Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych oświatowych położonych na terenie Gminy Miejskiej Giżycko, Część 8 - Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej pełniących funkcje oświatowe – Budynki Gimnazjum nr 1 przy ul. Gimnazjalnej

Order Newsletter: 2019 Position: (oferta nr 3476608)

Client
Gmina Miejska Giżycko
State
warmińsko-mazurskie
Address
11-500 Giżycko, al. 1 Maja 14 14
Phone
87 73 24 111, 7324 143
Fax
87 4285241
www
www.gizycko.pl
E-Mail
urzad@gizycko.um.gov.pl
Created
2019-05-17

Gmina Miejska Giżycko

Section I - The contracting

I.1) Name and address: Gmina Miejska Giżycko al. 1 Maja 14 14 11-500 Giżycko warmińsko-mazurskie tel. 87 73 24 111, 7324 143 fax. 87 4285241 REGON 79067117100000 www.gizycko.pl

I.2) Type of contracting: Administracja samorządowa

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych oświatowych położonych na terenie Gminy Miejskiej Giżycko, Część 8 - Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej pełniących funkcje oświatowe – Budynki Gimnazjum nr 1 przy ul. Gimnazjalnej

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: 1. Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.: „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych oświatowych położonych na terenie Gminy Miejskiej Giżycko, część 8 - Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej pełniących funkcje oświatowe – Budynki Gimnazjum nr 1 przy ul. Gimnazjalnej 1 w Giżycku”. 2. Podstawowy zakres robót obejmuje w szczególności: a) Budynek dydaktyczny : • Wykonanie prac przygotowawczych, rozbiórkowych, w tym przenoszenie mebli i urządzeń wraz z ich zabezpieczeniem, • Wykonanie hydroizolacji, • Wykonanie termoizolacji ścian zewnętrznych wraz z ościeżami, • Wykonanie termoizolacji stropu nad ostatnią kondygnacją • Wykonanie termoizolacji stropodachów, • Wymiana części stolarki okiennej i drzwiowej, • Montaż nawiewników higrosterowanych, • Wymiana parapetów, • Remont obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, • Remont, montaż zadaszeń, • Remont schodów zewnętrznych, • Częściowy remont utwardzeń, • Remont instalacji centralnego ogrzewania, • Budowa instalacji wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej • Remont, przebudowa instalacji elektrycznej wraz z częściową wymianą osprzętu, • Remont pomieszczeń kuchennych, • Roboty wykończeniowe i towarzyszące, • Wywiezienie gruzu, utylizacja odpadów, b) Budynek sali gimnastycznej: • Wykonanie prac przygotowawczych, rozbiórkowych, w tym przenoszenie mebli i urządzeń wraz z ich zabezpieczeniem, • Wykonanie hydroizolacji, • Wykonanie termoizolacji ścian zewnętrznych wraz z ościeżami, • Wykonanie termoizolacji stropodachu, • Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, • Wymiana parapetów wewnętrznych i zewnętrznych, • Wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych, • Remont kominów, • Wymiana drabiny na dach, • Remont, wymiana zadaszeń, • Wykonanie, częściowy remont utwardzeń, • Remont instalacji centralnego ogrzewania, • Remont instalacji elektrycznej wraz z wymianą osprzętu, • Remont instalacji odgromowej, • Budowa instalacji fotowoltaicznej wraz z przyłączeniem do sieci dystrybucyjnej, • Roboty wykończeniowe i towarzyszące, c) Remont pomieszczeń kuchennych: • wymiana okładzin ściennych, • wymiana warstw podłogowych, • szpachlowanie, malowanie sufitów i ścian, • wymiana wewnętrznej stolarki drzwiowej, • wymiana okienka podawczego. 3. Wywiezienie gruzu, utylizacja odpadów,W związku z tym, że przedmiot zamówienia przeznaczony jest do użytku osób fizycznych, w tym pracowników i uczniów, Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszelkich wymagań w zakresie dostępności przebudowywanych pomieszczeń dla osób niepełnosprawnych zgodnie z wymogami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. 2018.1202 t. j.) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie wszystkich niezbędnych prac zgodnie z:  • postanowieniami SIWZ, • dokumentacją techniczną, • specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, • przedmiarami robót, • warunkami technicznymi, normami, przepisami, zgodami administracyjnymi • wzorem umowy. Wyżej wymienione dokumenty należy traktować jako wzajemnie uzupełniające i wyjaśniające. 5. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na podstawie dokumentacji projektowych, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), SIWZ wraz z załącznikami, pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie procedury o udzielenie zamówienia publicznego oraz przedmiarami robót, a także, obowiązującymi przepisami szczegółowymi i sztuką budowlaną, oraz zapewni niezbędną obsługę geodezyjną wraz z okresem rękojmi. 