Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa sieci kanalizacyjnej Janik – Kunów”

Order Newsletter: 2020 Position: (oferta nr 3543888)

Client
TESTOWY
State
mazowieckie
Address
00-000 Warszawa, ul. Nieznana 1/12 12/ 1
www
gfh
E-Mail
gp_test@o2.pl
Created
2020-02-21

TESTOWY

Section I - The contracting

I.1) Name and address: TESTOWY ul. Nieznana 1/12 1 /12 00-000 Warszawa mazowieckie REGON 00000000000000 gfh

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu dla zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa sieci kanalizacyjnej Janik – Kunów”

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu, tj. świadczenie usług związanych z przygotowaniem dokumentów, zarządzaniem, koordynacją, kontrolą, nadzorem i rozliczeniem przy realizacji prac budowlanych, których przedmiotem jest wykonanie zadania inwestycyjnego pn.: „Budowa sieci kanalizacyjnej Janik – Kunów” współfinansowanego ze środków pochodzących z Unii Europejskiej: Umowa o dofinansowanie nr: RPSW.04.03.00-26-0007/18-00 o dofinansowanie Projektu RPSW.04.03.00-26-0007/18-00: „Budowa sieci kanalizacyjnej Janik – Kunów” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 4.3. „Gospodarka wodno – ściekowa” Osi 4 „Dziedzictwo naturalne i kulturowe” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 (zwana dalej „umowa o dofinansowanie” – stanowiąca załącznik Nr 9 do SIWZ), w szczególności: 1)opracowanie niezbędnych materiałów na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację Kontraktu w celu wyłonienia Generalnego Wykonawcy, 2)zarządzanie, pełnienie nadzoru inwestorskiego oraz kontrola nad realizacją robót budowlanych, 3)rozliczenie rzeczowe i finansowe Kontraktu, 4)prowadzenie działań sprawozdawczych związanych z realizacją Projektu, 5)udział w przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi, nadzorowanie robót związanych z usunięciem usterek lub wad w ramach zawartego Kontraktu i egzekwowanie od Wykonawcy Robót Budowlanych usunięcia ich w wyznaczonym terminie, 6)wspieranie Zamawiającego jako lojalny i sumienny doradca we wszystkich czynnościach związanych z realizacją Projektu, nad robotami przewidzianymi do realizacji, których zakres określają: 1)Projekt budowlany i wykonawczy pn.: „Budowa sieci kanalizacyjnej Janik - Kunów”; 2)Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych; 3)Przedmiary robót opracowane przez firmę projektową Geokart International Sp. z o. o., ul. Wita Stwosza 44, 35-113 Rzeszów. Powyższe dokumenty stanowią załącznik Nr 10 do SIWZ. UWAGA! W ramach niniejszego zadania będzie wykonana sieć główna, zgodnie z zakresem robót stanowiącym załącznik Nr 11 do SIWZ. Projekt budowlany i wykonawczy obejmuje szerszy zakres robót. 3.2. Obowiązki Inżyniera Kontraktu (IK): 3.2.1 Do ogólnych obowiązków Inżyniera Kontraktu należy, w szczególności: 1)Przygotowanie materiałów do przeprowadzenia przez Zamawiającego postępowania w trybie ustawy Pzp w celu wyboru Wykonawcy Robót Budowlanych (WRB); 2)działanie w imieniu Zamawiającego i odpowiadanie za kompleksową i terminową realizację Kontraktu zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz zabezpieczenie Zamawiającego przed wszelkimi roszczeniami wynikającymi z jakiegokolwiek naruszenia tego prawa; 3)pełnienie funkcji Inżyniera zgodnie z umową jak również zgodnie z przepisami polskiego prawa i postanowieniami odpowiednich pozwoleń na prowadzenie robót dotyczących pełnienia funkcji inspektora nadzoru, a także wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach związanych z realizacją Kontraktu, w tym w sporządzaniu wszelkich danych sprawozdawczych, statystycznych i informacyjnych dotyczących realizowanego Kontraktu. Inżynier jest zobowiązany do prowadzenia nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami budowlanymi objętymi Kontraktem w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane; 4)świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu z należytą dbałością, efektywnością oraz starannością, zgodnie z najlepszą praktyką zawodową i doświadczeniem; 5)wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych, związanych z realizacją Kontraktu; 6)działanie we współpracy z Zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie realizacji Kontraktu; 7)ewidencja korespondencji, decyzji, rozstrzygnięć, itp., dotyczących Kontraktu, w szczególności mających wpływ na kwoty potwierdzane w Protokołach częściowego odbioru robót (PCOR) i Protokole końcowego odbioru robót (PKOR); 8)prowadzenie Kontraktu od strony finansowej z dołożeniem najwyższej staranności i w zgodzie z zasadami gospodarowania środkami publicznymi; 9)rozliczenie rzeczowe i finansowe Kontraktu; 10)działanie zgodnie z przepisami obowiązującego prawa krajowego i wspólnotowego, wytycznymi wskazanymi w § 1 ust. 4 Umowy o dofinansowanie, oraz wypełnianie obowiązków wynikających z Umowy o dofinansowanie leżących po stronie IK; 11)udzielenie wszelkich wyjaśnień w zakresie realizowanego Kontraktu, w tym udzielanie wszelkich wyjaśnień w celu udzielenia odpowiedzi przez Zamawiającego dla instytucji finansujących i dla wszelkich kontroli jakimi będzie poddawany Zamawiający, w terminie wskazanym we wzorze Umowy na Inżyniera Kontraktu, której wzór stanowi załącznik Nr 7 do SIWZ (zwana dalej „Umową”), a w przypadku braku terminu umownego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego; 12)rozpatrywanie roszczeń Wykonawcy, ich szczegółowa analiza w świetle zapisów Kontraktu i obowiązującego prawa, przedstawienie Zamawiającemu uzasadnionego stanowiska wraz z wszelkimi dokumentami w sprawie roszczenia (w szczególności wyczerpującymi analizami przeprowadzonymi przez Inżyniera) oraz uzgodnienie z Zamawiającym stanowiska dla Wykonawcy; 13)sprawdzanie i formułowanie zaleceń dotyczących autentyczności i poprawności wszelkich zabezpieczeń należytego wykonania Kontraktu, w szczególności okresu trwania zabezpieczenia obejmującego okres realizacji inwestycji wraz z okresem rękojmi; 14)prowadzenie