Order Newsletter: 251337 Position: (oferta nr 3624610)
I.1) Name and address: Gmina Tuczępy Tuczępy 35 28-142 Tuczępy świętokrzyskie tel. 413533135 fax. 413533135 REGON 291010820 www.tuczepy.pl
I.2) Type of contracting:
II.1) Definition of contract object
II.1.1) Name of order: „Dowóz i odwóz uczniów i przedszkolaków do szkół i przedszkoli na terenie gminy Tuczępy w roku szkolnym 2022/2023”
II.1.2) Type of contract: Services
II.1.3) Definition and size or range of contract: Zadanie pn.: „Dowóz i odwóz uczniów i przedszkolaków do szkół i przedszkoli na terenie gminy Tuczępy w roku szkolnym 2021/2022”obejmuje dowożenie i odwożenie uczniów i przedszkolaków na zajęcia szkolne i przedszkolne na podstawie biletów miesięcznych do placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Gminy Tuczępy oraz dowóz i odwóz dzieci niepełnosprawnych do ośrodka do Buska – Zdroju i Broniny, w dni nauki szkolnej. Placówki szkolne na terenie Gminy Tuczępy, do których będą dowożone dzieci i przedszkolaki: - Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Tuczępach, Tuczępy 33; - Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa i Przedszkole w Nizinach, Niziny 120A. Część I zadania obejmuje dowóz i odwóz uczniów i przedszkolaków do szkół i przedszkoli na terenie gminy Tuczępy w roku szkolnym 2021/2022”obejmuje dowożenie i odwożenie uczniów i przedszkolaków na zajęcia szkolne i przedszkolne na podstawie biletów miesięcznych do placówek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Gminy Tuczępy w dni nauki szkolnej. Trasy przejazdu uczniów i przedszkolaków wraz z liczbą dzieci i kilometrażem zawiera załącznik do SWZ. Szacunkowa liczba dowożonych dzieci wynosi: 151 1. Trasy oraz przystanki w uzgodnieniu ze szkołą mogą ulec modyfikacji, w zależności od miejsca zamieszkania uczniów w obwodach szkół kwalifikujących się do dowożenia do szkoły z tym, że trasa przejazdu musi być wyznaczona w obrębie Gminy Tuczępy.2. Łączna ilość przewozów jest wielkością szacunkową określoną dla zapewnienia przewozu uczniów w określonych godzinach każdego dnia nauki. W trakcie trwania umowy liczba faktycznie wykonanych przewozów w poszczególnych dniach może ulec zmianie ze względu na rzeczywistą ilość przewożonych uczniów np. absencja i mniejszą ilość wykorzystanych pojazdów w celu zapewnienia przewozu wszystkich uczniów. Zamawiający zastrzega sobie prawo szczegółowej weryfikacji ilości wykonanych przewozów.3. Usługa realizowana będzie codziennie w dniach nauki szkolnej (od poniedziałku do piątku), czyli w dniach kiedy w szkołach odbywają się zajęcia edukacyjne, wychowawcze, opiekuńcze lub uroczystości szkolne. 4. Zamówienie nie obejmuje dojazdu autobusów do przystanków rozpoczynających trasy z siedziby Wykonawcy ani powrotu pojazdów z przystanków kończących trasy.5. Przez przedszkolaka Zamawiający rozumie dziecko w wieku 5-6 lat. 6. Wykonawca będzie zobowiązany do:a) zapewnienia odpowiednich warunków bhp w czasie przewozów dzieci,b) przestrzegania ustalonego rozkładu jazdy(rozkład kursów autobusów dopasowany do planu zajęć placówek oświatowych Wykonawca ustali ostatecznie w porozumieniu z dyrektorami poszczególnych placówek).c) zapewnienia opieki podczas dojazdów i powrotów uczniów i przedszkolaków. Opieka obejmuje uczniów podczas wsiadania, przejazdu i wysiadania. Wykonawca zapewnia co najmniej jednego opiekuna, oprócz kierowcy, na autobus / bus. Kierowca nie może być jednocześnie opiekunem dzieci. Opiekunem musi być osoba pełnoletnia, posiadająca kwalifikacje pedagogiczne lub zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z