Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych na terenie powiatu radomskiego w 2023 roku

Order Newsletter: 150903 Position: (oferta nr 3674044)

Client
POWIATOWY ZARZĄD DRÓG PUBLICZNYCH W RADOMIU
State
mazowieckie
Address
26-600 Radom, ul. Graniczna 24
Phone
483815060
Fax
483815060
E-Mail
sekretariat@pzdp.radom.pl
Created
2023-03-24

POWIATOWY ZARZĄD DRÓG PUBLICZNYCH W RADOMIU

Section I - The contracting

I.1) Name and address: POWIATOWY ZARZĄD DRÓG PUBLICZNYCH W RADOMIU ul. Graniczna 24 26-600 Radom mazowieckie tel. 483815060 fax. 483815060 REGON 672007987

I.2) Type of contracting:

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych na terenie powiatu radomskiego w 2023 roku

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: Przedmiotem Części 1 zamówienia jest wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych w 2023 roku na terenie gmin: Przytyk, Wolanów, Zakrzew, Kowala, Wierzbica, miasto i gmina Iłża.Szacunkowy zakres robót:• remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej i grysów:− naprawa rakowin i drobnych nierówności przy wykorzystaniu emulsji – ok. 100 m2,− naprawa płytkich uszkodzeń do gł. 2 cm – ok. 3 200 m2,− naprawa średnich uszkodzeń nawierzchni o gł. powyżej 2 cm – ok. 1 000 m2,− naprawa uszkodzeń nawierzchni z naruszeniem podbudowy – ok. 120 m2,• remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej przy użyciu masy mineralno-bitumicznej:− remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej do gł. 5 cm – ok. 1 700 m2,− remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej do gł. 5 cm i powierzchni powyżej 100 m2 – ok. 700 m2,− remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej z naruszeniem podbudowy – ok. 150 m2,− remont cząstkowy przełomu – ok. 85 m2,− uszczelnienie podłużnych i poprzecznych spękań nawierzchni przy użyciu masy zalewowej – ok. 100 m,• regulacja (naprawa) pionowych wpustów i studni rewizyjnych oraz urządzeń ściekowych z konstrukcją odciążającą wraz z wymianą włazu żeliwnego i uzupełnienie masą bitumiczną – 4 szt.Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach Części 1 zamówienia podane jest w formularzu Kosztorysu ofertowego (Formularz nr 2.1), stanowiącym załączniki do SWZ. W ramach wyszczególnionych w w/w Kosztorysach robót należy wykonać również:− wszystkie roboty, które są konieczne do prawidłowego wykonania przez Wykonawcę robót ujętych w kosztorysie ofertowym, w tym prace pomocnicze, tymczasowe i towarzyszące wynikające z SST,− wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z SWZ (projektu umowy, SST i kosztorysu ofertowego).Prace towarzyszące konieczne do uwzględnienia przy określaniu cen jednostkowych dla pozycji kosztorysowych przedmiotu zamówienia:1) projekt organizacji i zabezpieczenia placu budowy,2) wykonanie przy udziale przedstawiciela PZDP w Radomiu pomiarów ilości remontów cząstkowych,3) uporządkowanie terenu z nadmiaru grysów.Rzeczywisty zakres robót do wykonania ustalany będzie na bieżąco w oparciu o prowadzone przeglądy stanu dróg powiatowych i wynikające stąd potrzeby. Zamawiający zastrzega sobie możliwość:- ograniczenia zakresu robót przewidzianego w kosztorysie ofertowym – Wykonawcy w takich przypadkach nie przysługuje prawo żądania wynagrodzenia za zaniechany zakres robót, przy czym wartość netto zleconego zakresu robót nie może być mniejsza niż 70 % wartości netto ceny ofertowej,- zmiany ilości robót w poszczególnych pozycjach kosztorysu ofertowego do rzeczywistych potrzeb ustalonych w oparciu o prowadzone na bieżąco przeglądy stanu dróg powiatowych, z zastrzeżeniem, że nie zostanie przekroczona całkowita wartość przedmiotu umowy wynikająca z oferty dla danej części zamówienia.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w Tomie III SWZ „Opis przedmiotu zamówienia”.Materiały, wyroby budowlane, urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia:1) Materiały, wyroby budowlane, urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym przewidziane w dokumentacji projektowej, SST i kosztorysach ofertowych zapewnia Wykonawca. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, SST, kosztorysach ofertowych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń, źródło lub szczególny proces, który je charakteryzuje – Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od parametrów wymaganych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń równoważnych wymaga akceptacji Zamawiającego przed ich wbudowaniem.2) Materiały, o których mowa w pkt 1 powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w SST.3) Materiały pochodzące z rozbiórki nie nadające się do ponownego wbudowania powinny być usunięte z terenu budowy na składowisko Wykonawcy, bądź na wysypisko odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami o odpadach.4) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania zostaną przekazane Zamawiającemu. O przydatności materiału oraz miejscu jego składowania decyduje osoba wyznaczona do nadzorowania robót.5) Wykonawca będzie przeprowadzać badania materiałów oraz pomiary i badania wykonanych robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonymi w SST.Stosownie do zapisów art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie prace fizyczne w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510). Obowiązek ten dotyczy także Podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności.Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (Podwykonawcę) wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określają projektowane postanowienia umowy zawarte w Tomie II SWZ.Przyjmuje się, że osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz świadczące usługi obsługi geodezyjnej nie wykonują pracy pod kierownictwem.Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.Przy realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest spełniać wymóg określony w art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1083), tj. łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 988) używanych przy wykonywaniu zamówienia (w tym pojazdów używanych przez Podwykonawców) musi wynosić co najmniej 10 %. Sposób weryfikacji oraz sankcje z tytułu niespełnienia opisanego wymogu określają projektowane postanowienia umowy zawarte w Tomie II SWZ.Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego oświadczenie o spełnianiu opisanego wymogu, zgodnie ze wzorem określonym w Formularzu nr 3.8 stanowiącym załącznik do SWZ.Przedmiotem Części 2 zamówienia jest wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych w 2023 roku na terenie gmin: Gózd, Jastrzębia, Jedlińsk, miasto i gmina Jedlnia-Letnisko, miasto i gmina Skaryszew, miasto Pionki, gmina Pionki.Szacunkowy zakres robót:• remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej przy użyciu emulsji asfaltowej i grysów:− naprawa rakowin i drobnych nierówności przy wykorzystaniu emulsji – ok. 100 m2,− naprawa płytkich uszkodzeń do gł. 2 cm – ok. 920 m2,− naprawa średnich uszkodzeń nawierzchni o gł. powyżej 2 cm – ok. 800 m2,− naprawa uszkodzeń nawierzchni z naruszeniem podbudowy – ok. 150 m2,• remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej przy użyciu masy mineralno-bitumicznej:− remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej do gł. 5 cm – ok. 1 900 m2,− remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej do gł. 5 cm i powierzchni powyżej 100 m2 – ok. 500 m2,− remont cząstkowy nawierzchni bitumicznej z naruszeniem podbudowy – ok. 450 m2,− remont cząstkowy przełomu – ok. 20 m2,− uszczelnienie podłużnych i poprzecznych spękań nawierzchni przy użyciu masy zalewowej – ok. 600 m,• regulacja (naprawa) pionowych wpustów i studni rewizyjnych oraz urządzeń ściekowych z konstrukcją odciążającą wraz z wymianą włazu żeliwnego i uzupełnienie masą bitumiczną – 10 szt.Zestawienie robót planowanych do wykonania w ramach Części 2 zamówienia podane jest w formularzu Kosztorysu ofertowego (Formularz nr 2.2), stanowiącym załącznik do SWZ. W ramach wyszczególnionych w Kosztorysie robót należy wykonać również:− wszystkie roboty, które są konieczne do prawidłowego wykonania przez Wykonawcę robót ujętych w kosztorysie ofertowym, w tym prace pomocnicze, tymczasowe i towarzyszące wynikające z SST,− wszelkie inne roboty, prace, badania (laboratoryjne), czynności, obowiązki i wymogi wynikające z SWZ (projektu umowy, SST i kosztorysu ofertowego).Prace towarzyszące konieczne do uwzględnienia przy określaniu cen jednostkowych dla pozycji kosztorysowych przedmiotu zamówienia:1) projekt organizacji i zabezpieczenia placu budowy,2) wykonanie przy udziale przedstawiciela PZDP w Radomiu pomiarów ilości remontów cząstkowych,3) uporządkowanie terenu z nadmiaru grysów.Rzeczywisty zakres robót do wykonania ustalany będzie na bieżąco w oparciu o prowadzone przeglądy stanu dróg powiatowych i wynikające stąd potrzeby. Zamawiający zastrzega sobie możliwość:- ograniczenia zakresu robót przewidzianego w kosztorysie ofertowym – Wykonawcy w takich przypadkach nie przysługuje prawo żądania wynagrodzenia za zaniechany zakres robót, przy czym wartość netto zleconego zakresu robót nie może być mniejsza niż 70 % wartości netto ceny ofertowej,- zmiany ilości robót w poszczególnych pozycjach kosztorysu ofertowego do rzeczywistych potrzeb ustalonych w oparciu o prowadzone na bieżąco przeglądy stanu dróg powiatowych, z zastrzeżeniem, że nie zostanie przekroczona całkowita wartość przedmiotu umowy wynikająca z oferty dla danej części zamówienia.