monitoringu polis ubezpieczeniowych wraz z ich opłatami oraz dokumentów dotyczących zabezpieczenia należytego wykonania Kontraktu; 15)sprawdzanie prawidłowości i kompletności oraz ocena wniosków dotyczących zatwierdzenia Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców przedstawionych przez WRB zgodnie z wymogami zawartymi w SIWZ przy wyborze Wykonawcy oraz w ustawie Pzp. IK w terminie 3 dni roboczych od daty przedstawienia przez Zamawiającego otrzymanej od Wykonawcy umowy z Podwykonawcą lub dalszym Podwykonawcą lub jej projektu, przedstawi Zamawiającemu pisemną ocenę wraz ze stanowiskiem w przedmiocie ewentualnego sprzeciwu lub zastrzeżeń co do przedłożonej umowy lub projektu umowy wraz z pisemnym projektem tego sprzeciwu lub zastrzeżenia; 16)prowadzenie rejestru Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców oraz działania kontrolne i monitoring Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców; Inżynier jest obowiązany nie dopuścić do wykonywania robót przez Podwykonawców niezatwierdzonych przez Zamawiającego; 17)prowadzenie kontroli i monitoringu zatrudniania przez Wykonawcę lub Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, na podstawie umowy o pracę wskazanych w SIWZ przy wyborze WRB, w szczególności do: a)żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę i dokonywania jego oceny, b)żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu, c)przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia; 18)Inżynier, w przypadku: a)rozwiązania lub odstąpienia przez Zamawiającego albo przez WRB od Kontraktu (lub jednego z konsorcjantów), a także w przypadku wystąpienia sporu pomiędzy Stronami Kontraktu, jest zobowiązany do sporządzenia inwentaryzacji i rozliczenia Robót wykonanych przez Wykonawcę wraz ze wskazaniem zastrzeżeń do prawidłowości wykonania tych Robót oraz zaleceniami co do zabezpieczenia Robót i dalszego ich kontynuowania, b)rozwiązania lub odstąpienia przez Wykonawcę albo przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę od umowy o podwykonawstwo, a także w przypadku wystąpienia sporu pomiędzy Stronami umowy o podwykonawstwo, jest zobowiązany do sprawdzenia i zatwierdzenia inwentaryzacji i rozliczenia Robót wykonanych przez danego Podwykonawcę (lub dalszego Podwykonawcę) przedstawioną przez Wykonawcę, wraz ze wskazaniem zastrzeżeń do prawidłowości wykonania tych Robót oraz zaleceniami co do zabezpieczenia Robót i dalszego ich kontynuowania; c)rozwiązania lub odstąpienia przez Zamawiającego albo przez Inżyniera od Umowy, a także w przypadku wystąpienia sporu pomiędzy Stronami Umowy, Inżynier postąpi jak w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w lit. a niniejszego punktu. 19)przeprowadzanie przeglądów w okresie rękojmi i gwarancji, nadzór inwestorski we wszystkich wymaganych branżach i dokonywanie odbioru robót związanych z usunięciem wad lub usterek we wszystkich branżach w ramach zawartego Kontraktu, egzekwowanie od Wykonawcy Robót Budowlanych usunięcia wad lub usterek w wyznaczonym terminie, sporządzanie protokołów przeglądów i protokołów odbioru robót z usunięcia wad lub usterek, a także szacowanie wartości robót koniecznych do wykonania w celu usunięcia wad lub usterek w przypadku odmowy ich usunięcia przez WRB w okresie rękojmi; 20)niedopuszczenie do wykonywania czynności kierownika budowy lub kierownika robót przez osoby niezatwierdzone przez Zamawiającego. 3.2.2 Zakres działań Inżyniera na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację Kontraktu, Inżynier jest upoważniony i zobowiązany, w szczególności do: 1)opracowania propozycji SIWZ wraz ze wszystkimi załącznikami i przedłożenia ich Zamawiającemu w terminie 1 miesiąca od daty zawarcia Umowy; 2)opracowania propozycji odpowiedzi na ewentualne pytania Wykonawców dotyczące SIWZ oraz załączników do SIWZ, w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego; 3)wspierania Zamawiającego w toku procedury odwoławczej, w tym na żądanie Zamawiającego, udział w posiedzeniach organów odwoławczych; 4)Inżynier Rezydent będzie członkiem komisji przetargowych powołanych przez Zamawiającego na wyłonienie WRB i innych postępowań o udzielenie zamówień niezbędnych do realizacji Projektu. 3.2.3 Inżynier jest upoważniony i zobowiązany, w szczególności do: 1) uczestniczenia w przekazaniu przez Zamawiającego terenu budowy WRB; 2)zapewnienia na terenie budowy, przez cały okres realizacji Projektu, stałej obecności członków Zespołu Inżyniera Kontraktu odpowiedzialnych za nadzór nad prowadzonym aktualnie rodzajem prac budowlanych. Inżynier zapewni również obecność każdego z członków Zespołu Inżyniera Kontraktu, na wezwanie Zamawiającego lub Wykonawcy robót; 3)sprawowania nadzoru inwestorskiego przez inspektorów nadzoru, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, w tym rzetelne i terminowe prowadzenie zapisów w Dzienniku Budowy dokumentujących stan budowy; 4)reprezentowania Zamawiającego w kontaktach z osobami trzecimi w sprawach związanych z zadaniem inwestycyjnym, z wyjątkiem zaciągania lub zwalniania z zobowiązań finansowych; 5)udziału w rozwiązywaniu, zgodnie z wymaganiem Zamawiającego, wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją Kontraktu; 6)udzielania Zamawiającemu wszelkich dostępnych informacji, wyjaśnień oraz dostarczania Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją Projektu, na wezwanie Zamawiającego w terminie w nim wyznaczonym, dostarcza IK w formie pisemnej tradycyjnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej; 7)prowadzenia korespondencji dotyczącej Projektu z Zamawiającym i z Wykonawcą; Inżynier będzie rozpatrywać sprawy, udzielać odpowiedzi na pisma w zakresie swoich kompetencji, bądź przekazywać korespondencję, wnioski, zapytania Wykonawcy do Zamawiającego; wszelkie pisma Wykonawcy bądź innych podmiotów zewnętrznych przekazywane przez Inżyniera do Zamawiającego muszą być opatrzone dokładną i wyczerpującą analizą i opinią Inżyniera, a także propozycją załatwienia