Utworzenie centrum ochrony różnorodności biologicznej w Oleśnie

Order Newsletter: 2019 Position: (oferta nr 3498488)

Client
Gmina Olesna
State
opolskie
Address
46-300 Olesno, ul. Pieloka 21
Phone
034 3597841-44 w. 204
Fax
343 597 283
www
www.olesno.pl
E-Mail
olesno.opo@gminy.pl
Created
2019-07-17

Gmina Olesna

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Olesna ul. Pieloka 21 46-300 Olesno opolskie tel. 034 3597841-44 w. 204 fax. 343 597 283 REGON 52572500000000 www.olesno.pl

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Utworzenie centrum ochrony różnorodności biologicznej w Oleśnie

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: 3.1. Przedmiotem zamówienia w przetargu nieograniczonym jest ,,Utworzenie centrum ochrony różnorodności biologicznej w Oleśnie” - zamierzenie inwestycyjne zagospodarowania terenu ,,Dużego Parku” w Oleśnie o powierzchni ok. 2,3 ha. Obszar objęty zamówieniem jest objęty ochroną prawną w formie zespołu przyrodniczo – krajobrazowego. 3.2. Szczegółowy zakres zamówienia zawarty jest w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (PFU), stanowiącym integralną część SIWZ. 3.3. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: a) wykonanie dokumentacji projektowej w oparciu o PFU (Załącznik do SIWZ) wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, zgłoszeń i uzgodnień na realizację przedmiotu umowy. Dokumentację należy wykonać w ilościach i postaciach określonych w PFU, z tym że projekt wykonawczy zieleni poprzedzony zostanie wykonaniem inwentaryzacji dendrologicznej i przyrodniczej (w tym botanicznej, ornitologicznej i chiropterologicznej) oraz obejmować będzie co najmniej: informacje dot. gospodarki zielenią istniejącą, instrukcję przygotowania podłoża, instrukcję nasadzeń, instrukcję pielęgnacji nasadzeń. Powyższa dokumentacja oraz wydane na jej podstawie pozwolenia muszą spełniać wymogi zgodności z Dyrektywą Rady nr 85/337/EWG z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne (z późn. zm.). Instytucja Zarządzająca RPO WO 2014-2017 (Zarząd Województwa Opolskiego) dokona oceny tej zgodności w terminie 20 dni od daty przekazania, za pośrednictwem Zamawiającego, kompletnej dokumentacji. Instytucja Zarządzająca może wydać rekomendacje dotyczące poprawy dokumentów lub przeprowadzonych procedur, w celu osiągnięcia zgodności z cytowaną wyżej dyrektywą. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany będzie wykonać wydane rekomendacje, b) usunięcie większości obcych i inwazyjnych gatunków roślin (drewno pochodzące z wycinki stanowić będzie własność Wykonawcy), c) wykonanie projektu nasadzeń wraz z rozpisaniem szczegółowych wytycznych pielęgnacyjnych (konieczne wzbogacenie parku o krzewy, prześwietlenie poprzez usunięcie części drzewostanu średniej wielkości i wprowadzenie nowych nasadzeń), d) wyeksponowanie drzew o charakterze pomnikowym, pozostawienie w miarę możliwości wolnej przestrzeni w ich otoczeniu, e) na wolnych, dobrze nasłonecznionych skrawkach polan/łąk kwiatowych ustawienie kilku domków/budek dla owadów, f) otoczenie wyżej wymienionych skrawków polan miododajnymi krzewami i/lub bylinami np. wrzosowatymi, g) wyposażenie parku w domki/budki dla ptaków, nietoperzy poprzedzone projektem rozmieszczenia wykonanym przez przyrodnika; h) utworzenie ścieżki dydaktycznej, tj.: i. opracowanie treści tablic na ścieżce edukacyjnej wraz z ustaleniem ich lokalizacji; (umieszczenie tablic z informacjami na temat występujących na terenie parku i gminy roślin i zwierząt objętych ochroną lub zagrożonych oraz informacjami na temat leśnych siedlisk przyrodniczych występujących na terenie gminy Olesno – rodzaje siedlisk wskaże Zamawiający); ii. zakończenie ww. ścieżki edukacyjnej małym placem z ławkami i kilkoma tablicami. i) nasadzenia roślin, j) wymianę gruntu w miejscach nowych nasadzeń roślin, k) wykonanie projektu małej architektury, oświetlenia, nowych nawierzchni parkowych, l) rozbiórkę istniejących nawierzchni utwardzonych i schodów terenowych, m) demontaż istniejących elementów małej architektury, n) budowę oświetlenia parku (wykonanie oświetlenia rzucającego promienie świetlne wyłącznie na ciągi komunikacyjne, pozostawienie koron drzew nieoświetlonych), o) budowę nawierzchni parkowych, p) budowę schodów terenowych, q) wykonanie i montaż elementów małej architektury, r) urządzanie trawników, s) budowę monitoringu. 3.4. Ww. roboty należy zaprojektować i wykonać w taki sposób, aby zapewnić dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych. 3.5. Nasadzenia należy wykonać w okresie zgodnym z zasadami sztuki ogrodniczej 3.6. Po dokonaniu odbiorów prac zostaną wystawione faktury częściowe – odpowiednio do zapisów harmonogramu rzeczowo – finansowego oraz wykonanych prac, z tym że faktury zostaną wystawione na: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olesno - za zakup i nasadzenie 44 szt. lip drobnolistnej oraz wykonanie i montaż 17 szt. tablic edukacyjnych na ścieżce edukacyjnej; na Gminę Olesno za wykonanie pozostałych prac. 3.7. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz.U. z 2018r., poz. 1202), ustawie z dnia 23.4.1964 r. Kodeks cywilny (t. jedn. Dz.U. z 2018 r., poz. 1025) i ustawie z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t. jedn. Dz.U. z 2018 r., poz. 1986). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim, w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie. 3.8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 3.9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 3.10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3.11. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej. 3.12. Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Pzp. 3.13. Zamawiający nie zastrzega osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 3.14. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom. Odpowiedzialność za należyte wykonanie zamówienia spoczywa wyłącznie na Wykonawcy. Zamawiający żąda wskazania w ofercie przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm Podwykonawców. 3.15. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca obowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 3.16. Rozwiązania równoważne - przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ustawie Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 3.17. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę - Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności wykonujące wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych w szczególności: robotników budowlanych, operatorów maszyn. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudniana na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane powyżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: 3.17.1. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 3.17.2. zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; 3.18. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w pkt 3.17. 3.19. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3.20. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Projekt RPOP.05.01.00-16-0019/17 ,,Utworzenie centrum ochrony różnorodności biologicznej w Oleśnie”.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45111291-4

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: 8.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 20.000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych). 8.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 8.3. Wykonawca wnosi wadium w jednej lub kilku z poniżej podanych form: 8.3.1. pie

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information