Pielęgnacja i utrzymanie zieleni miejskiej na terenie Gminy Miasta Łowicza w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2024 r.

Order Newsletter: 464951 Position: (oferta nr 3637774)

Client
Miasto Łowicz
State
łódzkie
Address
99-400 Łowicz, Stary Rynek 1
Phone
046 830-91-51
Fax
046 830-91-60
Created
2022-11-29

Miasto Łowicz

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Miasto Łowicz Stary Rynek 1 99-400 Łowicz łódzkie tel. 046 830-91-51 fax. 046 830-91-60 REGON 750148621

I.2) Type of contracting:

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Pielęgnacja i utrzymanie zieleni miejskiej na terenie Gminy Miasta Łowicza w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2024 r.

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi polegającej na pielęgnacji i utrzymaniu zieleni miejskiej na terenie Gminy Miasta Łowicza w okresie od 01.01.2023r. do 31.12.2024 r.Zakres zamówienia obejmuje: 1) Pielęgnację i utrzymanie terenów zieleni miejskiej o łącznej powierzchni 23,452 ha wyszczególnionych w Załączniku nr 1 do SWZ, polegające na systematycznym strzyżeniu trawy we wskazanych lokalizacjach,2) Zbieranie śmieci oraz trzykrotne koszenie trawy na terenach zieleni miejskiej o powierzchni 13,945 ha wyszczególnionych w Załączniku nr 2 do SWZ, jak również uporządkowaniu jezdni i chodników przyległych do tych terenów, o ile zostaną zanieczyszczone ściętą trawą; 3) Pielęgnację pasów drogowych o łącznej powierzchni 2,041 ha wyszczególnionych w Załączniku nr 3 do SWZ, polegającą na systematycznym zbieraniu śmieci, 4-krotnym koszeniu trawy oraz przycinaniu odrostów drzew rosnących w pasach drogowych;4) Zagospodarowanie poprzez obsadzenie i utrzymanie 86 szt. betonowych donic kwiatowych na terenie Gminy Miasta Łowicza. W ramach tej części zamówienia należy założyć 2 zmiany nasadzeń w trakcie sezonu - pierwszą od kwietnia do połowy czerwca, drugą od połowy czerwca do października – na podstawie projektu zagospodarowania donic sporządzonego przez Wykonawcę, przy czym w donicach okrągłych na odcinku – pl. Nowy Rynek, pl. Stary Rynek, ul. 3-go Maja, ul. 11 Listopada oraz na dziedzińcu ratusza (38 szt.), w II połowie roku należy przyjąć nasadzenie paciorecznika (Kanna) o żółtym lub pomarańczowym kolorze kwiatu oraz pelargonii zwisających bluszczolistnych o czerwonym kolorze kwiatu;5) Pielęgnację donic na kostce wraz ze znajdującymi się na nich siedziskami zlokalizowanych przy ul. Starzyńskiego o powierzchni 56 m2 oraz bieżąca konserwacja przedmiotowych donic, drzew w nich rosnących, jak również siedzisk;6) Systematyczne koszenie grobów żołnierskich, bieżące ich porządkowanie, opryskiwanie alejek żwirowych preparatem chwastobójczym, pielęgnacja żywopłotu, koszenie terenu wokół cmentarza przy ul. Listopadowej, na cmentarzu Katedralnym oraz Emaus, przygotowanie kwater żołnierskich do obchodów świąt i rocznic państwowych oraz święta 1 – go Listopada oraz uporządkowanie tych kwater po tych świętach - obszar objęty niniejszym punktem wyszczególniony został w Załączniku nr 4 do SWZ; 7) Pielęgnację żywopłotów obejmującą sześciokrotne strzyżenie w ciągu sezonu wegetacyjnego, pielenie i nasadzenia uzupełniające, przy czym żywopłoty rosnące przy ciągach komunikacyjnych winny być strzyżone ponadto w przypadku ograniczania widoczności na pisemne żądanie Zamawiającego – obszar objęty niniejszym punktem wyszczególniony został w załączniku nr 5 do SWZ; 8) Pielęgnację