6. W przypadku wskazania w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, SIWZ znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, a także norm, aprobat technicznych oraz systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w dokumentacji projektowej, STWIORB, przedmiarach oraz SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z dokumentacjami projektowymi, STWiORB, przedmiarami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacjach projektowych, STWIORB, przedmiarach, oraz SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itd.), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały, elementy, systemy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne przy współudziale autora dokumentacji projektowej. 7. Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 30 ust. 8 ustawy Pzp wymagania, o których mowa w przywołanym przepisie, Zamawiający określił w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, stanowiących załącznik do SIWZ. W przywołanych w opisie przedmiotu zamówienia norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w/w dokumentach. 8. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (o ile jest to wiadome). 9. Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane. 10. W związku z tym, że obiekty są w ciągłym użytkowaniu a Zamawiający nie przewiduje możliwości wyłączenia z użytkowania, wszystkie roboty wykonywane na obiektach muszą być uzgodnione z użytkownikami. Wymaga się szczególnej ostrożności w prowadzeniu prac, w szczególności zapewnienia odpowiednich zabezpieczeń i osłon, utrzymywanie placu budowy w należytym porządku. W przypadku konieczności przeprowadzenia prac remontowych, naprawczych lub instalacyjnych w czasie funkcjonowania szkoły lub placówki prace te należy organizować w sposób nienarażający osób pozostających pod opieką szkoły lub placówki na niebezpieczeństwo i uciążliwości wynikające z prowadzonych prac oraz z zastosowaniem szczególnych środków ostrożności. Prace remontowe, naprawcze i instalacyjne w pomieszczeniach szkoły należy przeprowadzać pod nieobecność w tych pomieszczeniach osób, którym szkoła lub placówka zapewniają opiekę. W przypadku konieczności przeprowadzenia prac remontowych, naprawczych lub instalacyjnych w czasie funkcjonowania szkoły lub placówki prace te należy organizować w sposób nienarażający osób pozostających pod opieką szkoły lub placówki na niebezpieczeństwo i uciążliwości wynikające z prowadzonych prac oraz z zastosowaniem szczególnych środków ostrożności. W związku z powyższym wykonawca musi uwzględnić koszty zabezpieczenia wykonywania robót w cenie oferty. Koszt ten należy uwzględnić w kosztach pośrednich. 11. Wykonawca ze środków własnych zakupi i dostarczy na budowę wszelkie elementy, urządzenia i materiały konieczne do wykonania robót budowlanych, instalacji, jak również przeznaczone do robót przewidzianych w dokumentacjach projektowych. 12. Elementy wyposażenia (urządzenia) muszą być produktami należytej jakości, fabrycznie nowymi, kompletnymi, nieużywanymi, wolnymi od wad materiałowych, konstrukcyjnych i prawnych. 13. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta. 14. Wykonawca zrealizuje roboty zgodnie z dokumentacjami projektowymi oraz wykona wszelkie towarzyszące czynności niezbędne do zrealizowania całego zadania. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie, uruchomienie, regulację i działanie urządzeń, jak również za jakość wykończeń, a także jakość przeprowadzonych prac odtworzeniowych związanych z naprawami naruszonej w trakcie robót tkanki budowlanej i instalacyjnej obiektu. 15. Wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: 15.1. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia polegających na bezpośrednim fizycznym wykonywaniu prac, tj.: a) Oczyszczanie i przygotowywanie podłoży, b) Rozbiórka elementów obiektu budowlanego, c) Montowanie izolacji termicznej na przegrodach budowlanych, d) Wykonywanie warstw pośrednich oraz wykończeniowych, e) Demontowanie i montowanie stolarki okiennej, podokienników i nawiewników, f) Tynkowanie, g) Malowanie, h) Demontowanie i montowanie elementów elewacji, i) Wykonywanie podbudów pod nawierzchnie, j) Układanie prefabrykowanych elementów, k) Układanie przewodów instalacji c.o., l) Montaż urządzeń. 