Budowa drogi w Dzielnicy Uzdrowiskowej w Horyńcu-Zdroju – obwodnica Dzielnicy Lecznictwa Uzdrowiskowego w km 0+000 – 0+502

Order Newsletter: 2019 Position: (oferta nr 3476605)

Client
Gmina Horyniec-Zdrój
State
podkarpackie
Address
37-620 Horyniec-Zdrój, Al. Przyjaźni 5 5
Phone
016 6313455
Fax
016 6313455
E-Mail
ug@horyniec-zdroj.pl
Created
2019-05-17

Gmina Horyniec-Zdrój

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Horyniec-Zdrój Al. Przyjaźni 5 5 37-620 Horyniec-Zdrój podkarpackie tel. 016 6313455 fax. 016 6313455 REGON 65090067700000

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Budowa drogi w Dzielnicy Uzdrowiskowej w Horyńcu-Zdroju – obwodnica Dzielnicy Lecznictwa Uzdrowiskowego w km 0+000 – 0+502

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: 2. LOKALIZACJA Przewidziana do budowy droga w dzielnicy uzdrowiskowej – obwodnica DLU zlokalizowana jest na terenie gminy Horyniec Zdrój. Zakres budowy przyjęto do projektu wg poniższej lokalizacji: - PPO km 0+000,0 – krawędź drogi powiatowej nr 1662R Nowe Brusno – Horyniec w km 5+780,0. - KPO km 0+ 502,0 – koniec ulicy Wodnej w Horyńcu-Zdroju Zakres prac: -wykarczowanie istniejącego zadrzewienia - roboty ziemne z wykonaniem koryta pod konstrukcję nawierzchni, - wykonanie kanalizacji deszczowej z studniami rewizyjnymi i studzienkami ściekowymi, - wykonanie rowów z przepustami, - wykonanie stabilizacji gruntu cementem, - wykonanie krawężników na ławie betonowej, - wykonanie chodnika wraz z poszerzeniem jezdni, - wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego, - wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego, - wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, - wykonanie wjazdów chodnikowych, zjazdów wraz z przepustami. 3. OPIS STANU ISTNIEJĄCEGO Projektowane drogi położone są w terenie płaskim. Na odcinku od km 0+000,0 ÷ 0+300,0 droga przebiega przez las, od km 0+300,0 ÷ 0+340,0 przez nieużytki, od km 0+340,0 ÷ 0+464,75 droga przebiega po istniejącej drodze gruntowej szerokości 3,0 m i od 0+467,75 ÷ 0+502,0 dowiązanie drogi do ulicy Wodnej o nawierzchni bitumicznej. Odcinek drogi od km 0+464,75 ÷ 0+502,0 to SA wjazdy bitumiczne do sanatorium. W pasie drogi występują następujące rodzaje uzbrojenia podziemnego: 1. km 0+149,0 ÷ 0+432,0 – istniejąca kanalizacja sanitarna 2. km 0+100,0 ÷ 0+463,0 – istniejący wodociąg 3. km 0+100,0 ÷ 0+573,0 – projektowany kabel elektryczny 4. km 0+356,0 ÷ 0+502,0 – istniejący kabel elektryczny 5. km 0+435,0 ÷ 0+460,0 – istniejący wodociąg Na odcinku projektowanej przebudowy znajduje się 6 zjazdów do posesji, pól i lasu. Chodnik usytuowany będzie przy drodze po stronie prawej przy krawędzi jezdni. W km 0+589,0 str. P ma ulicy Wodnej na działce nr ewid. 899/1 znajduje się studnia rewizyjna stanowiąca koniec istniejącej kanalizacji deszczowej. 4. OPIS PRAC PROJEKTOWYCH 4.1. Charakterystyka techniczna - klasa techniczna ulicy – L - prędkość projektowa - 40 km/h - ruch lekko-średni KR2 - obciążenie 100 kN/oś - szerokość jezdni 6,0 m - szerokość chodnika 2 m - szerokość pobocza 1,0 ÷ 1,5 m - spadek poprzeczny – 2,0% dla jezdni – 6,0% dla poboczy – 2,0% dla chodnika - zjazdy publiczne – min. 3,5 m - zjazdy indywidualne – min. 3,0 m 4.2. Trasa Projektuje sie drogę jednopasową, dwukierunkową klasy L dla prędkości projektowej 40km/h o parametrach: - jezdnia 6,00m o nawierzchni z betonu asfaltowego na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie, z daszkowym spadkiem poprzecznym, z krawężnikiem i chodnikiem szerokości 2,0 m po stronie prawej oraz krawężnikiem po stronie lewej od km 0+220,0 ÷ 0+502,0 i poboczami szerokości 1,0 ÷ 1,5 od km 0+000,0 ÷ 0+502,0 oraz odcinkami rowów przydrożnych trapezowych. Oś drogi stanowi linia łamana z wyokrągleniami załamań łukami poziomymi o promieniach od R=50 m do R=150 m. Łuki poziome W2 i W3 o promieniu 