Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Grodziec w roku szkolnym 2019/2020 w okresie od 02 września 2019 roku do 26 czerwca 2020 roku

Order Newsletter: 2019 Position: (oferta nr 3499592)

Client
Gmina Grodziec
State
wielkopolskie
Address
62-580 Grodziec, ul. Główna 17 17
Phone
63 2485500 w. 25
Fax
63 2485500 wew. 22
www
www.bip.grodziec.pl
E-Mail
piotr.malinowski@grodziec.pl
Created
2019-07-19

Gmina Grodziec

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Grodziec ul. Główna 17 17 62-580 Grodziec wielkopolskie tel. 63 2485500 w. 25 fax. 63 2485500 wew. 22 REGON 31101908800000 www.bip.grodziec.pl

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Grodziec w roku szkolnym 2019/2020 w okresie od 02 września 2019 roku do 26 czerwca 2020 roku

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1) Przedmiotem zamówienia jest dowóz uczniów do szkół i przedszkola na terenie Gminy Grodziec w roku szkolnym 2019/2020 w okresie od 02 września 2019 do 26 czerwca 2020 roku na podstawie biletów miesięcznych zakupionych u Wykonawcy dla uczniów następujących placówek oświatowych Gminy Grodziec: Szkoły Podstawowej w Grodźcu - pl. Ks. Abpa Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec; Szkoły Podstawowej w Królikowie- Królików 82, 62-580 Grodziec; Przedszkola Samorządowego w Grodźcu – pl. Ks. Abp. Bronisława Dąbrowskiego 4, 62-580 Grodziec. 2) Zakres zamówienia: a) ilość uczniów dziennie – 155, b) szacunkowa ilość kilometrów dowozów w dniach nauki szkolnej (188 dni) - 67304 km, c) dni dowozów w roku szkolnym 2019/2020 w okresie od 02 września 2019 roku do 26 czerwca 2020 roku – 188 dni. 3) Usługa objęta przedmiotem zamówienia publicznego odbywać się będzie w ramach regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 58 ze zm.). 4) Przewóz ma być realizowany w oparciu o utworzone przez Wykonawcę linie komunikacji regularnej na podstawie biletów miesięcznych. Wykonawca opracuje optymalne trasy dowozu i rozkłady jazdy autobusów w oparciu o informacje zawarte w załączniku nr 1 do SIWZ. 5) Linie komunikacji regularnej muszą być ułożone i oznaczone w taki sposób, aby umożliwiały uczniom dojazd autobusami z miejsca zamieszkania do danej szkoły - najpóźniej do godz. 7:50 oraz ze szkoły do miejsca zamieszkania, przy zachowaniu norm bezpieczeństwa obowiązujących w zakresie transportu drogowego osób, a także dostosowaniu liczby kursów oraz pojemności (liczby miejsc) autobusów na poszczególnych trasach do ilości przewożonych uczniów. 6) Przystanek musi być zlokalizowany zgodnie z przepisami w tym zakresie w sposób zapewniający bezpieczeństwo podróżnych i innych użytkowników drogi publicznej. 7) Ustalenie ostatecznego rozkładu jazdy Wykonawca dokona w porozumieniu z Zamawiającym. 8) Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany liczby przewożonych uczniów na poszczególnych liniach. 9) Przewóz uczniów do placówek szkolnych odbywać się będzie w dni nauki szkolnej, w oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. poz. 1603 oraz z 2019 r. poz. 318 ze zm.) i ustawę z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.). 10) W przypadku odpracowania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z rozkładem jazdy ustalonym z Zamawiającym. 11) Liczba przewożonych osób nie może być większa od dopuszczalnej liczby określonej w dowodzie rejestracyjnym danego pojazdu. 12) Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował odpowiednią ilością pojazdów, zapewniającą dowóz wszystkich uczniów każdego dnia zajęć szkolnych, (z wyjątkiem okresów wolnych od zajęć szkolnych), o stanie technicznym zgodnym z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 58 ze zm.). 