sprawy (propozycją odpowiedzi); w szczególnych, pilnych i priorytetowych sytuacjach Inżynier będzie przekazywać pismo Zamawiającemu niezwłocznie po otrzymaniu, a analizy i opinię przekaże w wyznaczonym przez Zamawiającego, późniejszym terminie; 8)weryfikacji i zatwierdzania Harmonogramu prac budowlanych (HPB) oraz weryfikacji i zatwierdzania aktualizacji HPB, w terminie 5 dni roboczych od otrzymania HPB lub jego aktualizacji od Wykonawcy robót, ze zwróceniem szczególnej uwagi na poniższe: a)czy kolejność Robót jest zgodna z wymaganiami Kontraktu, prawidłowa pod względem technologii prowadzenia Robót i pozwala na koordynację Robót z innymi Wykonawcami (jeśli inni Wykonawcy występują), b)czy Wykonawcy przewidują rozsądne rezerwy czasu ze względu na ograniczenia możliwości prowadzenia Robót wynikające z wymagań Specyfikacji Technicznych Wykonania i Odbioru Robót (np.: prowadzenie Robót w okresie obniżonych temperatur), c)czy jest realny w aspekcie sezonowości Robót i innych określonych przeszkód, d)czy wydajność zaplanowanych do wykorzystania zasobów ludzkich i sprzętowych jest wystarczająca do zrealizowania Robót w terminie przewidzianym w Kontrakcie, e)bezpieczeństwo wykonywanych prac, zgodność z obowiązującymi wymaganiami w zakresie bhp, ochrony przeciwpożarowej, f)czy zostały uwzględnione uzgodnione z zarządzającymi ruchem kołowym terminy czasowych wyłączeń; 9)prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia zgodności, jakości wykonywanych prac oraz wbudowywanych materiałów, zgodnie z wymaganiami Dokumentacji Projektu, Dokumentacji Budowy oraz praktyką inżynierską, w tym sprawdzania rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji prac z obowiązującym Harmonogramem prac budowlanych zatwierdzonym przez IK i Zamawiającego oraz aktualizacjami HPB zatwierdzonymi przez IK i Zamawiającego, a także zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia, porządku i zgodność z organizacją ruchu; 10)w przypadku, gdyby postęp prac budowlanych nie był zadawalający, IK zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego o wszystkich środkach, które należy podjąć w celu zaradzenia zaistniałej sytuacji oraz wypełnienia zobowiązań wynikających z Kontraktu oraz w uzgodnieniu z Zamawiającym, wydawania rekomendacji WRB do przyspieszenia wykonania Robót; 11)zarządzania ryzykiem (w tym roszczeniami) w czasie realizacji Projektu, zwłaszcza poprzez: a) przygotowanie analizy ryzyka zawierającej w szczególności identyfikację istotnych zagrożeń mogących spowodować wzrost wskazanego w Kontrakcie kosztu realizacji Projektu albo przedłużyć wskazany w Kontrakcie termin realizacji Projektu. Identyfikacja zagrożeń wskazywać powinna: -nazwę zagrożenia; -założoną przyczynę (przyczyny) wystąpienia; -opis przewidywanego wpływu na termin i koszt realizacji Kontraktu; -proponowane przez IK środki zapobiegania danemu zagrożeniu. Analiza ryzyka wskazywać będzie również wszystkie roszczenia o jakich WRB powiadomił IK, wraz z ich opisem; regulacje dotyczące aktualizacji analizy ryzyka należy stosować odpowiednio względem zgłaszanych przez WRB roszczeń; b)utrzymywanie stałej aktualności analizy ryzyka odpowiednio do stanu prowadzonych prac, w szczególności poprzez usuwanie z niej zagrożeń, których wystąpienie przestało być możliwe oraz uzupełnianie polegające na dodawaniu nowych zagrożeń dotychczas nie uwzględnionych; przy uzupełnianiu analizy ryzyka stosowane będą te same zasady jak przy jej tworzeniu; c)natychmiastowe informowanie Zamawiającego o nowych zagrożeniach pojawiających się w trakcie realizacji prac, które mogą powodować wzrost wskazanego w Kontrakcie kosztu realizacji Projektu albo przedłużyć wskazany w Kontrakcie termin realizacji Projektu; informowanie Zamawiającego następować będzie poprzez doręczenie mu aktualizacji analizy ryzyka; d)propozycje dotyczące środków zapobiegania danemu zagrożeniu IK przedstawi z uwzględnieniem zasad prawidłowego gospodarowania środkami publicznymi przy założeniu ich ekonomicznej i technologicznej racjonalności i wykonalności, e)przygotowanie zestawu procedur awaryjnych regulujących zachowanie się WRB oraz Zespołu IK na wypadek wystąpienia zagrożenia; procedury awaryjne uwzględniać będą w szczególności obowiązek informowania stosownych władz i organów, a przede wszystkim potrzebę zachowania ciągłości prac i właściwego wykorzystania sił i środków WRB. 12)ścisłej współpracy z Nadzorem Autorskim (NA), w tym uzyskiwania zgody Zamawiającego na zmiany w Dokumentacji Projektu; 13)regularnej kontroli zgodności oznakowania robót z zatwierdzonym projektem czasowej organizacji ruchu, w szczególności niezwłocznie po jej zmianie lub wprowadzeniu nowego projektu (etapu, zmiany) oraz prowadzenia ewidencji projektów czasowej organizacji ruchu oraz kontroli terminów rzeczywistego ich wprowadzenia w zakresie ruchu kołowego; 14)pisemnego akceptowania wprowadzenia danego etapu czasowej lub stałej organizacji ruchu (po sprawdzeniu posiadania przez WRB zatwierdzonej organizacji ruchu oraz przygotowania niezbędnych elementów do jej wprowadzenia, np. tymczasowych przejazdów, dróg tymczasowych, sygnalizacji świetlnych, itp.); 15)przygotowania Zamawiającemu informacji dotyczącej wyłączenia z ruchu ulic lub odcinków ulic, aby mógł przekazać je mieszkańcom; 16)kontrolowania przestrzegania przez Wykonawcę zasad bezpieczeństwa pracy i ochrony zdrowia zawartych w przepisach BHP oraz w planie Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia, w tym zgodności z zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego, sposobu prowadzenia Robót pod ruchem i utrzymania porządku na terenie budowy, a także przestrzegania przez Wykonawców obowiązków dotyczących zasad postępowania z niewybuchami i niewypałami oraz stosowania pisemnych upomnień wobec Wykonawcy w przypadku nieprzestrzegania tych zasad, ze wskazaniem terminu ich wykonania, aż do momentu wypełnienia przez Wykonawcę obowiązku; 17)organizowania oraz przewodniczenia kwartalnym