15.2. Szczegółowe regulacje dotyczące sposobu dokumentowania zatrudnienia, uprawnień Zamawiającego w zakresie kontroli oraz sankcji z tytułu niespełnienia wymagań art. 29 ust. 3a ustawy Pzp a) w trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 15.1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: • żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, • żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, • przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. b) w trakcie realizacji zamówienia w ciągu 5 dni od podpisania umowy oraz na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym terminie wykonawca zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu wskazane poniżej dowody (do wyboru zamawiającego) w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 1) czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Termin na złożenie oświadczenia – 2 dni lub • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności: bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników) – Termin na złożenie dokumentów – 2dni, lub Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. ◦ zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy – Termin na złożenie dokumentu – 10 dni, lub ◦ poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 o ochronie danych osobowych – Termin na złożenie dokumentu – 2 dni. Uwaga! Wyliczenie ww. składników/elementów umowy o pracę ma charakter przykładowy. Umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji. Każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych; zakres anonimizacji umowy musi być zgodny z przepisami ww. ustawy. c) z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 15.1. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 15 umowy. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 15.1 czynności. d) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 16. Dodatkowe wymagania związane z realizacją zamówienia obejmujące aspekty społeczne – tzw. „klauzula społeczna”. 1) Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy Zamawiający wymaga, aby Wykonawca (podwykonawca) do realizacji zamówienia w trakcie jego trwania zatrudnił co najmniej jedną osobę: • bezrobotną w rozumieniu ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy lub • niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych lub • młodocianą, o której mowa w przepisach prawa pracy, w celu przygotowania zawodowego, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy, która będzie bezpośrednio uczestniczyła w wykonywaniu zamówienia. a) osoba ta zostanie zatrudniona przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy (umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy) w wymiarze pełnego wymiaru czasu pracy (pełny etat) – z uwzględnieniem: • przepisów art. 14 – art. 20 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j Dz. U. z 2018 r. poz. 511 z późn. zm.) w odniesieniu do osób niepełnosprawnych; b) okres zatrudnienia: - zatrudnienie w terminie 12 dni od daty podpisania umowy do końca obowiązywania umowy; c) przedłożenia Zamawiającemu oświadczenia wykonawcy o zatrudnieniu osoby bezrobotnej lub niepełnosprawnej lub młodocianej na podstawie stosunku pracy na okres nie krótszy niż do końca realizacji przedmiotu umowy – w terminie do 12 dni od daty podpisania umowy dot. realizacji zamówienia oraz do 10 dnia każdego miesiąca; d) w przypadku rozwiązania stosunku pracy przez bezrobotnego/niepełnosprawnego/młodocianego lub przez pracodawcę lub wygaśnięcia stosunku pracy przed zakończeniem realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innego bezrobotnego lub niepełnosprawnego lub młodocianego w terminie do 14 dni od ustania stosunku pracy. w takim przypadku Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu osoby bezrobotnej lub niepełnosprawnej lub młodocianej na podstawie stosunku pracy na okres nie krótszy niż do końca realizacji przedmiotu umowy terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę z wyżej wymienioną osobą. 2) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób, o których mowa w punkcie 1). Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za niezatrudnianie osoby zgodnie z wymogami opisanymi w Rozdziale III ust. 16 ppkt. 1) w wysokości 0,3% wartości wynagrodzenia umownego brutto. 4) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45453000-7

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w terminie do dnia 03.06.2019 r. godz. 10.00 w wysokości: 50 000,00zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) 2. Wadium może być wniesione w następującej formie: 1) Pieniądzu Wadi

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: open tender

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information