Naprawa i konserwacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz elementów konstrukcyjnych systemu monitoringu na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Włocławek w 2020 roku

Order Newsletter: 2020 Position: (oferta nr 3543857)

Client
Zarząd Dróg Wojewódzkich
State
kujawsko-pomorskie
Address
85-085 Bydgoszcz, ul. Fordońska 6 6
Phone
(52) 370-57-17
Fax
(52) 370-57-16
www
www.zdw-bydgoszcz.pl
E-Mail
zamowienia@zdw-bydgoszcz.pl
Created
2020-02-21

Zarząd Dróg Wojewódzkich

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Zarząd Dróg Wojewódzkich ul. Fordońska 6 6 85-085 Bydgoszcz kujawsko-pomorskie tel. (52) 370-57-17 fax. (52) 370-57-16 REGON 09236416000000 www.zdw-bydgoszcz.pl

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Naprawa i konserwacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz elementów konstrukcyjnych systemu monitoringu na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Włocławek w 2020 roku

II.1.2) Type of contract: Services

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Nazwa zamówienia: „Naprawa i konserwacja sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz elementów konstrukcyjnych systemu monitoringu na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Włocławek w 2020 roku” CPV 50 23 20 00 - 0 Usługi w zakresie konserwacji publicznych instalacji oświetleniowych i sygnalizatorów 2. Zakres zamówienia A. Zakres usług dla sygnalizacji świetlnych oraz znaków aktywnych obejmuje: 1. W ramach konserwacji należy wykonać wszystkie poniższe czynności:  czyszczenie i konserwację masztów, soczewek, odbłyśników, komór, paneli, diod sygnalizatorów i sterowników;  czyszczenie i konserwację szaf sterowniczych i sterowników;  dokonywanie wpisu do dziennika eksploatacji sygnalizacji zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (tj. z dnia 9 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 2311). Wykonawca od momentu przejęcia zgłoszenia dla każdej sygnalizacji zaprowadzi dziennik eksploatacji sygnalizacji, który wypełni i będzie prowadził zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r . w spraw ie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (tj. z dnia 9 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 2311). Wszystkie czynności związane z konserwacją i utrzymaniem sygnalizacji świetlnych winny być udokumentowane w dzienniku eksploatacji sygnalizacji świetlnej przez Wykonawcę.  wykonanie pomiarów bieżących i okresowych w instalacjach elektrycznych niskiego napięcia (zgodnie z Prawem Budowlanym), nie rzadziej niż raz na kwartał, z czego wykonawca sporządzi protokół i dołączy go do faktury. Ponadto jeśli wystąpi:  zgłaszanie awarii wymagających naprawy serwisowej lub pogotowia energetycznego;  zgłaszanie stanu wyeksploatowania urządzeń sygnalizacyjnych do planowania remontu. 2. W ramach napraw:  wymiana zużytych (przepalonych) pojedynczych żarówek, zapłonników, bezpieczników topikowych, wyłącznika wzbudzającego, sterownika, akumulatorów przy znakach aktywnych oraz uszkodzonych soczewek sygnałowych;  usuwanie drobnych usterek;  usuwanie doraźnej awarii zasilania na odcinku od sterownika do sygnalizatorów na zasilanie rezerwowe;  malowanie masztów, szaf sterowniczych i zasilających;  dokonywanie korekt czasowych faz i cykli sygnalizacji;  dokonywanie wpisu do dziennika eksploatacji sygnalizacji zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (tj. z dnia 9 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 2311). W ramach każdej naprawy należy również przeprowadzić konserwację zgodnie z punktem A.1. 