i utrzymanie terenów zieleni miejskiej na tzw.: Parku Błonie, obejmująca dodatkowo, poza wymienionymi w pkt 1, wykonanie prac wskazanych w ust. 3 pkt 8 SWZ.9) Oczyszczanie rowu przebiegającego przez teren pomiędzy ulicami Łyszkowicką, Motylińskiego i Chmielińskiej; 10) Przygotowanie podłoża i obsadzanie donic oraz rabat kwiatowych wg Załącznika nr 6 do SWZ, z zastosowaniem materiału roślinnego gwarantującego estetyczny wygląd rabat w okresie od kwietnia do października (koszt zakupionego materiału roślinnego pokrywa Wykonawca); w ramach tej części zamówienia należy założyć 2 zmiany nasadzeń w trakcie sezonu - pierwszą od kwietnia do połowy czerwca, drugą od połowy czerwca do października – na podstawie projektu zagospodarowania rabat sporządzonego przez Wykonawcę i zaakceptowanego przez Zamawiającego, przy czym nie dotyczy to rabat kwiatowych zlokalizowanych na Nowym Rynku i w Parku w al. Sienkiewicza; realizacja rabat zlokalizowanych na Nowym Rynku i al. Sienkiewicza będzie wykonana według następujących zasad: obsadzenie rabat w Parku w al. Sienkiewicza nastąpi zgodnie z dokumentacją pn. „Aleje Sienkiewicza i skwer wokół pomnika Artura Zawiszy Czarnego – Rewitalizacja”; obsadzenie zaś rabat zlokalizowanych na terenie Nowego Rynku nastąpi zgodnie z dokumentacją pn. „Nowy Rynek w Łowiczu – projekt szaty roślinnej – wariant I”;11) Zaprojektowanie i wykonanie rabat kwiatowych w kształcie okręgu:a/ na terenie zielonym przy skrzyżowaniu ul. Mostowej i ul. Blich (średnica 6 m)b/ na rondzie Księstwa Łowickiego (średnica 15 m).12) Wykonanie rabat kwiatowych w parku im. Adama Mickiewicza – zgodnie z przyjętym „Projektem rewitalizacji Parku”.13) Utrzymanie i pielęgnacja obsadzonych rabat kwiatowych objętych niniejszym zamówieniem obejmujące: pielenie, podlewanie, nawożenie i dosadzanie na koszt Wykonawcy brakujących roślin w ciągu całego sezonu wegetacyjnego (wg Załącznika nr 6 do SWZ.14) Wypełnienie ziemią i hydrożelem, obsadzeniu kwiatami (pelargonie) 20 szt. metalowych kwietników wiszących na latarniach na ul. Zduńskiej oraz ich pielęgnacja w okresie wiosenno – letnim. 15) Obsadzenie metalowych wież kwiatowych o wys. 186 cm sadzonkami kwiatowymi (pelargonie czerwone i różowe w ilości 1200 szt.) i ustawieniu ich na Nowym Rynku w Łowiczu.16) Wykonanie corocznej aeracji i wertykulacji trawników na terenie Parku Błonie (część wschodnia od ul. Św. Floriana) wczesną wiosną.17) Posadzenie i opalikowanie do 100 szt. drzew, w miejscach wskazanych przez Zamawiającego, a następnie ich pielęgnacja w ciągu trwania umowy, w tym podlewanie; (koszty materiału roślinnego w tym zakresie pokryje Zamawiający, natomiast koszty palików – Wykonawca); 18) Systematyczne oczyszczanie oczka wodnego zlokalizowanego przy ul. Chmielińskiej oraz bieżąca naprawa mostka nad tym oczkiem oraz jego skarp; 19) Uprzątnięcie liści w okresie jesiennym ze wszystkich obszarów objętych umową, obejmujące systematyczne grabienie i wywózkę odpadów ulegających biodegradacji do kompostowni;20) Bieżące utrzymanie w należytej czystości ciągów komunikacyjnych wszelkich zieleńców i parków na terenie Gminy Miasta Łowicza, polegające w szczególności na ich odchwaszczaniu (mechanicznym w przypadku nawierzchni z kruszywa Hanse Grand oraz chemicznym na ciągach wykonanych z kostki betonowej lub granitowej);21) Utrzymanie porządku na wszelkich terenach objętych umową, polegające na uprzątaniu śmieci i opróżnianiu koszy na