Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Sulejów, świadczony na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2020/2021

Order Newsletter: 2020 Position: (oferta nr 3570834)

Client
Biuro Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie
State
łódzkie
Address
97-330 Sulejów, ul. Targowa 20 20
Phone
44 61 62 815
Fax
44 61 62 815
www
bip.bojosulejow.pl
E-Mail
jacekwa222@wp.pl
Created
2020-08-05

Biuro Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Biuro Obsługi Jednostek Oświatowych w Sulejowie ul. Targowa 20 20 97-330 Sulejów łódzkie tel. 44 61 62 815 fax. 44 61 62 815 REGON 10012162800000 bip.bojosulejow.pl

I.2) Type of contracting: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Dowóz uczniów do placówek oświatowych na terenie Gminy Sulejów, świadczony na podstawie biletów miesięcznych w roku szkolnym 2020/2021

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest dowóz i odwóz (przewóz regularny) uczniów do następujących placówek oświatowych na terenie Gminy Sulejów: • Szkoła Podstawowa w Łęcznie, • Szkoła Podstawowa im. Przyjaciół Przyrody we Włodzimierzowie, • Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Witowie - Kolonii świadczony na podstawie biletów miesięcznych w okresie od 1 września 2020 r. do dnia 25 czerwca 2021r. 2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części. 3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na jedną lub więcej części zamówienia. 4. W oparciu o Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1603 z późn. zm.) przewóz dzieci odbywać się będzie od poniedziałku do piątku każdego tygodnia, w dni nauki szkolnej z wyjątkiem świąt i innych ustawowo wolnych dni od pracy, a także przerw w realizacji zajęć dydaktyczno-wychowawczych (zimowa przerwa świąteczna) zgodnie z organizacją pracy w danej szkole. 5. Harmonogram odwozu uczniów zostanie dostosowany do terminów i godzin określonych przez Dyrektora szkoły wg podziału godzin obowiązującego w szkole. W przypadku odpracowania dnia wolnego przez szkołę, szczegóły będą ustalone z Dyrektorem. 6. W dniach rozpoczęcia i zakończenia zajęć szkolnych lub innych uroczystości szkolnych, w dniach odpracowywania przez szkoły zajęć lub w których odbywają się w szkołach egzaminy zewnętrzne, przewóz odbywać się będzie według ustalonego w porozumieniu z Wykonawcą specjalnego rozkładu jazdy. 7. Zamawiający zapłaci fakturę na podstawie iloczynu ceny jednostkowej i liczby dostarczonych imiennych biletów miesięcznych, wystawionych w danym miesiącu rozliczeniowym. Za wykonanie usługi rozliczenie nastąpi na podstawie faktur wystawianych jeden raz w miesiącu, faktury należy dostarczać do Zamawiającego do 10-go dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu wykonania usługi (z wyjątkiem miesięcy grudzień i czerwiec oraz miesięcy, w których przypadają ferie zimowe, wówczas faktury należy dostarczyć na koniec danego miesiąca). 8. Zapłata wynagrodzenia za usługi przewozu uczniów, następować będzie w ciągu 14 dni od dostarczenia faktury VAT. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ilości dzieci (do 10% w górę i w dół). 10. Miejscem wsiadania i wysiadania uczniów są istniejące przystanki autobusowe oraz parkingi i zatoczki przyszkolne. 11. Pojęcie przewozów szkolnych obejmuje: Dowozy dzieci z punktu zbiorczego (przystanku) w miejscu zamieszkania do wskazanej szkoły gminnej i zgodnie ze szczegółowym godzinowym rozkładem kursów wraz z wyznaczonymi przystankami. Odwozy dzieci ze szkół do punktu zbiorczego (przystanku) w miejscu zamieszkania zgodnie z szczegółowym godzinowym rozkładem kursów wraz z wyznaczonymi przystankami. 12. Przejazd dziecka z miejsca początkowego do szkoły nie może trwać dłużej niż 1 godzina. 13. Wszyscy uczniowie muszą zostać dowiezieni do szkół najpóźniej na godzinę 7.50. 14. Uczniowie odwożeni mają być: - dla Części I – w 3 turach - dla Części II – w 4 turach - dla Części III – w 2 turach 15. Przyjmuje się tolerancję do 15 minut w dowozach uczniów do szkół. 16. Wykonawca w okresie realizacji zamówienia uruchomi i utrzyma kursy autobusowe. 17. Zamawiający dopuszcza przewozy na zasadzie regularnych przewozów. 18. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia opieki podczas przewozu uczniów (zastrzeżenie: kierowca nie może być jednocześnie opiekunem, w autobusie musi znajdować się kierowca i opiekun). 19. Do obowiązków opiekuna należy: • zapewnienie dzieciom i młodzieży dowożonych do (i z) gminnych placówek oświatowych bezpiecznego wsiadania do pojazdu oraz wysiadania z pojazdu; • zapewnienie stałej opieki i zwracanie uwagi na właściwe zachowanie się dzieci i młodzieży w czasie przejazdu; • niedopuszczenie dzieci i młodzieży do ich przewozu w przypadku stwierdzenia sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu; • sprawowanie nadzoru nad powierzonymi dziećmi i młodzieżą w autobusie w czasie wsiadania i wysiadania; • po zakończeniu zajęć odbieranie dzieci ze szkoły od nauczycieli oraz przekazanie dzieci pod opiekę rodziców/opiekunów lub upoważnionych osób. • opiekun ma zakaz opuszczania pojazdu, jeżeli w autobusie znajdują się dzieci. 