naradom, dotyczącym postępu Robót (Rad Budowy), w których udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację Kontraktu stron (WRB, IK, NA, Zamawiający) i zaproszeni goście oraz sporządzenie i przekazywanie Zamawiającemu i pozostałym uczestnikom - protokołów z tych narad w ciągu 3 dni roboczych od dnia, w którym odbyła się Rada Budowy; 18)organizowania oraz przewodzenia (przewodniczenia) spotkaniom koordynacyjnym w celu rozwiązywania problemów techniczno-realizacyjnych, formalno-prawnych lub innych, związanych z realizacją Projektu oraz sporządzania i przekazywania Zamawiającemu, WRB i pozostałym uczestnikom - protokołów z tych spotkań w terminie 3 dni roboczych od daty spotkania; 19)organizowania i prowadzenia spotkań na wniosek Zamawiającego, Wykonawcy, bądź strony trzeciej oraz sporządzania i przekazania Zamawiającemu i pozostałym uczestnikom - protokołów z tych spotkań w terminie 3 dni roboczych od daty spotkania; 20)kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów; 21)oceny przydatności materiałów wbudowanych i gruntów oraz nadzorowania badań laboratoryjnych i polowych gruntów oraz materiałów, jeśli wystąpią takie badania; 22)merytorycznego i formalnego sprawdzenia składanego przez WRB częściowego Rozliczenia wykazującego kwoty, do których otrzymania WRB uważa się za uprawnionego; IK w terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania Rozliczenia od WRB: a) dokona sprawdzenia Rozliczenia i w przypadku stwierdzenia zgodności z Umową i Kontraktem potwierdzi Rozliczenie i sporządzi na jego podstawie Protokół częściowego odbioru robót (PCOR); b)dokona sprawdzenia Rozliczenia i w przypadku stwierdzenia niezgodności z Umową i Kontraktem przekaże Wykonawcy uwagi; po przekazaniu przez Wykonawcę poprawionego Rozliczenia IK w terminie 7 dni roboczych dokona ponownego sprawdzenia Rozliczenia i w przypadku stwierdzenia zgodności potwierdzi Rozliczenie i sporządzi na jego podstawie Protokół częściowego odbioru robót (PCOR) albo w przypadku nieuwzględnienia przez Wykonawcę uwag przekazanych przez IK do Rozliczenia, sporządzi Protokół częściowego odbioru robót (PCOR) dla kwot sprawdzonych i potwierdzonych przez IK jako należnych Wykonawcy; c)Rozliczenie powinno zawierać w szczególności: obmiary, odbiory (protokoły odbiorów), oraz inne dokumenty uzasadniające Rozliczenie i potwierdzające jakość robót, oświadczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na umowę o pracę w danym okresie rozliczeniowym osób oraz, w przypadku zatrudnienia Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, następujące dokumenty: - protokoły odbioru robót, w którym będą wyszczególnione wydzielone elementy robót wykonanych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców; - potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie faktur VAT lub rachunków wystawionych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, którzy zostali zaakceptowani przez Zamawiającego; - potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie przelewów bankowych potwierdzających płatności na rzecz Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców należnego im wynagrodzenia za roboty objęte Rozliczeniem wraz z tabelarycznym zestawieniem wszystkich Podwykonawców zgodnie z ich umowami i statusem ich rozliczeń; Zamawiający dopuszcza złożenie oświadczeń Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców o niezaleganiu z płatnościami wobec nich przez Wykonawcę lub przez Podwykonawców, wyłącznie za zgodą Zamawiającego wraz z tabelarycznym zestawieniem wszystkich Podwykonawców zgodnie z ich umowami i statusem ich rozliczeń; Ww. dokumenty oraz oświadczenia nie są wymagane w przypadku zakończenia wykonania zakresu umowy o podwykonawstwo przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę i całkowitego jego rozliczenia; W Rozliczeniu należy uwzględnić, że Zamawiający nie przewiduje płatności na rzecz WRB za niewbudowane materiały budowlane, a zamówione i dostarczone na teren budowy. 23) sporządzenia Protokołu częściowego odbioru robót (PCOR) i przedłożenia go Zamawiającemu w celu zatwierdzenia; PCOR zostanie uznany za zatwierdzony, jeżeli Zamawiający, w terminie 5 dni roboczych od dnia przedłożenia przez Inżyniera PCOR do zatwierdzenia, nie zgłosi Inżynierowi uwag lub zastrzeżeń do jego treści; PCOR zostanie sporządzony z podziałem na koszty kwalifikowalne i niekwalifikowane zgodnie z zapisami Umowy o dofinansowanie; do każdego PCOR zostaną załączone wszelkie zatwierdzone przez Inżyniera obmiary, odbiory (protokoły odbiorów), oraz inne dokumenty uzasadniające Rozliczenie WRB i potwierdzające jakość robót oraz oświadczenia Wykonawcy, Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na umowę o pracę w okresie rozliczeniowym osób; W przypadku zatrudnienia Podwykonawców i dalszych Podwykonawców, każdy PCOR powinien zawierać: a)protokoły odbioru robót, w którym będą wyszczególnione wydzielone elementy robót wykonanych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców; b)potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie faktur VAT lub rachunków wystawionych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, którzy zostali zaakceptowani przez Zamawiającego; c)potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie przelewów bankowych potwierdzających płatności na rzecz Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, należnego im wynagrodzenia za roboty objęte Rozliczeniem wraz z tabelarycznym zestawieniem wszystkich Podwykonawców zgodnie z ich umowami i statusem ich rozliczeń; Zamawiający dopuszcza złożenie oświadczeń Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców o niezaleganiu z płatnościami wobec nich przez Wykonawcę lub przez Podwykonawców, wyłącznie za zgodą Zamawiającego wraz z tabelarycznym zestawieniem wszystkich Podwykonawców zgodnie z ich umowami i statusem ich rozliczeń; Ww. dokumenty oraz oświadczenia nie są wymagane w przypadku zakończenia wykonania zakresu umowy o podwykonawstwo przez Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę i całkowitego jego rozliczenia; Wykonawca nie będzie uprawniony do otrzymania zapłaty za Roboty wykonane przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców zanim nie dokona za nie zapłaty i nie przedstawi odpowiednich dowodów. Przez odpowiednie dowody należy rozumieć w szczególności dokumenty wskazane w lit. b i c niniejszego punktu. Każdy PCOR będzie potwierdzony i podpisany przez Inżyniera Rezydenta oraz wszystkie osoby z Zespołu Inżyniera. Tylko zatwierdzony przez Zamawiającego PCOR będzie stanowić podstawę do wystawienia faktury Vat przez Wykonawcę. 