150 m stanowią dowiązanie d istniejącej ulicy Wodnej o nawierzchni bitumicznej, która będzie kontynuacją projektowanej drogi. Punkty charakterystyczne osi trasy określono współrzędnymi geodezyjnymi od W1 do W3 zorientowanymi w układzie poligonizacji państwowej, co przedstawiono i opisano na planie sytuacyjnym. Skrzyżowanie projektowanej drogi z droga powiatowa nr 1612R na początku (km 0+000,0) stanowi skrzyżowanie zwykłe trójwlotowe o przecięciu osi dróg na wlocie pod katem 50,10o. Promienie wyokrąglenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniu wynoszą R=12,0 m i 6,0 m. Zastosowano poszerzenia drogi dla łuku poziomego W1 w km 0+196,0 szerokości 0,80 m obustronne oraz w części końcowej w km 0+470,0 ÷ 0+502,0 str. lewa istniejącej ulicy Wodnej (dowiązanie). Całkowita długość budowanej drogi wynosi 502,0 m. W km 0+248,0 ÷ 0+502,0 projektuje się kanalizację deszczową z rur Ø300 jako przedłużenie istniejącej kanalizacji deszczowej Ø400 od km 0+589,0. W km 0+000,0 ÷ 0+180,0 projektuje się rowy otwarte obustronne odprowadzające wodę opadową z jezdni do projektowanego przepusty Ø80 w km 0+130,0 i dalej istniejącym rowem. Elementy geometryczne łuków poziomych podano na planie sytuacyjnym. 4.3. Warunki geotechniczne W oparciu o wykonaną sondę określono grubość warstw konstrukcyjnych istniejącej nawierzchni oraz rodzaj podłoża. Przyjęto następujące parametry: - dopuszczalne obciążenie osi - 100 kN - głębokość przemarzania gruntu - 1,0 m - grupa nośności podłoża - G-2 - kategoria ruchu - KR2 4.4. Przekrój podłużny Projektowana droga przebiega w terenie płaskim. Niweletę drogi dowiązano do wysokości istniejącej nawierzchni drogi powiatowej nr 1662R Nowe Brusno – Horyniec (początek drogi) i do istniejącej ulicy Wodnej w Horyńcu-Zdroju (koniec drogo). Spadki podłużne niwelety mieszczą sie w granicach spadków dopuszczalnych i wynoszą odpowiednio 3,20%, 2,30%, 0,60%, 1,10% i dalej jak ulica Wodna. Załamania niwelety drogi wyokrąglono łukami pionowymi o promieniach od R=3000 m i R=2000 m. Profil podłużny drogi przedstawia rys. nr 4. 4.5. Przekrój normalny Spadek poprzeczny jezdni szerokości 6,0 m z daszkowym spadkiem wynoszącym 2,0%, natomiast na łuku poziomym prawym W1 w km 0+196,0 jednostronny 5,0%. Na pozostałych łukach poziomych W2 i W3 ustalono spadki poprzeczne jak na prostej tj. ±2,0%. Na łuku poziomym W1 projektuje się poszerzenie obustronne łuku o szerokości 0,8 m. Spadek poprzeczny chodnika wynosi 2,0 % w kierunku jezdni. Chodnik projektowany po stronie prawej drogo w km 0+000,0 ÷ 0+464,75 ograniczyć należy od strony jezdni krawężnikiem 15x30 cm na ławie betonowej z oporem, a z drugiej strony obrzeżem 30x8 cm na podsypce piaskowej. Krawężnik na ławie betonowej z oporem projektowany jest po stronie lewej w km 0+220,0 ÷ 0+502,0. W km 0+248,0 ÷ 0+502,0 projektuje się kanał deszczowy Ø300 z odprowadzeniem w km 0+589,0 do istniejącej kanalizacji deszczowej Ø400. 4.6. Konstrukcja nawierzchni Konstrukcję nawierzchni oraz chodnika zaprojektowano uwzględniając Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych Gdańsk 2012. Przewiduje się wykonanie następującej konstrukcji nawierzchni: Konstrukcja jezdni i poszerzeń jezdni: - 5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S (KR 2), - 7 cm warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W(KR-2), - 20 cm podbudowa dolna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63, - 15 cm w-wa gruntu stabilizowanego cementem o Rm=2,0 MPa, 47 cm RAZEM Konstrukcja chodnika: - 6 cm betonowa kostka brukowa szara, - 4 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - 10 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 20 cm RAZEM Konstrukcja na zjazdach przez chodnik: - 8 cm betonowa kostka brukowa kolorowa, - 4 cm podsypka cementowo-piaskowa 1:4 - 15 cm podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63 - 15 cm w-wa mrozoochronna z piasku 42 cm RAZEM Konstrukcja na pozostałych zjazdach i skrzyżowaniu: - 5 cm warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S (KR 2), - 20 cm podbudowa dolna z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/63, - 15 cm w-wa mrozoochronna z piasku 40 cm RAZEM 4.7. Odwodnienie Wody opadowe odprowadzone są: a) Z jezdni i chodnika do projektowanej studzienki ściekowej z przykanalikiem w km 0+075,0 str. P dla odcinka km 0+000,0 ÷ 0+075,0 str. P, b) Z jezdni i chodnika do projektowanej studzienki ściekowej na projektowanym przepuście w km 0+130,0 str. P dla odcinka km 0+075,0 ÷ 0+130,0 str. P, c) Z jezdni i chodnika do projektowanej studzienki ściekowej z przykanalikiem w km 0+185,0 str. P dla odcinka km 0+130,0 ÷ 0+0185,0 str. P, d) Z terenu do projektowanego rowu otwartego po stronie prawej dla odcinka 0+000,0 ÷ 0+185,0 str. P, e) Z jezdni i terenu do projektowanego rowu otwartego po stronie lewej dla odcinka 0+000,0 ÷ 0+185,0 str. L, f) Z jezdni i chodnika za pośrednictwem projektowanych studzienek ściekowych do projektowanej kanalizacji deszczowej dla odcinka km 0+185 ÷ 0+502,0 str. L i P, g) Z terenu po stronie prawej za pośrednictwem ścieku korytkowego do projektowanej studzienki ściekowej w km 0+308,0 str. P i kanalizacji deszczowej dla odcinka 0+220,0 ÷ 0+317,0 str. P, Projektuje się następujące roboty w ramach poprawy odwodnienia: 1. Budowa rowów otwartych przydrożnych w km 0+000,0 ÷ 0+180,0 str. L i P, 2. Budowa studzienek ściekowych Ø500 z przykanalikiem Ø250 po stronie prawej w km 0+075,0, km 0+185,0, 3. Budowa przepustu z rur Ø80 z murkami czołowymi w km 0+130,0, 4. Budowa studzienki ściekowej na przepuście Ø80 po stronie prawej w km 0+130,0, 5. Budowa kanału deszczowego z rur PCV o Ø300 na długości 254 m – km 0+248,0 ÷ 0+502,0 str. L, (środek lewego pasa ruchu), 6. Budowa kanału deszczowego z rur PCV o Ø300 na długości 91 m – km 0+502,0 ÷ 0+589,0 str. L, (prawy istniejący chodnik), 7. Budowa studni rewizyjnej z rur betonowych Ø1000 na kanale deszczowym w km 0+248,0, km 0+303,0, km 0+358,0, km 0+413,0, km 0+462,0, (w jezdni) km 0+502,0, km 0+544,0, km 0+585,0 (w chodniku), 8. Budowa studzienek ściekowych Ø500 obustronnych w km 0+245,0, km 0+300,0, km 0+355,0, km 0+410,0, km 0+460,0 i km 0+502,0 z odprowadzeniem wody do kanału przykanalikiem Ø200, 9. Budowa ścieku korytkowego betonowego na zewnątrz chodnika w km 0+220,0 ÷ 0+317 str. P, 10. Budowa studzienki ściekowej na zewnątrz chodnika w km 0+308,0 po stronie prawej. 4.8. Zjazdy Zjazdy gospodarcze i do pól zaprojektowano o długości od krawędzi jezdni do granicy pasa drogowego lub ogrodzenia. Na szerokości chodnika wjazdy zwiększono o 1,0 m od strony krawężnika (skos). Zjazdy pozostałe (poza chodnikiem) wyokrąglono łukiem o promieniu 3,0 m (indywidualny) i 5,0 m lub większy (publiczny). Do zjazdów na rowie zaprojektowane przepusty z rur Ø60 z murkami czołowymi. Szerokości i długości wjazdów oraz inne parametry podano na planie sytuacyjnym. 4.9. Roboty ziemne Roboty ziemne w rejonie urządzeń podziemnych należy prowadzić ręcznie. Wskaźnik zagęszczenia gruntu w wykopach i nasypach zgodnie z PN-S-02205 powinien być nie mniejszy niż 1,0 pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni chodnika i zjazdów. Przed wykonaniem robót ziemnych należy usunąć warstwę humusu. 4.10. Organizacja ruchu Należy dokonać wyceny oznakowania drogowego zgodnie z załączonym projektem stałej organizacji ruchu. 4.11. Roboty rozbiórkowe Zakres robót rozbiórkowych: - frezowanie nawierzchni na dowiązaniu z ulicą Wodną (km 0+464,75 ÷ 0+502), - rozbiórka krawężnika w km 0+464,75 ÷ 0+502 str. L.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45233120-6

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100)

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information