20. Opiekun i kierowca autobusu są zobowiązani do kulturalnego zachowania wobec przewożonych dzieci i młodzieży. Kierowca prowadzący pojazd powinien współpracować z opiekunem w celu umożliwienia dzieciom i młodzieży komfortowego przejazdu do i ze szkół. 21. W przypadku udokumentowanych 2 skarg (skarga złożona pisemnie lub notatka służbowa Dyrektora szkoły ze skargi wniesionej ustnie) złożonej na niewłaściwe zachowanie kierowcy lub opiekuna w stosunku do przewożonych dzieci i młodzieży, lub też na nieuzasadnioną zmianę trasy powodującą dyskomfort jazdy, Wykonawca jest zobowiązany do zmiany kierowcy lub opiekuna. 22. Usługi będą świadczone przy użyciu środków transportu spełniających wymagane warunki techniczne, w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami prawa, zapewniający maksymalne bezpieczeństwo, higienę i wygodę przewożonych osób. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot umowy z wykorzystaniem środków transportowych odpowiadających wymogom określonym w Rozporządzeniu z dnia 31 grudnia 2002 r. Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 z późn. zm.). 23. W okresach zimowych pojazdy dowożące dzieci muszą być ogrzewane, a na stopniach wejściowych do autobusów nie może zalegać lód i nie mogą one być śliskie. Szczególną uwagę i asekurację należy zwrócić podczas wchodzenia, schodzenia i przeprowadzania dzieci, w celu zapewnienia bezpieczeństwa. 24. W miesiącu, w którym planowane są ferie zimowe ceny biletów miesięcznych zmniejszone będą o 50%. Zniżka obejmuje jeden miesiąc w przypadku ustalenia ferii na przełomie dwóch miesięcy. 25. W miesiącu grudniu, z powodu przerwy świątecznej ceny biletów miesięcznych szkolnych zmniejszone będą o 20%. 26. W przypadku wystąpienia przerwy w nauce spowodowanej czynnikami niezależnymi od Zamawiającego cena biletów miesięcznych zostaje ustalona na poziomie: Cena = C x (Dw/Dn) Gdzie: C – cena biletu Dw – dni w które realizowany był dowóz Dn – dni nauki szkolnej w danym miesiącu z zastrzeżeniem, że cena nie może być niższa niż 25% ceny regularnej. 27. Usługa będzie świadczona zgodnie z aktualnie obowiązującymi obostrzeniami dotyczącymi zapobiegania i rozprzestrzeniania się wirusa COVID-19. 28. Dodatkowo Wykonawca jest zobowiązany: a) utrzymywać autobusy w należytym porządku i czystości; b) przestrzegać przepisów bhp i ppoż.; c) ubezpieczyć autobusy, dzieci i ich opiekunów na czas przewozów z tytułu szkód, które mogą powstać w związku z określonymi zdarzeniami losowymi; d) ubezpieczyć się od odpowiedzialności cywilnej za szkody, które mogą wyniknąć w związku z wykonywaniem zamówienia. 29. Wykonawca jest zobowiązany do określenia oferowanych cen jednostkowych za bilet miesięczny szkolny na formularzu ofertowym (Załącznik nr 1 do SIWZ). 30. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie, jakość, zgodność z warunkami technicznymi, jakościowymi i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. 31. Wycena oferty winna uwzględniać wszystkie koszty i czynności niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującym prawem i normami. 32. Zamawiający zaleca wykonanie wizji lokalnej miejsc, gdzie będą prowadzone przewozy uczniów celem sprawdzenia warunków terenowych. 33. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320): - wykonywanie czynności związanych z kierowaniem pojazdami mechanicznymi oraz osób sprawujących opiekę podczas przewozu dzieci do szkół 1) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób oraz uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp: dane osób (imię i nazwisko, rodzaj umowy oraz stanowisko pracy) wykonujących czynności wskazane w lit. a zostaną ujęte w formie wykazu (oświadczenia) zawierającego także dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie oraz datę złożenia oświadczenia i przekazane Zamawiającemu w terminie co najmniej 3 dni roboczych przed przystąpieniem do czynności określonych w niniejszym ustępie. 2) Obowiązek dokumentowania zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy Wykonawcy, Podwykonawców. 3) W przypadku zmiany osób, o których mowa w niniejszym ustępie, Wykonawca jest zobowiązany do zmiany oświadczenia, o którym mowa w pkt 1, w terminie 5 dni od zaistnienia zmiany. Zmiana oświadczenia następuje poprzez złożenie przez Wykonawcę nowego oświadczenia zawierającego aktualne dane dot. osób, o których mowa w zdaniu powyżej. Zmiana oświadczenia nie będzie wymagała zawarcia aneksu do umowy. 4) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w niniejszym ustępie czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w niniejszym ustępie czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę, zakres obowiązków powinny być możliwe do zidentyfikowania; 6) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w niniejszym ustępie czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy (załącznik nr 5 do SIWZ). Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 1 czynności. 7) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Zgodnie z SIWZ

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 60130000-8

II.1.5) Whether submitting a partial offer: yes

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information