zakresu BHP.d) zapewnienie odpowiedniej ilości autobusów/busów aby zabezpieczyć prawidłową i terminową realizację zamówienia (minimum dwa autobusy i dwa busy);7. W związku z zapewnieniem opieki podczas przewozów, opiekun ma obowiązek, m.in.:a) dbać o bezpieczeństwo uczniów i przedszkolaków,b) ściśle współpracować z kierowcą dla bezpieczeństwa podróżujących dzieci,c) sprawdzania czy w miejscu wsiadania bądź wysiadania dzieci nie ma jakiegokolwiek zagrożenia8. Zamawiający wymaga, aby pojazdy, którymi świadczona będzie usługa przewozu uczniów/przedszkolaków były w pełni sprawne technicznie, dopuszczone do ruchu według przepisów o ustawy prawo o ruchu drogowym i oznakowane stosownie do charakteru świadczonych usług. Stan techniczny autobusów, którymi Wykonawca będzie świadczył usługę musi zostać potwierdzony odpowiednimi dokumentami przeglądów technicznych. Każdy z pojazdów musi posiadać ważne ubezpieczenie OC i NNW. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia ew. kontroli tych autobusów.9. W przypadku awarii pojazdu, którym dowożone będą dzieci, Wykonawca zobowiązany będzie podstawić pojazd zastępczy w czasie określonym w ofercie Wykonawcy- bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez zamawiającego.10. Wykonawca powinien dowieźć uczniów/przedszkolaków do placówek oświatowych na zajęcia co najmniej 10 minut przed ich rozpoczęciem.11. Trasy przejazdu autobusów/busów są określone w załączniku do SWZ.12. Wykonawca po uzgodnieniu z dyrektorami szkół ustali optymalny rozkład jazdy, mając na uwadze terminowe rozpoczęcie przez uczniów zajęć lekcyjnych oraz jak najkrótszy czas przebywania uczniów w podróży.13. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany dowożonych uczniów. Wykonawca musi zapewnić ich dowóz i odwóz na warunkach określonych w ofercie. Z tytułu zmniejszenia ilości dowożonych i odwożonych uczniów Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat z tego tytułu.14. Wykonawca w cenie oferty uwzględnia ulgę jeżeli ma zastosowanie art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2018 r.,poz. 295. ze zm.).15. Zamawiający wymaga postawienia auta zastępczego, w razie awarii, w każde miejsce na terenie Gminy Tuczępy w realnym, czasie określonym w formularzu ofertowym Wykonawcy. 16. Zamawiający zastrzega sobie możliwość:a) zmiany liczby dowożonych uczniów wynikającej z naturalnego ruchu w trakcie roku szkolnego (np. zmiana szkoły przez ucznia);b) zmiany czasu przewozu uczniów w zależności od rozkładu zajęć lekcyjnych;c) wykonywania usługi przewozu uczniów w innych dniach niż podane w pkt 1.3 w przypadku wystąpienia okoliczności nadzwyczajnych, wynikających z potrzeb szkoły;d) zmiany trasy podyktowana koniecznością kompleksowego dowozu i odwozu dzieci do placówek szkolnych, przedszkolnych.17. Kody Wspólnego Słownika Zamówień: kod CPV: 60100000-9 usługi w zakresie transportu drogowego.18. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamówienie zostało podzielone na części dla jasności opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie może składać ofert częściowych. Złożenie oferty w ramach postępowania jest równoważne z akceptacją zapisów dla obydwu części i realizacji zamówienia w obydwu częściach. 