24)wprowadzenia do PCOR uwag lub zastrzeżeń wskazanych przez Zamawiającego i przedstawienia zmienionego projektu do ponownej akceptacji Zamawiającego - niezwłocznie, nie później niż w terminie 2 dni roboczych od otrzymania uwag i zastrzeżeń Zamawiającego do PCOR; Zamawiający dokona ponownego sprawdzenia PCOR; PCOR zostanie uznany za zatwierdzony, jeżeli Zamawiający, w terminie 5 dni roboczych od dnia przedłożenia przez Inżyniera poprawionego PCOR do zatwierdzenia, nie zgłosi Inżynierowi uwag lub zastrzeżeń do jego treści; 25)doradzania Zamawiającemu na temat możliwych sposobów obniżenia kosztów Kontraktu; 26)rekomendowania wprowadzenia zmian wraz z ich wyceną - w porozumieniu z Zamawiającym; 27)weryfikowania dokumentacji sporządzanej przez NA oraz weryfikowania i zatwierdzania, w razie konieczności po uprzednim zaopiniowaniu przez NA, dokumentacji sporządzanej przez WRB; 28)weryfikowania rysunków powykonawczych sporządzanych przez WRB; 29)dokonywanie obmiarów oraz uczestnictwo w obmiarach dokonywanych przez WRB, a także ich weryfikacja; 30)dokonywania odbioru prac zanikających lub ulegających zakryciu; 31)powiadomienia WRB o wykrytych wadach oraz określania zakresu koniecznych do wykonania prac w celu usunięcia wykrytych wad; 32)poświadczania usunięcia przez WRB wad lub usterek; 33)dokonywania odbioru częściowego i końcowego prac łącznie ze sprawdzeniem poprawności ich wykonania oraz sprawdzania kompletności i prawidłowości przedłożonych przez WRB dokumentów wymaganych do odbioru; 34)przedstawiania Zamawiającemu pisemnych wycen robót, dla których nie przewidziano cen jednostkowych w Kontrakcie, na żądanie i w terminie wskazanym przez Zamawiającego, z zastosowaniem wytycznych: a)wycena będzie dokonywana w oparciu o stawki i ceny zawarte w szczegółowym rozbiciu cen jednostkowych zawartych w TER (kosztorys ofertowy); b)każda nowa stawka lub cena jednostkowa robót zostanie ustalona w oparciu o ceny jednostkowe asortymentów robót, nie wyższe niż średnie ceny regionalne dla województwa świętokrzyskiego, publikowane w wydawnictwie „Sekocenbud” dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia kalkulacji; w przypadku braku danego asortymentu robót w publikacji „Sekocenbud”, IK sporządzi kosztorys szczegółowy z uwzględnieniem stawki roboczogodziny (r-g), kosztów pośrednich (Kp), kosztów zakupu (Kz), zysku (Z) nie wyższych niż średnie regionalne dla województwa świętokrzyskiego, publikowane w wydawnictwie „Sekocenbud” dla kwartału poprzedzającego okres sporządzenia kalkulacji i w oparciu o ceny rynkowe materiałów oraz sprzętu obowiązujące w województwie świętokrzyskim; w przypadku robót, dla których brak nakładów w KNR, będzie zastosowana wycena indywidualna Wykonawcy, weryfikowana i zatwierdzana przez Inżyniera i Zamawiającego; 35)poświadczenia terminu zakończenia prac; 36)dostarczenia Zamawiającemu wszelkich raportów, certyfikatów przygotowanych przez WRB po zakończeniu prac; 37)identyfikowania, wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, ryzyka powstawania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy i stron trzecich i informowania o tym Zamawiającego wraz z przedstawieniem propozycji i sposobów zapobiegania tym roszczeniom niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od powzięcia informacji; 38)powiadomienia Zamawiającego o rozbieżnościach między Dokumentacją Projektu, a stanem faktycznym na terenie budowy; 39)wstrzymania prac prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu; 40)akceptacji sprzętu i urządzeń pomiarowych WRB oraz jego propozycji odnośnie zmiany sprzętu lub urządzeń; 41)akceptacji źródła pozyskania materiałów; 42)weryfikacji i akceptacji sporządzonego przez WRB protokołu odzysku materiałów pochodzących z rozbiórki nawierzchni ulic i chodników – inwentaryzacji należy dokonać wspólnie z przedstawicielem Zakładu Gospodarki Komunalno – Mieszkaniowej w Kunowie; 43)reprezentowania Zamawiającego podczas kontroli nadzoru budowlanego, w tym w procesie uzyskiwania pozwolenia na użytkowanie, jak również zadbanie o przygotowanie przez WRB dokumentów wymaganych przez nadzór budowlany; 44)Inżynier, po przeprowadzeniu stosownych analiz, sprawdzeń, obliczeń lub innych właściwych dla danej sytuacji czynności, będzie wnioskował do Zamawiającego o: a)wprowadzenie zmian do Dokumentacji Projektu lub Dokumentacji Budowy, b)przeprowadzenie niezbędnych badań i pomiarów lub ekspertyz przez niezależnego eksperta (Inspektora, Rzeczoznawcę), c)zlecenie usunięcia wad osobie trzeciej w przypadku, gdy WRB nie usunie ich w wyznaczonym terminie, d)zmianę terminu wykonania prac w Kontrakcie, kiedy zmiana taka nie wynika z winy lub zaniedbań WRB, e)zatwierdzenie HPB, przedstawionego przez WRB oraz jego aktualizacji, f)opinię do wniosku WRB dotyczącego wyrażenia zgody na zmianę Przedstawiciela WRB lub innej osoby wskazanej przez WRB w swojej ofercie jak również w Kontrakcie, jako osoba skierowana do pracy przy realizacji Projektu; 45)W przypadku wystąpienia konieczności wykonania prac nieprzewidzianych Kontraktem (w tym przewidywanego przekraczania ilości określonych w TER), Inżynier zobowiązany jest do bezzwłocznego, pisemnego powiadomienia Zamawiającego i sporządzenia Protokołu konieczności zawierającego w szczególności: a)opis powstałych problemów technicznych, opis koniecznych zmian w Dokumentacji