Udzielenie kredytu komercyjnego długoterminowego w kwocie 1.423.904,00 PLN z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów z lat ubiegłych.

Order Newsletter: 2020 Position: (oferta nr 3565535)

Client
Gmina Żegocina
State
małopolskie
Address
32-731 Żegocina, Żegocina 316
Phone
014 6132008
Fax
014 6132008
E-Mail
ug-zegocina@rozeta.com.pl
Created
2020-07-11

Gmina Żegocina

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Żegocina Żegocina 316 32-731 Żegocina małopolskie tel. 014 6132008 fax. 014 6132008 REGON 85166075000000

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Udzielenie kredytu komercyjnego długoterminowego w kwocie 1.423.904,00 PLN z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów z lat ubiegłych.

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie kredytu komercyjnego w kwocie 1.423.904,00 złotych (jeden milion czterysta dwadzieścia trzy tysiące 00/100 złotych) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów z lat ubiegłych. 2. Kredyt będzie wykorzystany w dwóch transzach: − 1 transza w okresie od 23.09.2020 r. do 25.09.2020 r. w kwocie: 723.904,00 złotych − 2 transza w okresie od 16.12.2020 r. do 18.12.2020 r. w kwocie: 700.000,00 złotych 3. Kody Wspólnego Słownika Zamówień: 66113000-5 Usługi udzielania kredytu. 4. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR 1 M (zmienny) jako stawkę bazową powiększoną o oferowaną marżę Banku. 5. Do w/w stawki WIBOR 1 M (zmienny) zostanie doliczona marża Banku stała (niezmienna) w okresie kredytowania. 6. Opis sposobu obliczenia oprocentowania: oprocentowanie kredytu obliczane będzie na podstawie średniej stawki bazowej WIBOR 1M z poprzedniego miesiąca kalendarzowego i stałej marży Banku w stosunku rocznym przedstawionej w ofercie. Również w stosunku do pierwszego okresu odsetkowego uwzględnia się WIBOR 1M z miesiąca poprzedniego. 7. Wskazana w ofercie marża banku (w stosunku rocznym) jest obowiązująca przez cały okres kredytowania. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 1M. 8. Stosownie do art. 92 ust.1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. 2019 r. poz. 869) kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 9. Do wyliczenia oprocentowania kredytu w Ofercie należy przyjąć średnią stawkę bazową WIBOR 1M za miesiąc czerwiec br. wynoszącą 0,64 % i stałą marżę banku oraz planowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kapitału. 10. Dla porównywalności złożonych Ofert wyliczenie to należy przygotować na ZAŁĄCZNIKU 1B. 11. Wykonawca wypełnia tylko wysokość marży banku - w polu nr 2 (oznaczonym kolorem żółtym) - do 2 miejsca po przecinku. 12. Do formuły naliczania odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę w roku, przez którą należy rozumieć odpowiednio: rok 365 lub 366 dni, a każdy miesiąc to rzeczywista liczba dni (tj. z uwzględnieniem faktycznej liczby dni lutego w każdym roku). 13. Zamawiający ustala następujący harmonogram spłaty rat kredytu: zgodnie z załącznikiem nr 1b do SIWZ. 14. Podstawowe dane związane z realizacją przedmiotu zamówienia: a) Wpływ transz kredytu na rachunek bankowy Gminy Żegocina po podpisaniu umowy w siedzibie Gminy Żegocina na wniosek Zamawiającego (planuje się wpływ pierwszej transzy kredytu do 25.09.2020r. w wysokości 723.904,00 złotych, drugiej transzy w wysokości 700.000,00 złotych do dnia 18.12.2020r.). b) Bank pobiera od Kredytobiorcy prowizję w wysokości 0,00% od kwoty przyznanego kredytu; c) Wykonawca/Bank nie będzie pobierał w związku z realizacją niniejszego zamówienia jakichkolwiek dodatkowych opłat lub prowizji poza określonymi w treści Oferty. d) Okres spłaty kredytu – od 31.03.2022 r. do 31.12.2026 r; e) Prognozowany harmonogram zaciągnięcia i spłat kredytu w kwocie do 1.423.904,00 zł do przygotowania Oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1b do SIWZ. f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez konieczności ponoszenia z tego tytułu dodatkowych prowizji, opłat; g) W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania, h) Odsetki naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego. Pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego. Pierwsza płatność odsetek powinna nastąpić do 15 dnia roboczego miesiąca następującego po miesiącu, w którym uruchomiono pierwsza transzę kredytu od faktycznie wykorzystanego kredytu. i) Spłata odsetek następować będzie w ratach miesięcznych do 15 dnia roboczego miesiąca za poprzedni miesiąc, od faktycznie wykorzystanego kredytu. j) Spłata odsetek za ostatni okres obrachunkowy płatne będzie wraz z ostatnią ratą kredytu tj. do dnia 31.12.2026r. k) Bank zobowiązany jest do wyliczania odsetek za każdy miesiąc kalendarzowy i przekazania bez wezwania obciążenia Zamawiającemu do 10 dnia każdego miesiąca, drogą elektroniczną, na adres e-mail wskazany w umowie.” l) Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony z uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, zostanie proporcjonalnie doliczona do niespłaconych rat kapitału i będzie na to ustanowiony nowy harmonogram spłat kredytowych, przesunięcie spłat rat kapitałowych nie może przekroczyć 31.12.2026 roku. Przesunięcie spłaty części kapitału jest oprocentowane na zasadach określonych w umowie kredytu. m) Jeżeli termin spłaty upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy spłata kredytu może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. n) Kredyt będzie zabezpieczony w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisaną przez Zamawiającego przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. o) Wykonawca winien zagwarantować przyjęcie każdej wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. p) Zamawiający powiadomi Wykonawcę o zamiarze dokonania wcześniejszej spłaty. q) Jedyną dopuszczalną przez Zamawiającego walutą rozliczeń jest złoty polski (PLN); r) Zamawiający informuje, że nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art.777 par.1 pkt. 5 k.p.c. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z udzieleniem i obsługą kredytu w trakcie trwania umowy, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. a) Zamawiający określa obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia tj.: kontakt z Zamawiającym – przyjmowanie dyspozycji Zamawiającego odnośnie transz kredytu, wyliczenie należytych odsetek od kredytu, informowanie o bieżącym stanie kredytu. Liczba zatrudnionych osób ma wynosić minimum 1 osoba. b) Wykonawca przed podpisaniem umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu oświadczenia zawierającego wykaz osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. c) Zamawiający w celu kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań o których mowa powyżej może żądać od Wykonawcy dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia ww. osób (kopię umów o pracę do wglądu) lub oświadczeń ww. osób, że są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu Kodeksu pracy. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia ww. dokumentów lub oświadczeń w terminie do 5 dni roboczych.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 66113000-5

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information