19. Część II zadania obejmuje dowóz i odwóz dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Tuczępy w roku szkolnym 2022/2023”do ośrodków w Busku – Zdroju i Broninie, w dni nauki szkolnej. Na etapie opracowania dokumentacji przetargowej zgłoszono dowóz 4 uczniów. Z uwagi na trwający proces rekrutacji, liczba dzieci dowożonych i odwożonych do szkoły może ulec zmianie. Dowóz dzieci będzie odbywał się z miejscowości Niziny, Rzędów, Grzymała, Jarosławice do Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Broninie i Busku – Zdroju oraz odwóz do miejsca zamieszkania dzieci. Godzinowy harmonogram dowozu dzieci z domu do szkoły i z powrotem, ustalony zostanie w oparciu o opracowany przez placówkę edukacyjną plan zajęć szkolnych.Wykonawca w czasie dowozu musi zapewnić dzieciom opiekę osoby dorosłej. Opieki nad dziećmi nie może sprawować kierowca pojazdu. Opiekę nad dziećmi musi sprawować osoba pełnoletnia. Ilość przejechanych kilometrów za które Wykonawcy przysługiwało będzie wynagrodzenie będzie liczona od momentu (miejsca) zabrania pierwszego dziecka. Szacunkowa dzienna ilość kilometrów (z miejsca zabrania pierwszego dziecka – spod domu - do siedziby szkoły i z powrotem) wynosi ok. ok. 88 km. Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia trasy przejazdu jedynie w okresie zimowym w przypadku gdy warunki atmosferyczne całkowicie uniemożliwią przejazd odcinkami dróg stanowiącymi najkrótszą odległość między punktami skrajnymi (punktem startowym i końcowym). Wyrażenie zgody musi mieć co najmniej formę mailową. Wydłużenie trasy przejazdu, nastąpi również w przypadku zwiększenia ilości dowożonych dzieci do w/w placówki. Wynagrodzenie Wykonawcy będzie miało charakter powykonawczy tzn. stanowiło będzie iloczyn ryczałtowej ceny jednostkowej za 1 km oraz ilości przejechanych kilometrów. Cena jednostkowa za 1 km ma charakter ryczałtowy (niezmienny) przez cały okres realizacji umowy, nawet w przypadku gdy ze względu na zwiększenie potrzeb Zamawiającego (zwiększenie ilości dzieci dowożonych do placówki) nastąpi konieczność, zmiany samochodu z wykorzystaniem którego realizowane będzie zamówienie. Nadzór nad przewożonymi uczniami, szczególnie pod względem zapewnienia bezpieczeństwa (opieki nad uczniami przy wsiadaniu, wysiadaniu i podczas przejazdu) należy do Wykonawcy. Osoba/y (przedstawiciele Wykonawcy) wyznaczone na opiekunów do przewożonych uczniów będą posiadać ważne zaświadczenia o ukończeniu kursu z zakresu BHP i udzielenia pierwszej pomocy medycznej. Obowiązkiem Opiekunów będzie zapoznanie uczniów z regulaminem obowiązującym w pojeździe oraz doprowadzenie uczniów z pojazdu do placówki. Zamawiający wymaga aby w każdym pojeździe znajdował się opiekun.20. Zamawiający nakłada obowiązek na Wykonawcę w związku z obowiązkiem składania elektronicznych faktur za zrealizowany przedmiot zamienienia. Obowiązek wynikający z ustawy z dnia 9 listopada 2018r., o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz partnerstwie publiczno – prywatnym (Dz. U. poz. 2191). Narzędziem do realizacji obowiązku przyjmowania i umożliwiająca wysyłanie ustandaryzowanych faktur elektronicznych jest Platforma Elektronicznego Fakturowania.
II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 60100000-9
II.1.5) Whether submitting a partial offer: no
II.1.6) Whether submitting a variant offer: no
II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no
III.1) Conditions relating to the contract:
Security deposit: No information
IV.1) Contract awarding procedure: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
IV.2) Tender evaluation criteria:
IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information
IV.2.2) An electronic auction will be used: no
IV.3) Administrative information:
IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information
IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information
IV.3.5) The term tying with offer: 2022-07-20