13) W przypadku awarii pojazdu Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia zastępczego środka transportu, w taki sposób, aby nie powodował opóźnień czasowych kursu. Wobec powyższego zobowiązany jest posiadać autobus rezerwowy. 14) Przewóz uczniów odbywać się będzie według rozkładów jazdy. Zamawiający dopuszcza możliwość zmian w trakcie trwania roku szkolnego wynikających z harmonogramu zajęć szkolnych, istnieje możliwość zmiany długości tras oraz zmiany liczby przystanków. 15) Wykonawca w ramach usługi zapewnia opiekę uczniom. Wykonawca będzie sprawował opiekę nad uczniami w trakcie ich dowozu do szkół oraz w drodze powrotnej (kierowca nie może pełnić funkcji opiekuna). Do obowiązków opiekuna należy w szczególności: a) sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie wsiadania do autobusu, b) sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie jazdy, c) sprawowanie opieki nad uczniami w trakcie wysiadania z autobusu, jak i przy przechodzeniu przez drogę po wyjściu z autobusu. Opiekun autobusu szkolnego ponosi odpowiedzialność za uczniów dowożonych od chwili wejścia uczniów do autobusu do chwili przekazania ich szkole oraz od chwili odebrania ich ze szkoły do chwili opuszczenia autobusu na przystanku w swojej miejscowości. Za bezpieczeństwo uczniów dochodzących do autobusu oraz powracających do domu po przywozie do swojej miejscowości odpowiedzialność ponoszą ich rodzice/ prawni opiekunowie. Podczas dowozu opiekun odprowadza uczniów dowożonych pod drzwi wejściowe szkoły/przedszkola i przekazuje ich wyznaczonemu przez dyrektora szkoły/przedszkola nauczycielowi dyżurnemu. Podczas odwozów opiekun szkolnego autobusu odbiera uczniów spod drzwi szkoły/przedszkola i wprowadza do autobusu szkolnego zgodnie z ustalonym porządkiem. Ilość opiekunów musi być dostosowana do liczby wykonywanych kursów w taki sposób, aby w każdym wykonywanym kursie (autobusie) był opiekun. Kierowca autobusu nie może być jednocześnie opiekunem, w autobusie musi znajdować się kierowca i opiekun. Autobusy muszą posiadać wystarczającą liczbę miejsc siedzących dla uczniów na określonej trasie. 16) Wykonawca ubezpiecza autobusy i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozów i pozostających w związku z przewozem. 17) Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia przez Wykonawcę innych rozwiązań przebiegu tras dowozu i odwozu uczniów niż zaproponowane przez Zamawiającego jedynie w przypadku rozwiązań bardziej praktycznych, efektywnych i korzystnych dla Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający musi wyrazić pisemną zgodę na dokonanie zmiany harmonogramu dowozu i odwozu uczniów. 18) Rozliczenia będą dokonywane na podstawie faktur w cyklu miesięcznym na podstawie wydanych biletów miesięcznych, tj. cena 1 biletu miesięcznego oraz rzeczywista ilość uczniów, dla których zostały zakupione bilety w oparciu o listę uczniów przedłożoną przez Dyrektorów poszczególnych szkół i przedszkola. 19) Wykonawca wystawiać będzie dla przewożonych osób bilety miesięczne szkolne zgodnie z art. 5a ustawy z dnia 20 czerwca 1992 roku o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 295 ze zm.). 20) Dla osób nieuprawnionych do ulgi, o której mowa w pkt 19, Wykonawca wystawi bilet miesięczny (bez ulgi). 21) Ceny biletów nie ulegną podwyższeniu w okresie trwania umowy. 22) Nadzór nad prawidłowością realizacji zamówienia sprawować będą dyrektorzy szkół i przedszkola, do których dowożeni będą uczniowie. 23) Podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oraz we wszystkich dokumentach stanowiących załączniki do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie należy rozumieć jako przykładowe i należy je rozpatrywać z wyrazem „lub równoważne” albo „nie gorsze niż”.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 60130000-8

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information