Projektu, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, opis niezbędnych do wykonania prac oraz zawierającego wyczerpujące uzasadnienie techniczne, formalne i prawne wraz ze wskazaniem podstawy prawnej wprowadzenia zmiany do Kontraktu, b)przedstawienie sprawdzonej i zaakceptowanej przez IK kalkulacji kosztów WRB na wykonanie robót, c)kwalifikowania wydatków zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie, d)w przypadku uznania zmiany w zakresie Kontraktu za odrębne zamówienia, wniosek do Zamawiającego o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; do wniosku należy dołączyć uzasadnienie techniczne konieczności udzielenia zamówienia, uzasadnienie formalne i prawne wraz ze wskazaniem podstawy prawnej możliwości udzielenia takiego zamówienia i wycenę w formie uzgodnionej z Zamawiającym, e)w przypadku uznania zmiany w zakresie Kontraktu za zmianę Kontraktu, wniosek do Zamawiającego o zawarcie stosownego aneksu do zawartej umowy; do wniosku należy dołączyć uzasadnienie techniczne konieczności zmiany Kontraktu, uzasadnienie formalne i prawne wraz ze wskazaniem podstawy prawnej zmiany Kontraktu i wycenę uzgodnioną z Zamawiającym; Protokół konieczności na żądanie Zamawiającego należy sporządzić z udziałem również NA i WRB. 46)sporządzenia i dostarczenia Zamawiającemu, w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania stosownego żądania, dokumentów lub danych niezbędnych Zamawiającemu dla potrzeb wywiązania się z obciążających go obowiązków wynikających z umowy o dofinansowanie; w treści żądania Zamawiający poinformuje Inżyniera, jeżeli żądanie to związane będzie z przygotowaniem wniosku o płatność; Zamawiający uprawniony będzie do nałożenia na Inżyniera obowiązku cyklicznego przedstawiania określonych przez siebie dokumentów lub danych we wskazanych przez siebie terminach; 47)wyegzekwowania od Wykonawcy Robót Budowlanych przygotowania Dokumentacji Powykonawczej wraz z jej sprawdzeniem i zapewnienie dostarczenia przez WRB wszelkich dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektów w zakresie zgodnym z ustawą Prawo budowlane, a także sprawdzenie i potwierdzenie gotowości obiektów do dokonania przez Zamawiającego i uprawnione służby komisyjnego odbioru ostatecznego oraz przygotowanie wszelkich niezbędnych do tego dokumentów. Dokumentacja powykonawcza będzie sprawdzona i podpisana przez wszystkich inspektorów branżowych; 48)sprawdzenia i potwierdzenia gotowości budowli do dokonania przez Zamawiającego odbioru wraz z przygotowaniem wszelkich niezbędnych do tego dokumentów w tym uczestnictwo w postępowaniu o wydanie pozwolenia na użytkowanie; 49)przygotowania Protokołu końcowego odbioru robót (PKOR), na podstawie sprawdzonego i zatwierdzonego przez IK Rozliczenia Końcowego Robót przedstawionego przez WRB, 50)merytorycznego i formalnego sprawdzenia treści złożonego przez WRB Rozliczenia Końcowego Robót (RKR) wykazującego ostateczną kwotę należną WRB oraz rozliczenie rzeczowe i finansowe Kontraktu; IK dokona sprawdzenia RKR zgodnie z procedurą opisaną w pkt 22-24 niniejszego rozdziału; RKR powinno zawierać w szczególności dokumenty wskazane w pkt 22-23 niniejszego rozdziału, a w przypadku zatrudnienia Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, dodatkowo oświadczenia wszystkich Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, że wszystkie faktury Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców zostały zapłacone i umowy o podwykonawstwo zostały w całości rozliczone; RKR niezawierające oświadczenia Wykonawcy oraz oświadczeń Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, że wszystkie faktury Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców zostały zapłacone i umowy o podwykonawstwo zostały w całości rozliczone, jest uważane za nieprzedłożone Zamawiającemu do zatwierdzenia; 51)sporządzenia Protokołu końcowego odbioru robót (PKOR) i przedłożenia go Zamawiającemu w celu zatwierdzenia; wystawienie i zatwierdzenie PKOR będzie się odbywać zgodnie z procedurą wskazaną w pkt 22-24 niniejszego rozdziału jak dla PCOR; 52)sprawdzenia ostatecznej kwoty należnej WRB oraz rozliczenie rzeczowe i finansowe Kontraktu; 53)opiniowania przedłożonych przez WRB, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę projektów umów o podwykonawstwo, a także prowadzenia, zgodnie ze wzorem uzgodnionym z Zamawiającym, tabeli dotyczącej rozliczenia finansowego i rzeczowego z Podwykonawcami oraz dalszymi Podwykonawcami zawierającej co najmniej informacje o zakresie robót Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, kwocie wynagrodzenia Podwykonawcy lub dalszego Podwykonawcy, fakturach wystawionych przez Podwykonawców lub dalszych Podwykonawców, ze wskazaniem procentowego udziału kwoty z danej faktury w stosunku do całości wynagrodzenia Podwykonawcy. 3.2.4 W zakresie realizacji badań i pomiarów – Inżynier jest upoważniony i zobowiązany, w szczególności do: 1) kontroli jakości Robót i materiałów; 2)uczestniczenia w wykonywanych przez Wykonawcę pomiarach, badaniach oraz czynności polegających na pobieraniu prób na terenie budowy określonych w STWiORB; 3)Inspektorzy nadzoru z Zespołu Inżyniera są zobowiązani potwierdzić fakt uczestnictwa w pomiarach, badaniach oraz przy pobieraniu prób, o których mowa w pkt 2, własnoręcznym podpisem na karcie badań i pomiarów oraz protokołach pobierania próbek; informacja o obecności przedstawicieli Inżyniera przy powyższych czynnościach powinna znaleźć się w sprawozdaniu z badań oraz w Raporcie miesięcznym Inżyniera Kontraktu; 3.2.5 W zakresie bezpieczeństwa – Inżynier jest upoważniony i zobowiązany, w szczególności do: 1) nadzoru nad przestrzeganiem przez WRB zasad bezpieczeństwa pracy oraz ustaleń planu BIOZ; 2)egzekwowania usunięcia nieprawidłowości zagrażających życiu i zdrowiu ludzkiemu podczas realizacji Projektu; 3)wymagania od Wykonawcy Robót, z jednoczesnym powiadomieniem Zamawiającego, usunięcia z terenu budowy każdej osoby z personelu Wykonawcy Robót, która nienależycie lub niedbale wykonywała swoje obowiązki, była po wpływem alkoholu lub środka odurzającego; 4)stosowania pisemnych upomnień wobec Wykonawcy Robót Budowlanych w przypadku nieprzestrzegania zasad w dziedzinie bezpieczeństwa, w tym BHP, ze wskazaniem terminu usunięcia nieprawidłowości, aż do momentu wypełnienia przez Wykonawcę Robót Budowlanych wskazanego obowiązku oraz przekazywania ww. upomnień do wiadomości Zamawiającego. 