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w Tomie III SWZ „Opis przedmiotu zamówienia”.Materiały, wyroby budowlane, urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia:1) Materiały, wyroby budowlane, urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym przewidziane w dokumentacji projektowej, SST i kosztorysach ofertowych zapewnia Wykonawca. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, SST, kosztorysach ofertowych zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń, źródło lub szczególny proces, który je charakteryzuje – Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych (tj. takich samych lub lepszych) od parametrów wymaganych w wyżej wymienionych dokumentach. Zastosowanie materiałów, wyrobów budowlanych, urządzeń równoważnych wymaga akceptacji Zamawiającego przed ich wbudowaniem.2) Materiały, o których mowa w pkt 1 powinny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach o wyrobach budowlanych oraz wymaganiom określonym w SST.3) Materiały pochodzące z rozbiórki nie nadające się do ponownego wbudowania powinny być usunięte z terenu budowy na składowisko Wykonawcy, bądź na wysypisko odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami o odpadach.4) Materiały pochodzące z rozbiórki nadające się do ponownego wbudowania zostaną przekazane Zamawiającemu. O przydatności materiału oraz miejscu jego składowania decyduje osoba wyznaczona do nadzorowania robót.5) Wykonawca będzie przeprowadzać badania materiałów oraz pomiary i badania wykonanych robót zgodnie z zasadami kontroli jakości materiałów i robót określonymi w SST.Stosownie do zapisów art. 95 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszystkie prace fizyczne w zakresie realizacji przedmiotowego zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1510). Obowiązek ten dotyczy także Podwykonawców – Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności.Sposób weryfikacji zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę (Podwykonawcę) wymagań związanych z zatrudnianiem tych osób oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określają projektowane postanowienia umowy zawarte w Tomie II SWZ.Przyjmuje się, że osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie oraz świadczące usługi obsługi geodezyjnej nie wykonują pracy pod kierownictwem.Zamawiający nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp.Przy realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest spełniać wymóg określony w art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 1083), tj. łączny udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 988) używanych przy wykonywaniu zamówienia (w tym pojazdów używanych przez Podwykonawców) musi wynosić co najmniej 10 %. Sposób weryfikacji oraz sankcje z tytułu niespełnienia opisanego wymogu określają projektowane postanowienia umowy zawarte w Tomie II SWZ.Wykonawca zobowiązany jest złożyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego oświadczenie o spełnianiu opisanego wymogu, zgodnie ze wzorem określonym w Formularzu nr 3.8 stanowiącym załącznik do SWZ.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45233142-6

II.1.5) Whether submitting a partial offer: yes

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:- dla Części 1 zamówienia - 3 500,00 zł,- dla Części 2 zamówienia - 4 200,00 zł.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu,2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 2080).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych w Radomiu:BNP Paribas Bank Polska S.A. 15 1600 1462 1821 8906 6000 0003W tytule przelewu należy wpisać znak postępowania, co umożliwi identyfikację wpłaty.Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi b

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information

IV.3.5) The term tying with offer: 2023-04-12