Roboty budowlane polegające budowie pracowni diagnostyki w Zespole Szkół Samochodowych w ramach zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy” – drugie postępowanie

Order Newsletter: 2019 Position: (oferta nr 3476697)

Client
Zespół Szkół Samochodowych
State
śląskie
Address
34-300 Żywiec, Grunwaldzka 10
Phone
33 861 52 81, 601238356
Fax
33 861 52 81
www
http://zss-zywiec.edu.pl
E-Mail
zczulak@poczta.fm, paj223@wp.pl
Created
2019-05-20

Zespół Szkół Samochodowych

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Zespół Szkół Samochodowych Grunwaldzka 10 34-300 Żywiec śląskie tel. 33 861 52 81, 601238356 fax. 33 861 52 81 REGON 00058061200000 http://zss-zywiec.edu.pl

I.2) Type of contracting: Jednostki organizacyjne administracji samorządowej

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Roboty budowlane polegające budowie pracowni diagnostyki w Zespole Szkół Samochodowych w ramach zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy” – drugie postępowanie

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane, obejmujące zadanie pn.: „Roboty budowlane polegające budowie pracowni diagnostyki w Zespole Szkół Samochodowych w ramach zadania pn.: „Modernizacja infrastruktury edukacyjnej wspierająca dostosowanie do lokalnego rynku pracy””. 2. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie wykonać roboty budowlane polegające na budowie pracowni diagnostyki samochodowej, jako obiektu parterowego, bez podpiwniczenia o założeniu prostokąta. Budynek pracowni połączony zostanie z budynkiem istniejącej szkoły łącznikiem, również parterowym bez podpiwniczenia. Budynek pracowni zostanie wykonany w technologii tradycyjnej - murowanej, posadowiony na fundamentach żelbetowych i przykryty dachem jednospadowym, z pokryciem z papy termozgrzewalnej. Ściany budynku wykonane zostaną z pustaków z betonu komórkowego ocieplone wełną mineralną. Budynek ten przewidziany jest na pracownię diagnostyki samochodowej, wyposażoną w kanał rewizyjny oraz podnośnik dwukolumnowy z elektrohydraulicznym napędem. Z powierzchni pracowni wydziela się ściankami gipsowymi na stelażu stalowym, dwa pomieszczenia: magazyn podręczny na sprzęt przenośny oraz pomieszczenie porządkowe wyposażone w zlew zamocowany 50cm nad posadzką do nalewania wody do wiaderka oraz szafę na środki czystości. Pomieszczenia sanitarne oraz szatnie dla uczniów zlokalizowane są na parterze budynku głównego szkoły w odległości od pracowni nie przekraczającej 16m. W budynku, w ścianie frontowej przewiduje się dwie bramy wjazdowe - segmentowe o wymiarach 3,5x3,1m oraz otwory okienne. Do budynku pracowni wchodzi się poprzez łącznik, w którym w dwóch ścianach przewiduje się drzwi jednoskrzydłowe 90x210m. Z samej pracowni do łącznika przechodzi się drzwiami o wymiarach 120x210cm. Przed budynkiem przewidziano placyk manewrowy - podjazd o wymiarach 9,5x12,0m. 3. Szczegóły zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzuje załącznik nr 8 do SIWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ) - dokumentacje projektowe, przedmiary robót i STWiOR, wraz z uwzględnieniem dokonanych zmian tych dokumentów (dotyczy wyłącznie zadania nr 1.6.1 – Pracownia diagnostyki samochodowej). 4. Pożądane jest aby przed złożeniem Oferty Wykonawca przeprowadził wizję lokalną terenu, na którym zlokalizowane będą roboty objęte przedmiotem niniejszego zamówienia. Termin wizji lokalnej i szczegóły techniczne jej przeprowadzenia wymagają uzgodnienia z Zamawiającym. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca. 5. Roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia należy wykonać zgodnie z: 1) dokumentacją projektową, 2) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, 3) przedmiarem robót, 4) z należytą starannością, z zasadami sztuki budowlanej, współczesnej wiedzy technicznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami i normami wspólnymi Unii Europejskiej, a w dalszej kolejności normami polskimi, w szczególności zawartymi w Prawie budowlanym, zgodnie ze złożoną ofertą, warunkami przetargu oraz zgodnie z ustaleniami poczynionymi z Zamawiającym, z zastrzeżeniem, iż ustalenia te nie mogą wykraczać poza przedmiot umowy oraz nie mogą być sprzeczne z zasadami wiedzy technicznej lub sztuką budowlaną. 