3.2.6 Do obowiązków Inżyniera należy przygotowanie dla Zamawiającego następujących raportów: 1) Raportu wstępnego, w oparciu o następujące wytyczne: a) Inżynier w terminie 1 miesiąca od dnia podpisania Umowy i przekazania przez Zamawiającego Dokumentacji Projektu opracuje i przedłoży Zamawiającemu Raport wstępny; b)Raport w szczególności zawierał będzie: - sprawozdanie ze sprawdzenia dokumentacji przekazanej przez Zamawiającego, tj. Dokumentacji Projektu, w zakresie sprawdzenia wzajemnej zgodności i kompletności składających się na tę dokumentację opracowań oraz zgodności ze stanem faktycznym i prawnym; podczas sprawdzania dokumentacji Inżynier zobowiązany jest do wskazania problemów mogących powstać w trakcie realizacji robót budowlanych, problemów i ewentualnych roszczeń Wykonawcy wynikających z dokumentacji Zamawiającego oraz zaproponowanie zmian i niezbędnych działań, mających na celu rozwiązanie zidentyfikowanych problemów; - sprawozdanie z inspekcji przyszłego terenu budowy oraz przeprowadzonej szczegółowej weryfikacji terenu budowy pod kątem zgodności stanu istniejącego z Dokumentacją Projektu; Inżynier zweryfikuje także kompletność z punktu widzenia realizacji całości robót dokumentów, pozwoleń i rysunków; - wskazanie zagadnień niejasnych, wykluczających się i mogących rodzić problemy i roszczenia Wykonawcy bądź mających wpływ na opóźnienia bądź wszelkie zagrożenia niewykonania Projektu; - zestawienie uwag, w tym wad dokumentacji lub braków w dokumentacji; uwagi będą zaopatrzone w propozycje konkretnych rozwiązań; - listę trudności, a także zidentyfikowane ryzyka i potencjalne problemy, które mogą wystąpić podczas dalszej realizacji Projektu wraz z propozycjami sposobów ich rozwiązania. Istotne informacje i wnioski ze sprawdzenia dokumentacji oraz weryfikacji mające kluczowe znaczenie dla rozpoczęcia i prowadzenia Robót, Inżynier przekaże Zamawiającemu bezzwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych, po ich uzyskaniu. Sprawdzenia dokumentacji nie może dokonać Autor projektu lub Projektanci biorący udział w projektowaniu poszczególnych branż przedmiotowej dokumentacji. 2) Raportu miesięcznego, w oparciu o następujące wytyczne: a) Inżynier, w terminie realizacji robót przez WRB, tj. od dnia podpisania Kontraktu do dnia dokonania przez Kierownika budowy wpisu do Dziennika Budowy o zakończeniu realizacji robót, w terminie 14 dni roboczych po zakończeniu każdego miesiąca robót, przedłoży Zamawiającemu Raport miesięczny, szczegółowo określający wykonane przez Zespół Inżyniera prace oraz zawierający informacje o postępie Robót (analiza HPB i jego aktualizacji), informacje dotyczące jakości Robót, spraw finansowych, występujących problemach w realizacji Kontraktu i propozycjach rozwiązania tych problemów, formułowanie powiadomień i roszczeń Zamawiającego wraz ze szczegółową analizą w świetle zapisów Kontraktu i obowiązującego prawa; b)Raport w szczególności zawierał będzie: 1.Ogólne informacje o Projekcie: 1.1Zamawiający, 1.2Projektant, 1.3Inżynier Kontraktu, 1.4Wykonawca; 2.Opis wykonanych prac przez Zespół Inżyniera Kontraktu: 2.1 Zespół Inżyniera Kontraktu oraz miesięczne zestawienia czasu pracy personelu IK wraz z listami obecności personelu, 2.2szczegółowy opis prac wykonanych przez Zespół Inżyniera Kontraktu w okresie rozliczeniowym: 2.2.1 materiały dokumentujące postęp Robót: np. zdjęcia; 2.2.2 Rada Budowy/Rada Techniczna, 2.2.3 Narady koordynacyjno-techniczne, 2.2.4 Wykonanie finansowe Inżyniera w okresie rozliczeniowym, narastająco 2.3zestawienie oraz opis badań i pomiarów, przy których uczestniczyli przedstawiciele zespołu Inżyniera, 2.4wykaz wszelkich roszczeń, stanowisko IK, co do ich zasadności wraz z uzasadnieniem i etap ich rozpatrzenia, 2.5warunki atmosferyczne i ich wpływ na realizację Robót, 2.6opis problemów i zagrożeń występujących przy realizacji Robót oraz propozycje ich rozwiązania, 2.7analizę ryzyk. 3.Analizę postępu wykonanych Robót przez Wykonawcę w danym miesiącu kalendarzowym, dla Kontraktu, w odniesieniu do HPB wraz ze wskazaniem opóźnień realizowanych prac: 3.1w stosunku do zatwierdzonego Harmonogramu prac budowlanych i zatwierdzonych aktualizacji tego HPB, 3.2postęp Robót w odniesieniu do aktualnego zatwierdzonego HPB, 3.3opis Robót zrealizowanych w okresie rozliczeniowym, 3.4monitoring osób zatrudnionych przez Wykonawcę na umowę o pracę, według kryterium zgodności z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami Kontraktu, 3.5Zestawienie wniosków materiałowych złożonych przez WRB wraz z opisem etapu ich weryfikacji przez IK, 3.6Zestawienie zatwierdzonych Podwykonawców, 3.7Zaawansowanie finansowe i rzeczowe ujęte narastająco i z uwzględnieniem ostatnio wydanego PCOR wraz z graficzną prezentacją postępu Robót i częścią opisową dla postępu Robót, 3.8Informacja o pojawieniu się na terenie budowy Podwykonawców niezatwierdzonych i czynnościach podjętych przez Inżyniera. 3) Raportu dotyczącego sporu, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, w oparciu o następujące wytyczne: a) IK przedłoży Zamawiającemu Raport dotyczący sporu w każdym przypadku, w którym w trakcie realizacji Projektu dojdzie do sporu pomiędzy stronami Kontraktu, b)dla potrzeb Kontraktu za spór IK traktował będzie każdą sytuację, w której stanowiska Zamawiającego i WRB nie będą ze sobą zgodne, c)Raport dotyczący sporu zawierał będzie szczegółowy opis zdarzeń i korespondencji prowadzącej do i dotyczącej sporu wraz z kalendarium wydarzeń do dnia sporządzenia raportu, d)do Raportu załączone zostaną wszelkie dokumenty, które pozwolą na przeanalizowanie przebiegu sporu i stanowisk stron, e)jeśli nie będzie wynikało ono z załączonej korespondencji, IK zawrze w Raporcie swoje wyraźne i szczegółowo uzasadnione stanowisko, co do przedmiotu sporu oraz przedstawi propozycję stanowiska Zamawiającego wraz z jej uzasadnieniem. 