Poprawa infrastruktury drogowej w miejscowościach turystycznych gminy Suwałki

Order Newsletter: 309803 Position: (oferta nr 3819148)

Client
GMINA SUWAŁKI
State
podlaskie
Address
16-400 Suwałki, ul. Świerkowa 45
Phone
875659300
Fax
875659300
www
http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/
E-Mail
sekretariat@gmina.suwalki.pl
Created
2024-05-02

GMINA SUWAŁKI

Section I - The contracting

I.1) Name and address: GMINA SUWAŁKI ul. Świerkowa 45 16-400 Suwałki podlaskie tel. 875659300 fax. 875659300 REGON 790670970 http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

I.2) Type of contracting: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Section II - Object of the contract

II.1) Definition of contract object

II.1.1) Name of order: Poprawa infrastruktury drogowej w miejscowościach turystycznych gminy Suwałki

II.1.2) Type of contract: Construction works

II.1.3) Definition and size or range of contract: 3.1.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego „Poprawa infrastruktury drogowej w miejscowościach turystycznych gminy Suwałki”.3.2.Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) rozbudowa drogi gminnej klasy „D” DG nr 101992B w miejscowości Osowa – Czarnakowizna (łącznik), z nawierzchni żwirowej na nawierzchnię bitumiczną, o łącznej długości ok. 308,2 m;2) budowa i rozbudowa drogi gminnej klasy „D” DG nr 166502B od drogi wojewódzkiej nr 653 do drogi gminnej DG 102009B w miejscowości Stary Folwark, z nawierzchni żwirowej na nawierzchnię bitumiczną, o długości ok. 375 m.3.3.Zakres prac do wykonania w szczególności:1) w miejscowości Osowa – Czarnakowizna:a) budowę drogi kategorii ruchu KR 1, szerokości jezdni 5,0 m o nawierzchni utwardzonej bitumicznej dwuwarstwowej;b) budowę drogi dla pieszych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości 2,0 m, ograniczony od strony jezdni krawężnikiem oraz obrzeżem od strony działek;c) budowa pobocza przy jezdni o szerokości 1,00 – 1,25 m;d) przebudowę skrzyżowania z drogą gminną 101992B polegającą na dostosowaniu rzędnych wylotu do istniejącej nawierzchni bitumicznej na skrzyżowaniu;e) budowę wyniesionego przejęcia dla pieszych (1 szt.);2) w miejscowości Stary Folwark:a)budowę drogi kategorii ruchu KR 1, szerokości jezdni 5,0 m o nawierzchni utwardzonej bitumicznej dwuwarstwowej;b)budowę drogi dla pieszych o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, o szerokości 2,0 m, ograniczony od strony jezdni krawężnikiem oraz obrzeżem od strony działek;c)budowa pobocza kruszywowego o szerokości 0,4 – 0,75 m;d)budowę wyniesionego przejęcia dla pieszych (1 szt.);e)budowę oświetlenia ulicznego;Uwaga: Dokumentacja projektowa dołączona do SWZ dotyczy etapu I i II. Przedmiot zamówienia dotyczy Etapu I oraz montaż lampy ulicznej nr 13 wraz z wykonaniem uzbrojenia terenu do istniejącego oświetlenia znajdującego się na działce nr. 386 z Etapu II.3)dowiązanie wysokościowe i terenowe (podłużne) do istniejącego zagospodarowania terenów;4)budowę utwardzonych zjazdów;5)budowę i przebudowę przepustów pod zjazdami (w niezbędnym zakresie);6)humusowanie skarp,;7)budowę kanałów technologicznych;8)wycinkę kolidującego zadrzewienia i zakrzewienia oraz zabezpieczenie drzew znajdujących się w rejonie prowadzonych prac (jeżeli dotyczy);9)przebudowę i zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia kolidującego z przebudową drogi – zgodnie z warunkami wydanymi przez gestorów sieci;10)oznakowanie poziome i pionowe odcinka budowanych dróg;11)zapewnienie odwodnienia dróg poprzez odpowiednie pochylenie niwelety drogi;12)wykonanie regulacji wysokościowej lub ewentualnej przebudowy wszelkich ujawnionych elementów sieci uzbrojenia terenu (dotyczy również pobocza), w przypadku stwierdzenia uszkodzenia skrzynek zasuw, hydrantów bądź włazów studni Wykonawca wymieni uszkodzony element na nowy w ramach wynagrodzenia umownego;13)wykonanie dokumentacji powykonawczych wraz mapami inwetaryzacyjnymi;14)udzielenie gwarancji jakości i rękojmi na roboty budowlane.3.4.Inwestycję należy realizować w oparciu o SWZ, dokumentacje projektowe wraz z załącznikami, STWIOR, umowę o roboty budowlane oraz Decyzją nr 6/2022 o Zezwoleniu na Realizacje Inwestycji Drogowej z dnia 04.04.2022 r. dotyczącą inwestycji w miejscowości Osowa-Czarnakowizna, oraz Decyzją nr 3/2022 o Zezwoleniu na Realizacje Inwestycji Drogowej z dnia 28.01.2022 r. dotyczącą inwestycji w miejscowości Stary Folwark. 3.5.Obiekty został dostosowany do osób niepełnosprawnych. Dojścia i przejazdy bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych, obrzeża betonowe i krawężniki na przejściu wyniesionym w poziomie nawierzchni chodnika. Na dojściu do przejścia dla pieszych w nawierzchni chodnika zastosowano ostrzegawcze płytki w kolorze żółtym z wypustkami na potrzeby osób niedowidzących.3.6.Zamawiający dysponuje „Wstępną promesą dotyczącą dofinansowania inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych Nr Edycja8/2023/1697/PolskiLad na kwotę 1 900 000,00 zł (słownie: jeden milion dziewięćset tysięcy złotych zero groszy). Udział własny wynosi 5% wartości Zadania inwestycyjnego, z czego wartość Zadania inwestycyjnego stanowi sumę kwot Dofinansowania z Programu i udziału własnego.3.7.Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia dostępnych na miejscu u Zamawiającego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.3.8.Wszystkie elementy z rozbiórki nadające się do ponownego użycia stanowią własność Zamawiającego, natomiast elementy uznane jako odpad, Wykonawca powinien zutylizować we własnym zakresie i na własny koszt. Klasyfikacji elementów uznanych jako odpad dokonuje inspektor nadzoru. 3.9.Wszelkie materiały oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przystąpienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporządzenia dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia prac) związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt.3.10.Zamawiający informuje, że obowiązującą formą rozliczenia pomiędzy stronami będzie wynagrodzenie ryczałtowe.3.11.Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowiązany jest również do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.3.12.Wymagania jakościowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający szczegółowo opisał w Dokumentacji projektowej i załącznikach do SWZ. 3.13.Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę 60 miesięcznej gwarancji jakości oraz udzielenia 60 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia.3.14.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia opisany został w następujących dokumentach:a) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),b) dokumentacji projektowej wraz z załącznikami i załączonymi do niej decyzjami, uzgodnieniami, warunkami, stanowiąca załącznik do SWZ,c) Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót,d) projekcie Umowy. 3.15.Z uwagi na ryczałtowe wynagrodzenie, przedmiary robót dołączone do SWZ mają jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcję pomocniczą) i nie stanowi podstawy wyceny oferty. Zamawiający nie wymaga od Wykonawców dołączenia do oferty kosztorysu ani żadnej innej kalkulacji ceny.3.16.Zamawiający na podst. art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp zastrzega sobie unieważnienie postępowania, jeżeli środki, które Zmawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia nie zostaną mu przyznane.3.21. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Podział na części spowodowałby nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz poważne trudności w skoordynowaniu działań różnych Wykonawców, co skutkowałoby nieprawidłową realizacją zamówienia. Zamawiający nie dokonał podziału zamówienia na części, ponieważ wymagałoby to skoordynowanie działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, co mogłoby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia. Ponadto biorąc pod uwagę warunki, jakie zamawiający musi spełnić aby uzyskać dofinansowania z programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, podział zamówienia na części wiązałby się z dużym ryzykiem związanym z tym, iż proces udzielenia zamówienia w ramach każdej z części mogłyby zostać unieważnione podczas gdy inne zakończyłoby się zawarciem umowy. Sytuacja taka groziłaby utratą dofinansowania, ze względu na ryzyko wszczęcie kolejnych postępowań dla części (wcześniej unieważnionej po okresie 9 miesięcy od dnia udostępnienia Zamawiającemu Wstępnej Promesy. Podział zamówienia na części, w przypadku zróżnicowanego zakresu przedmiotu umowy dla każdej z części lub zawarcia umowy z różnymi wykonawcami w innych terminach, wiązałby się z trudnościami dotyczącymi skoordynowania wypłat transy dofinansowania z płatnością na rzecz Wykonawców. Warto zaznaczyć, że Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców przy realizacji przedmiotowego zamówienia, nie zastrzegając obowiązku wykonywania kluczowych części zamówienia przez jednego Wykonawcę. Zamówienie udzielane jest w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania.3.22.Jeżeli dokumentacja postępowania w tym dokumentacja projektowa wraz z załącznikami, wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, Zamawiający, zgodnie z art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Ponadto należy przyjąć, że wszystkim takim odniesieniom towarzyszą wyrazy "lub równoważne". Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, jak np. katalogach czy stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.

II.1.4) Common Procurement Vocabulary (CPV): 45000000-7

II.1.5) Whether submitting a partial offer: no

II.1.6) Whether submitting a variant offer: no

II.1.7) Is expected to provide supplementary contracts: no

Section III - Information on legal, economic, financial and technical

III.1) Conditions relating to the contract:

Security deposit: No information

Section IV - The tender procedure

IV.1) Contract awarding procedure: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

IV.2) Tender evaluation criteria:

IV.2.1) Tender evaluation criteria: No information

IV.2.2) An electronic auction will be used: no

IV.3) Administrative information:

IV.3.1) The website address, which is available terms of reference: No information

IV.3.4) Time limit for receipt of requests to participate or tenders: No information