3. W ramach naprawy awaryjnej:  naprawa skutków dewastacji (zniszczeń, uszkodzeń, kradzieży), zdarzeń drogowych lub działania warunków atmosferycznych oraz przywrócenie do stanu pierwotnego instalacji i urządzeń sterowania ruchem, znaków aktywnych;  dokonywanie wpisu do dziennika eksploatacji sygnalizacji zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (tj. z dnia 9 września 2019 r. (Dz.U . z 2019 r. poz.) W ramach każdej naprawy awaryjnej należy również przeprowadzić konserwację zgodnie z A.1. B. Zakres usług dla elementów konstrukcyjnych systemu monitoringu obejmuje:  sprawdzanie i regulacja zamocowań kamer (stacji pogodowych);  sprawdzenie połączeń obudów kamer (stacji pogodowych) oraz ich wymiana w razie konieczności;  czyszczenie obudów, kloszy kamer (stacji pogodowych), masztów, wysięgników oraz innych elementów mechanicznych;  sprawdzanie, regulacja oraz zmiana ustawienia kamer (stacji pogodowych);  likwidowanie uszkodzeń sieciowych powodujących wyłącznie kamer (stacji pogodowych) oraz sprawdzanie układu ich zasilania;  malowanie masztów oraz innych elementów towarzyszących;  usuwanie drobnych usterek oraz inne czynności niezbędne do prawidłowego funkcjonowania elementów konstrukcyjnych systemu monitoringu (z wyłączeniem kamer i stacji pogodowych). C. Wykonanie usługi obejmuje: 1. Wykonawca zobowiązany jest do realizowania usług będących przedmiotem niniejszego zamówienia, na każdorazowe odrębne zlecenie określające lokalizację usługi, zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem RDW we Włocławku. 2. Wykonawca zobowiązany jest do usuwania awarii sygnalizacji przez całą dobę, zgłaszanych na telefon lub fax przez przedstawicieli zamawiającego i Policji właściwych miejscowo. 3. Czas przystąpienia do wykonania naprawy awaryjnej od momentu otrzymania zlecenia wynosi nie dłużej niż 48 godzin. Termin wykonania konserwacji i napraw innych niż awaryjne zostanie każdorazowo określony przez Zamawiającego w zleceniu wykonania usługi. 4. W przypadku powstania awarii sygnalizacji, która może przyczynić się do możliwości powstania kolizji drogowej wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia odpowiedniej dla miejsca usytuowania sygnalizacji jednostki Policji i przedstawiciela zamawiającego oraz podjęcia niezwłocznie działań zmierzających do usunięcia uszkodzenia i uruchomienia sygnalizacji w cyklu awaryjnym. 5. W przypadkach, gdy podczas wykonywania konserwacji lub naprawy, wystąpi konieczność dodatkowych wymian lub napraw, mogą one być wykonane tylko za zgodą zamawiającego. 6. Materiały eksploatacyjne związane z naprawą sygnalizacji świetlnej (np. żarówki, bezpieczniki) oraz w ramach naprawy awaryjnej dostarczać będzie wykonawca na własny koszt. Zamawiający dodatkowo zapłaci za użyte materiały do naprawy wg aktualnych cen zakupu po wcześniejszym uzgodnieniu z zamawiającym i okazaniu dowodu zakupu (faktury VAT, rachunku). Zastosowane materiały do napraw winny posiadać certyfikat bezpieczeństwa oraz świadectwo dopuszczenia do stosowania. 7. Wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia telefonicznego RDW w Włocławek o rozpoczęciu i zakończeniu wykonania usługi. 8. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia zapisów w dzienniku eksploatacji sygnalizacji zgodnie ze Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki umieszczania na drogach (załącznik do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach - tj. z dnia 9 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 2311) 9. Kwoty umów równe będą środkom, jakie zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, które odczytane zostaną podczas otwarcia ofert. 10. Zamawiający przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Pzp. Przy zastosowaniu przez Zamawiającego prawa opcji na realizację usług utrzymania zimowego dróg wysokość opcji może wynosić maksymalnie 40% wartości pierwotnej przedmiotu zamówienia. 11.1. Wszystkie wymagania zawarte w opisie przedmiotu zamówienia dotyczą także realizacji zamówienia w ramach prawa opcji. 11.2. Wykonanie zamówienia przy zastosowaniu prawa opcji będzie w terminie do 31 grudnia 2020r. 11.3. O zastosowaniu prawa opcji Zamawiający poinformuje Wykonawcę na piśmie nie później niż 7 dni kalendarzowych przed realizacją. 11.4. Kwota rzeczywista wynagrodzenia końcowego Wykonawcy uzależniona będzie od realnego zapotrzebowania na usługi objęte przedmiotem niniejszej umowy i realnego zakresu realizowanych na rzecz Zamawiającego usług, objętych przedmiotem niniejszej umowy. 11.5. W przypadku uruchomienia Zamawiający deklaruje skorzystanie z prawa opcji w min. 1% dodatkowego założonego zakresu. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta. 11.6. W przypadku uruchomienia Zamawiający deklaruje skorzystanie z prawa opcji w min. 1% dodatkowego założonego zakresu. Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego w przypadku, gdy Zamawiający z prawa opcji nie skorzysta. D. Wykaz lokalizacji sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych oraz kamer systemu monitoringu na drogach administrowanych przez RDW Włocławek: 1. droga wojewódzka nr 266 Ciechocinek - Sompolno a) sygnalizacja świetlna w miejscowości Ciechocinek w km 0+783 skrzyżowanie z ulicą Narutowicza, sygnalizacja z systemem wideodetekcji i monitoringu wizyjnego skrzyżowania, sygnalizator świetlny (S-1) 2 szt., (S-3) 3 szt., (S-5) 4 szt., urządzenia detekcji pojazdów i pieszych, strony lewa i prawa wszystkie wloty skrzyżowania, b) sygnalizacja świetlna w miejscowości: Odolion, w km 3+345, sygnalizacja wzbudzona, sygnalizatory świetlne ( S-1) na przejściu dla pieszych, strona lewa i prawa;2. droga wojewódzka nr 265 Brześć Kujawski - Gostynin sygnalizacja świetlna w miejscowości: Baruchowo, w km 27+020, znak D-6 (przejście dla pieszych) sygnalizator podświetlony z komorami pulsującymi, nad jezdnią (zasilanie sieciowe); 3. droga wojewódzka nr 252 Inowrocław – Rózinowo – odcinek Zakrzewo – Brzezie, aktywne znaki drogowe wraz z zestawami zasilania solarami: a) w km 34+040, w miejscowości Siniarzewo, znak U-5C, w ilości 1 szt., element drogi: wyspa rozdziału, jeden solar; b) w km 35+350, w miejscowości Siniarzewo, znak U-5C, w ilości 1 szt., element drogi: wyspa rozdziału, jeden solar; c) w km 37+970, w miejscowości Ujma Duża, znak U-5C, w ilości 1 szt., element drogi: wyspa rozdziału, jeden solar; d) w km 38+680, w miejscowości Ujma Duża, znak U-5C, w ilości 1 szt., element drogi: wyspa rozdziału, jeden solar; e) w km 13+785, w miejscowości Bądkowo, znak U-5C, w ilości 1 szt., element drogi: wyspa rozdziału, jeden solar; f) w km 43+250, w miejscowości Bądkowo, znak U-5C, w ilości 1 szt., element drogi: wyspa rozdziału, jeden solar; g) kamera 1 x CCTV + ANPR wysięgnik L w km 37+330 w miejscowości Ujma Duża strona lewa 4. droga wojewódzka nr 270 Brześć Kuj.-Koło a) w km 9+620 strona prawa w miejscowości Lubraniec, znak aktywny A-30 i T-2, w ilości 1 szt., element drogi: pobocze, dwa solary; b) w km 10+550 strona lewa w miejscowości Lubraniec, znak aktywny A-30 i T-2, w ilości 1 szt., element drogi: pobocze, dwa solary; c) w km 24+347 w miejscowości Izbica Kujawska strona prawa kamera 2 x CCTV + maszt 6 m; 5. droga wojewódzka nr 559 Lipno –Płock w km 21+922 w miejscowości Kamień Kotowy strona prawa kamera 2 x CCTV + maszt 6 m. 6. droga wojewódzka nr 301 Lubanie – Osięciny znaki aktywne B-20, w ilości 2 szt., na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 252 Inowrocław –Rózinowo m. Bądkowo, 7. droga wojewódzka nr 265 Brześć Kujawski - Gostynin W km 19+145, w miejscowości Kowal, znak B-20 w ilości 1 szt., strona lewa 8. W miejscowości Kowal, znak D-6, w ilości 1 szt. lampy ostrzegawcze, pulsacyjne, wysięgnik 9. droga wojewódzka nr 559 Lipno – Brudzeń D. – Płock - miejscowość Kamień Kotowy, stacja meteorologiczna strona prawa km 21+771, 10. W miejscowości Kamień Kotowy kamera CCTV strona lewa km 21+935, + masz 6m 11. droga wojewódzka nr 558 Lipno – Dyblin - miejscowość Suszewo – stacja meteorologiczna + 2 kamery + 2 kamery ANPR nad jezdnią w km 7+808 + bramownica. Zamówienie realizowane będzie na drogach wojewódzkich administrowanych przez RDW Włocławek. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zwiększenia lub zmniejszenia ilości dróg i zmiany ich długości, w tym również ilość i lokalizację sygnalizacji świetlnych, znaków aktywnych i urządzeń monitoringu na terenie innych miejscowości w trakcie realizacji zamówienia w wyniku ewentualnych zmian organizacyjnych, zakwalifikowania dróg innych kategorii do kategorii do dróg wojewódzkich i odwrotnie, przejęcia lub oddania dróg od innych zarządców na podstawie odrębnych przepisów. 3.Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, o których mowa w XXVII SIWZ w zakresie realizacji zamówienia –1 osoba nadzorująca, 1 konserwator (patrz pkt. V 1.3.2 b).

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 50232000-0

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information