6. Zamawiający zastrzega, iż w trakcie realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie: 1) pokrywać koszty pobieranych mediów (woda, energia elektryczna, ogrzewanie, itp.) zużytych przy wykonywaniu robót; 2) zabezpieczyć i oznakować teren budowy przez cały czas trwania realizacji zadania, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki remontowanego obiektu oraz ponosić pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia terenu budowy, a po zakończeniu robót zewnętrznych uporządkować teren; 3) zapewnić na własny koszt i we własnym zakresie kontener/kontenery na składowanie odpadów, gruzu i śmieci z terenu budowy i na własny koszt zapewnić jego wywóz; 4) zabezpieczyć na własny koszt pomieszczenia socjalne dla personelu Wykonawcy. 7. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 30 ust. 4 ustawy pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne dla robót, materiałów, systemów i urządzeń, wskazanych w SIWZ i w załączonej dokumentacji, spełniające obowiązujące standardy i wymagania. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i STWiORB, stanowiących opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy je traktować wyłącznie jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SIWZ. Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny: winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć, winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony (zaprojektowany) efekt, nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek udowodnienia, iż zastosowane rozwiązania równoważne pozwolą osiągnąć wszystkie założenia techniczne projektu opracowanego dla przedmiotowego zadania inwestycyjnego, biorąc pod uwagę całość projektu budowlanego, a nie wybrany fragment całości. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli materiały lub/i urządzenia zaoferowane przez Wykonawcę jako równoważne nie będą równoważne do określonych w dokumentacji projektowej i STWiORB w świetle przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona jako nieodpowiadająca treści SIWZ. W przypadku zaś opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia z zastosowaniem rozwiązań równoważnych opisywanym. W takim wypadku, procedurę opisaną na wstępie niniejszego punktu stosuje się odpowiednio. 8. W przypadku przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń równoważnych, do oferty musi być dołączony wykaz tych urządzeń lub materiałów sporządzony w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 1b do niniejszej SIWZ, który będzie w swej treści zawierał podanie: nazwy zastosowanego urządzenia/materiału, nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału. 9. Ponadto dla urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający wymaga udokumentowania równoważności, m.in. za pomocą załączonych do wykazu urządzeń/materiałów równoważnych; obliczeń, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności przepisami i normami oraz kart katalogowych producentów urządzeń/materiałów równoważnych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych urządzeń w stosunku do przyjętych w dokumentacji projektowej. 10. W przypadku wątpliwości co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników/ urządzeń lub materiałów równoważnych, Zamawiający w porozumieniu z projektantem na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności. W szczególności w tym celu może żądać przedstawienia przez Wykonawcę katalogów producenta danego urządzenia lub materiału równoważnego. W szczególności urządzenia lub materiały równoważne oceniane będą pod względem możliwości uzyskania określonych dla urządzenia lub materiału poziomu funkcjonalności, kosztów eksploatacji, niezawodności działania. 11. Mając na uwadze treść art. 30b ustawy pzp, Zamawiający podkreśla, iż nie ogranicza katalogu dokumentów jakie Wykonawca, w celu udowodnienia równoważności, winien przedłożyć w ofercie. 12. Jeżeli do oferty wykonawca nie zostanie załączony wykaz proponowanych urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca odstępuje od oferowania tego rodzaju urządzeń/materiałów. 13. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy został opisany w Załączniku nr 7 do SIWZ – Projekcie Umowy. 14. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia podstawowe czynności techniczne lub prace budowlane, takie jak: betonowanie, kucie, malowanie, montowanie, instalowanie, murowanie, operowanie urządzeń i sprzętu, kładzenie posadzek i płytek oraz tynkowanie, kwalifikowane jako pracownicy fizyczni, z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosowanie do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45214200-2

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: 1. Wysokość wadium. 1) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w kwocie 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100); 2) Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 2. Forma wadium. 1) Wadium może być wni

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information