śmieci oraz psie odchody w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż 4 razy w tygodniu (ilość koszy objętych zamówieniem wynosi 225 szt.), oraz opróżnianie trzech koszy znajdujących się w pasie drogowym ul. Kaliskiej i ul. Plac Koński Targ ( przy Sądzie Rejonowym w Łowiczu) i dwóch koszy znajdujących się przy ul. Łyszkowickiej ( przy boisku).22) Utrzymanie ławek na terenach objętych umową w estetycznym wyglądzie poprzez ich malowanie, uzupełnianie brakujących elementów, remont zniszczonych ławek, utrzymanie czystości oraz powtórne osadzanie ławek w przypadku ich wyrwania z podłoża przy użyciu materiałów i na koszt Wykonawcy – rozmieszczenie ławek przedstawia Załącznik nr 7 do SWZ;23) Zainstalowanie dostarczonych przez Zamawiającego nowych ławek i koszy na śmieci na terenach zielonych, a po ich zainstalowaniu, ławki i kosze te objęte zostaną postanowieniami umowy, w szczególności w zakresie konserwacji ławek i opróżniania koszy (Wykonawca powinien założyć zainstalowanie max. do 20 szt. ławek i 20 szt. koszy) 24) Dokonywanie bieżących przeglądów stanu technicznego obiektów małej architektury znajdujących się na miejskich placach zabaw (nie rzadziej niż 2 razy w tygodniu) oraz odnotowywanie wszelkich uwag, co do ich stanu technicznego w dzienniku placu zabaw, zgłaszanie Zamawiającemu zauważonych uszkodzeń urządzeń wymagających naprawy bądź wymiany - obszar objęty niniejszym punktem wyszczególniony został w Załączniku nr 8 do SWZ;25) Usuwanie drzew suchych, chorych i uszkodzonych przez niekorzystne warunki atmosferyczne oraz wiatrołomów z terenów zielonych objętych umową, po uprzednim zawiadomieniu przedstawicieli Zamawiającego odpowiedzialnych za nadzór nad terenami zielonymi;26) Omiatanie, odśnieżenie i usuwanie śliskości głównych ciągów komunikacyjnych na obszarze parków i zieleńców zlokalizowanych na terenie Gminy Miasta Łowicza; powyższe działania winny być rozpoczęte, gdy warstwa śniegu nie udeptanego przekroczy 5 cm, zakończone zaś maksymalnie 5 h po ustaniu opadów; w przypadku wystąpienia gołoledzi działania te winny być podjęte w trybie natychmiastowym i zakończone najpóźniej w ciągu 3 h od chwili wystąpienia ww. zjawiska atmosferycznego; 27) Ustawienie, a następnie uprzątnięcie na koszt Wykonawcy, w każdym roku, w latach 2023 – 2024, zniczy dostarczonych przez Zamawiającego, na grobach wojennych i miejscach pamięci narodowej przed dniem 1.08, 15.08, 1.09, 1.11 i 11.11. 28) Dostarczenie i ustawienie na koszt Wykonawcy w latach 2023 - 2024 – 1 szt. drzewka choinkowego o wysokości od 10 do 12 m na Starym Rynku w Łowiczu. Dostarczenie przedmiotowego drzewa może nastąpić po uprzedniej akceptacji przedstawiciela Zamawiającego. Propozycje drzewka do ustawienia Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu najpóźniej w terminach odpowiednio do dnia 1 listopada każdego roku w okresie obowiązywania zamówienia.29) Uprzątnięcie na koszt Wykonawcy drzewka choinkowych usytuowanych na Starym Rynku w 2023r – 2024r.30) Bieżące utrzymanie łąki kwietnej na skwerze przy ul. Starzyńskiego róg ul. Kaliskiej na terenie działki 2372/9 w Łowiczu -powierzchnia 450 m² polegające na koszeniu, podlewaniu i ewentualnym dosianie nasion kwiatów. Koszty mieszanki kwiatowej ponosi Zamawiający.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 77310000-6

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information

IV.3.5) The term tying with offer: 2022-12-08