4) Raportu końcowego, w oparciu o następujące wytyczne: a) Inżynier, w terminie do 1 miesiąca od dnia podpisania Końcowego Protokołu Odbioru Robót przedłoży Zamawiającemu Raport końcowy; b)Raport będzie zawierał następujące rozdziały: 1.Wstęp: 1.1Krótki opis Projektu, 1.2Działania przed rozpoczęciem Kontraktu. 2.Dokumentacja Projektowa: 2.1Założenia Projektowe, 2.2Zmiany projektowe w trakcie realizacji. 3.Organizacja i zarządzanie Kontraktem: 3.1Struktura Zarządzania WRB, 3.2Struktura Nadzoru Inwestorskiego, 3.3Podsumowanie sprawozdań miesięcznych. 4.Wykonawstwo: 4.1Postęp prac, 4.2Uwagi do wykonania poszczególnych głównych elementów prac, 4.3Osiągnięta Jakość Prac w zgodności ze Specyfikacjami Technicznymi, 4.4Przyczyny wystąpienia wad. 5.Sprawy dotyczące Kontraktu i jego zmiany: 5.1Czas trwania Kontraktu, 5.2Roszczenia, 5.3Zmiany. 6.Sprawy finansowe: 6.1Przyczyny zmiany Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej, 6.2Analiza płatności, 6.3Końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych prac, 6.4Zestawienie zatwierdzonych podwykonawców. 7.Uwagi i wnioski z przebiegu realizacji Kontraktu dotyczące: 7.1Dokumentacji projektowej, 7.2Wymagań Kontraktu, 7.3Ogólnych i Szczegółowych STWiOR, 7.4Czasu trwania Kontraktu, 7.5Technologii prac, 7.6Rekomendacji na przyszłe, podobne projekty. 3.2.7 Inżynier rozpocznie przedkładanie Raportów miesięcznych po podpisaniu umowy z WRB. Pierwszy Raport miesięczny, obejmujący okres miesiąca licząc od dnia podpisania umowy z WRB. Inżynier będzie przedkładał raporty, wskazane w pkt 3.2.6 niniejszego rozdziału w wersji papierowej (1 egz.) oraz w wersji elektronicznej (w formacie: część tekstowa *.doc, *.docx,*.pdf, elementy tabelaryczne *.xls, rysunki *.jpg.). 3.2.8 Inżynier, w uzgodnieniu z Zamawiającym, będzie decydować o: 1) dopuszczeniu materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów i urządzeń przewidzianych do wbudowania i wykorzystania przy realizacji prac, 2)zatwierdzeniu receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę Robót Budowlanych, 3)wstrzymania prac prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub niezgodnie z wymaganiami Kontraktu, 3.2.9 Zamawiający uprawniony będzie, w formie pisemnego polecenia wydawanego Inżynierowi, do rozszerzenia obowiązku konsultacji i uzgadniania z nim poszczególnych działań Inżyniera na szerszy zakres, niż wskazany w pkt 3.2.8 niniejszego rozdziału. Inżynier zobowiązany będzie stosować się do wydanego polecenia od dnia jego otrzymania. 3.2.10 Inżynier nie może zwolnić którejkolwiek ze stron z jakichkolwiek obowiązków, zobowiązań lub odpowiedzialności, wynikających z Kontraktu. 3.2.11 Inne wymagania Zamawiającego: Aby wypełnić swoje zobowiązania Inżynier Kontraktu powinien posiadać wysokokwalifikowany personel, posiadający wiedzę, doświadczenie i umiejętności oraz uprawnienia i certyfikaty wymagane przepisami obowiązującego prawa. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował Ekspertami, o których mowa w pkt 9.4 ppkt 9.4.2 lit. b SIWZ. W uzasadnionych specyfiką realizacji umowy sytuacjach, Inżynier Kontraktu winien dysponować również innymi osobami/przedmiotami niezbędnymi do prawidłowej realizacji umowy. Koszt zatrudnienia i wyposażenia personelu pomocniczego, w ilości i specjalnościach zapewniających sprawną realizację zadań stojących przed Inżynierem, innego niż wymienione poniżej, ponosi Wykonawca. Koszty personelu pomocniczego i wspierającego muszą być wliczone w cenę ryczałtową podaną przez Inżyniera w ofercie. Podczas nieobecności któregokolwiek z Ekspertów kluczowych, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Inżynier Kontraktu ma zapewnić zastępstwo, na cały okres nieobecności dla uniknięcia opóźnień w realizacji robót kontraktowych. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie do zaaprobowania przez Zamawiającego. Osoby te muszą posiadać kwalifikacje nie niższe od osoby zastępowanej. 3.2.12 Zakwaterowanie i zabezpieczenie. Inżynier Kontraktu w ramach realizacji zadań zapewni dla wszystkich swoich pracujących ekspertów przejazdy oraz zakwaterowanie w pobliżu miejsca realizacji Umowy. Koszty te muszą zostać wliczone w ryczałtową cenę ofertową. 3.2.13 Ułatwienia, które będą zapewnione przez Inżyniera Kontraktu. Inżynier Kontraktu powinien zapewnić ekspertom odpowiednie wsparcie i wyposażenie. W szczególności powinien zapewnić wystarczające zabezpieczenie administracyjne, sekretariatu i tłumacza tak, aby eksperci mogli skoncentrować się na ich głównych obowiązkach na swój koszt. Inżynier Kontraktu w całości zabezpieczy odpowiednie wyposażenie (sprzęt i oprogramowanie), w ilości niezbędnej dla realizacji Umowy. Nie przewiduje się zakupu wyposażenia w imieniu Zamawiającego, jako części tej Umowy lub przekazywania do Zamawiającego na zakończenie realizacji tej Umowy. 3.2.14 Organizacja biura. Zamawiający udostępni IK pomieszczenia w Urzędzie Miasta i Gminy w Kunowie w razie potrzeby, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15. 30. 3.2.15 Archiwizacja. W trakcie realizacji usługi, Wykonawca będzie gromadzić i przechowywać przygotowywane przez siebie dokumenty (w wersji papierowej i na nośnikach elektronicznych). Wszystkie dokumenty związane z realizacją Zadań, Wykonawca przekaże Zamawiającemu w terminie 14 dni od daty zatwierdzenia przez Zamawiającego Raportu Końcowego Inżyniera Kontraktu z wykonania usługi.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 71247000-1

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: Wadium w wysokości 7.000,00 PLN (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information