pisemnego przekazania przedstawicielowi Zamawiającego informacji na temat stwierdzonych usterek lub wad koniecznych do usunięcia. W przypadku wyłączenia urządzenia z użytkowania Wykonawca zobowiązany będzie do umieszczenia na niesprawnym urządzeniu czytelnej informacji, o wyłączeniu urządzenia z użytkowania. Jeżeli urządzenie musi być wyłączone z eksploatacji w sposób trwały (nie podlega naprawie), Wykonawca zobowiązany jest wystawić orzeczenie techniczne stanowiące dla Zamawiającego podstawę kasacji środka trwałego. Jeżeli urządzenie może podlegać naprawie Wykonawca zobowiązuje się do złożenia Zamawiającemu oferty na wykonanie naprawy. W przypadku akceptacji oferty Zamawiający może zlecić jej wykonanie Wykonawcy odrębnym zamówieniem, stosując przepisy wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych. Informacje dodatkowe dotyczące przedmiotu zamówienia: Podejmowane przez Wykonawcę czynności serwisowe, nie mogą być przyczyną utraty certyfikatów, świadectw technicznych i innych dokumentów danego aparatu, dopuszczających go do użytkowania. Wykonanie testu bezpieczeństwa elektrycznego Wykonawca zobowiązany będzie potwierdzić protokołem, zgodnie z obowiązującymi normami PN-EN, zawierającym nazwę badanego sprzętu, numer seryjny, listę badanych parametrów, nazwę i numer seryjny przyrządu pomiarowego używanego przy testowaniu, numer świadectwa wzorowania i czas jego ważności. Jeżeli w ramach czynności serwisowej obowiązuje legalizacja aparatu, bądź jego części, Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania stosownej legalizacji na swój koszt i przedstawienia odpowiednich świadectw. Usługi będące przedmiotem niniejszego postępowania Wykonawca wykona przy użyciu będącej w jego posiadaniu aparatury kontrolno-pomiarowej, narzędzi i materiałów, w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przeglądów sprzętu zgodnie z harmonogramem przeglądów ustalonym po zawarciu umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, w sposób zgodny ze wskazówkami producenta i ustawą z dnia 20.05.2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2019 poz. 175 ze zm.) chyba, że wykonanie przynamniej pierwszego przeglądu jest przewidziane do wykonania w terminie niezwłocznym (w Formularzu cenowym oznaczone do 1 miesiąca). Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania zleconych mu usług według aktualnej posiadanej wiedzy fachowej, zgodnie z wymaganiami stawianymi przez producentów urządzeń, dozoru technicznego, zasadami obowiązującymi przy wydawaniu orzeczeń technicznych oraz aktualnym poziomem technologicznym tego rodzaju usług. Wykonawca zapewnia, że usługa przeglądów technicznych urządzeń medycznych będzie realizowana przez osoby posiadające udokumentowane kwalifikacje lub uprawnienia do ich wykonywania. Wymaga się aby inżynier serwisowy wykonujący usługę posiadał aktualne szkolenie u wytwórcy sprzętu, potwierdzone certyfikatem, który zobowiązuje się przedłożyć Zamawiającemu przed przystąpieniem do wykonywania usługi. Komunikacja z inżynierem serwisowym musi być możliwa w języku polskim. Ponadto Wykonawca musi posiadać aktualne oprogramowanie serwisowe w tym klucze serwisowe do zainstalowanego na urządzeniu oprogramowania pochodzącego od producenta. Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za zawinione szkody, wyrządzone podczas wykonywania przeglądu technicznego aparatu. Wykonawca gwarantuje ciągłość usług przedmiotu zamówienia przez cały okres trwania umowy. Wykonawca odpowiedzialny jest za jakość oraz zgodność z ustaleniami jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się do wykorzystywania przy realizacji usługi materiałów (części zużywalnych) fabrycznie nowych, oryginalnych i jakości zgodnej z wymaganiami producenta urządzenia. Zamawiający wymaga gwarancji na zastosowane części na okres 6 miesięcy. Przedmiot zamówienia musi być realizowany zgodnie z obowiązującymi normami i odnośnymi przepisami oraz z zachowaniem przepisów BHP i P. Poż. Wykonawca będzie wykonywał przeglądy w siedzibie Zamawiającego. Jeżeli zaistnieje konieczność wykonania w/w czynności w siedzibie serwisu, Zamawiający zostanie poinformowany o takiej potrzebie. Koszty transportu aparatu Zamawiający-Wykonawca i Wykonawca-Zamawiający ponosi Wykonawca. Ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia Zamawiający zgodnie z dyspozycją art. 36a. Ustawy Pzp zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych część zamówienia, tj. usług serwisowych urządzeń. W pozostałym zakresie Zamawiający dopuszcza podwykonawstwo. W związku z tym Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Zamawiający zastrzega możliwość odstąpienia od wykonywania przeglądu i konserwacji, w przypadku nieprzewidzianej awarii aparatu lub wycofania urządzenia z użytkowania.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 50421000-2

II.1.5) Whether submitting a partial offer: yes

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information